printlogo


کد خبر: 160494تاریخ: 1395/4/26 00:00
اخبار

جشن همگانی در راه است
مجید قیصری مجموعه داستان تازه‌ای را با عنوان «جشن همگانی» نوشت. به گزارش مهر، مجید قیصری مجموعه داستان تازه‌ای را برای انتشار در اختیار نشر افق قرار داده است. این کتاب که عنوان «جشن همگانی» را بر خود دارد برای کسب مجوز انتشار از سوی ناشر در اختیار اداره کتاب قرار گرفته است. قیصری در این کتاب مجموعه‌ای از تازه‌ترین داستان‌های کوتاه خود را که با تمی اجتماعی تالیف شده گردآوری کرده است. قیصری بتازگی نیز فیلمنامه تازه‌ترین اثر سینمایی همایون اسعدیان با عنوان «یک روز بخصوص» را نوشته که مراحل فیلمبرداری آن به پایان رسیده است.
 
درخواست کتابخانه ملی از سازمان زیباسازی:
 غلط‌ها را اصلاح کنید
روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اطلاعیه‌ای را درباره تصاویر مربوط به غلط‌های املایی ماکت‌های نصب‌شده در ابتدای بلوار این کتابخانه منتشر کرد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در این اطلاعیه آمده است: پیرو انعکاس گسترده غلط‌های املایی و محتوایی مربوط به ماکت‌ کتاب‌های نصب‌شده در ابتدای بلوار کتابخانه ملی ایران در بزرگراه شهید حقانی در رسانه‌ها و فضای مجازی به اطلاع می‌رساند این ابتکار  که در جای خود قابل تقدیر و تحسین است توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده و غلط‌های آن بارها در قالب تماس، پیام و مکاتبه رسمی به این سازمان منعکس شده است. انتظار می‌رود سازمان زیباسازی که یک‌سال اخیر توجه ویژه‌ای به فرهنگ و هنر و ترویج آن  در شهر داشته، با قید فوریت نسبت به بازنگری در این اثر اقدام کند.
 
ثبت‌نام گروه‌های تئاتر مساجد در سوگواره «خمسه»
گروه‌های تئاتر مساجد می‌توانند با تکمیل فرم در سوگواره خمسه ثبت‌نام کنند.  به گزارش تسنیم، فراخوان بخش تئاتر مسجد سوگواره «خمسه» منتشر شد. این بخش که با مشارکت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری قرار است برگزار شود فرمی برای ثبت‌نام گروه‌ها در نظر گرفته است که در ادامه منتشر می‌شود.  بخش تئاتر مساجد سومین سوگواره خمسه با مشارکت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری  انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. متقاضیان با تکمیل و ارسال فرم مربوط می‌توانند در این بخش شرکت کنند. ارسال مدارک و فرم ثبت‌نام از طریق پست الکترونیک hamseh.teatr@gmail.com یا ارسال به نشانی دبیرخانه در شهرک قدس، خیابان ایران‌زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا، دبیرخانه سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه؛ میسر است. شماره 88363032 نیز برای تماس تلفنی با این دبیرخانه در نظر گرفته شده است.
 
پیشتازی بازی تاج و تخت در اسکار تلویزیون
شصت‌وهشتمین دوره اهدای جوایز امی که به بهترین اثر تلویزیونی سال تعلق می‌گیرد و به عنوان اسکار تلویزیون شناخته می‌شود، نامزدهایش را معرفی کرد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، با اعلام اسامی نامزدهای این دوره، بیشترین تعداد نامزدی به فصل ششم درام «بازی تاج و تخت» از شبکه اچ‌بی‌او تعلق گرفت. جایزه امی که از سوی  آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی تلویزیون اهدا می‌شود، دیشب پنجشنبه‌شب نامزدهای ۲۰۱۶ خود را معرفی کرد. هر چند در این میان اسامی سریال‌هایی چون «بازی تاج و تخت»، «خانواده مدرن» و همچنین جولیا لوییس دریفوس بازیگر در چند دوره اخیر بارها تکرار شده است اما برنامه‌هایی جدید نیز به این فهرست راه یافته‌ که برنامه خانوادگی «مردم در برابر اوجی‌سیمپسون»، «ریشه‌ها» و «فارگو» از جمله آنها است. در هر حال درام خیالی و اسطوره‌ای «بازی تاج و تخت» در حالی نامزد  دریافت ۲۳ جایزه شده که نتوانست به رکورد سال پیش خودش با نامزدی در ۲۴ رشته برسد. اسامی برنده‌ها ۱۸ سپتامبر (دوشنبه ۲۹ شهریور) اعلام می‌شود. امسال جیمی کیمل مجری و کمدین برای اجرای این مراسم انتخاب شده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec