printlogo


کد خبر: 160413تاریخ: 1395/4/23 00:00
چهارگوشه

اقدام کویت ضد مداح شیعه عراقی
منابع رسانه‌ای کویت اعلام کردند وزارت کشور تصمیم به ممنوعیت فعالیت «باسم کربلایی» مداح معروف عراقی در این کشور گرفته است. این در حالی است که کاربران اینترنتی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کردند کربلایی کویت را ترک کرده است.  در این گزارش آمده است این تصمیم به درخواست نمایندگان کویتی و در پی آنچه «توهین به صحابه» نامیده شده، گرفته شده است.

صهیونیست‌ها در تعقیب نوزاد متوفی  فلسطینی
محمد توفیق بعیرات، شهروند فلسطینی، تصور نمی‌کرد نوزادش که 23 سال پیش، 14 روز پس از تولد فوت کرد، تحت تعقیب دستگاه اطلاعات اسرائیل قرار گیرد.  منابع رسانه‌ای فلسطینی اعلام کرده‌اند نیروهای ارتش اسرائیل در ساعات بامداد به خانه این نوزاد وارد شده‌اند تا احضاریه دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی را به این نوزاد که 23 سال پیش فوت کرده بود، تحویل دهند.  در این احضاریه به زبان‌های عربی و عبری نوشته شده است: «جناب آقای جهاد محمد توفیق بعیرات... شما به... احضار شده‌اید... در تاریخ 11/7 به لشکر رام‌الله مراجعه کنید».

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از ترکیه
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید دولت ترکیه از تحقیق و تفحص مستقل درباره گزارش‌های مطرح شده مبنی بر سوء‌رفتار با غیرنظامیان در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور جلوگیری می‌کند.  سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد کشتارهای غیرقانونی غیرنظامیان، آوارگی اجباری جمعی و ویرانی گسترده غیرقانونی اموال شخصی از جمله سوء  رفتارهایی است که گفته می‌شود علیه غیرنظامیان در این مناطق صورت می‌گیرد.

رأی دیوان لاهه علیه چین
قضات دادگاه بین‌المللی لاهه رای نهایی خود را درباره ادعاهای پکن درباره حقوق اقتصادی این کشور در دریای جنوبی چین صادر کردند و این ادعاها را بی‌پایه و اساس دانستند. به گزارش رویترز، دیوان  قضایی لاهه با صدور یک رای 497 صفحه‌ای اعلام کرد ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع دریای جنوبی چین، بر خلاف کنوانسیون سازمان ملل در زمینه حقوق دریاهاست. البته چین از قبل  با ارجاع این پرونده توسط فیلیپین به دادگاه بین‌المللی لاهه مخالفت کرده و پیش از این اعلام داشته بود رای این دادگاه هیچ‌گونه وجاهت قانونی نخواهد داشت.

آزادی فعال برجسته بحرینی
 رژیم آل‌خلیفه که اخیرا سرکوب سیاسی مخالفان داخلی خود را تشدید کرده است، دوشنبه ابراهیم شریف، دبیرکل سابق جمعیت وعد را آزاد می‌کند. شریف در 12 جولای 2015 بازداشت شد و محکومیت وی روز دوشنبه 11 جولای به پایان می‌رسد. مسؤولان امنیتی بحرین ابراهیم شریف را به تشویق به انزجار از نظام و اهانت به آن متهم کرده‌اند.

رونمایی انصارالله از «زلزال 3»
 انصارالله یمن از یک موشک بالستیک به نام «زلزال 3» رونمایی کردند. در حالی که انصارالله اعلام کرده این موشک ساخت داخل است، شبکه‌های همسو با ائتلاف متجاوز سعودی به نقل از کسانی که آنها را کارشناسان نظامی نامیدند، اعلام کردند این موشک‌ها با تکنولوژی ایران ساخته شده و انصارالله این تکنولوژی را در اختیار ندارد اما هیچ شاهدی بر این ادعا ارائه ندادند. در ادامه این گزارش‌ها ادعا شده این نوع از موشک‌ها را فقط ایران، سوریه و حزب‌الله در اختیار دارند.

دفاع اولاند از داعش
رئیس‌جمهور فرانسه اقدام بین‌المللی را علیه شاخه القاعده در سوریه خواستار شد و هشدار داد: شکست‌های اخیر داعش ممکن است به جسور شدن دیگر گروه‌های افراط‌گرا منجر شود.  فرانسوا اولاند در حاشیه نشست سران ناتو در ورشو گفت: داعش در حال عقب‌نشینی است. با این حال، اولاند خاطرنشان کرد: ما همچنین باید از اوضاعی که در آن داعش ضعیف‌تر و دیگر گروه‌ها قدرتمندتر می‌شوند، اجتناب کنیم.  داعش که با حملات هوایی و زمینی نیروهای محلی مواجه است، در ماه‌های اخیر سرزمین‌هایی را در عراق و سوریه
از دست داده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec