printlogo


کد خبر: 160495تاریخ: 1395/4/26 00:00
رویدادها

برگزاری بزرگداشت سپیده کاشانی
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت تلاش‌های مستمر و ارزنده فرهنگی‌ شاعر بلندآوازه و درخشان شعر انقلاب اسلامی، مرحومه سپیده کاشانی بزرگداشتی را برگزار می‌کند. به گزارش مهر، این مراسم با حضور جمعی از علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش روز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره ۷۱ برگزار می‌شود. سپیده کاشانی، شاعره نامدار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۱ دار فانی را وداع گفت. از آثار منتشرشده وی می‌توان به پروانه‌های شب، هزار دامن گل سرخ، سخن آشنا، آنان که بقا را در بلا دیدند و گزیده اشعار اشاره کرد.
 
«سراب برجام» منتشر می‌شود
کتاب «سراب برجام» نقد و بررسی ابعاد و زوایای برجام از سوی انتشارات موسسه شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «سراب برجام»، تحلیل، نقد و بررسی برجام و ابعاد آن، در آستانه یک سالگی برجام منتشر شد. کتاب «سراب برجام» کاری از «دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی»  به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود و دارای 5 فصل، یک ضمیمه با بیش از
40 مقاله تخصصی است که در بیش از 750 صفحه سامان یافته است. این اثر که کتابی مرجع در زمینه نقد و بررسی برجام به شمار می‌آید و با هدف ثبت در تاریخ سیاسی کشور تدوین شده، می‌کوشد پس از گذشت یک سال از برجام، از زوایای گوناگون به آن نگاهی تخصصی داشته باشد. فصل‌های این کتاب عبارتند از: «تأملات فراتوافقی»: 13 مقاله راهبردی در ارزیابی کلان برجام و تحلیل مناسبات ایران و آمریکا، «کلید نفوذ»: بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای و برجام در 3 سال اخیر، «در دام برجام»: تحلیل و بررسی برجام از منظر فنی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فقهی در قالب 30 مقاله تخصصی از کارشناسان و متخصصان برجسته‌ کشور، «خسارت محض»: برجام از منظر آمریکایی‌ها، حاوی مهم‌ترین اظهارات مسؤولان و تحلیلگران آمریکایی پیرامون برجام، «فرجام برجام»: بررسی فرجام برجام در قالب تحلیل‌نامه رهبری پیرامون برجام، اعترافات مسؤولان کشور به ناکامی‌ها در برجام و فهرست تفصیلی اقدامات خصمانه‌ آمریکا علیه ایران پس از برجام. همچنین این کتاب دارای فصلی با عنوان «ضمیمه» است که کتابشناسی مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم در آن آمده که به معرفی بیش از 30 اثر در زمینه نقد و بررسی مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم پرداخته است. براساس این گزارش کتاب «سراب برجام» بزودی طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
 
رضا اسماعیلی:
جشنواره‌های ادبی  مناسبت‌زده است
رضا اسماعیلی درباره جشنواره‌های ادبی گفت: جشنواره‌های ادبی ما مناسبت‌زده است. در رابطه با مناسبت‌هایی که در طول سال داریم، به بهانه مناسبت فراخوان می‌دهند. به طور طبیعی کسانی که در جشنواره‌های ادبی شرکت می‌کنند، به انگیزه جایزه دست به سرودن می‌زنند و در فرآیندی غیرطبیعی است که شعرها شکل می‌گیرد. بیشتر آثار جشنواره‌های ادبی سفارشی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این شاعر با اشاره به آنکه بستری را فراهم کنیم تا افراد مستعد و باانگیزه دست به خلق و آفرینش ادبی بزنند، بیان کرد: باید آثار جشنواره‌های ادبی به طور هدفمند مورد بررسی قرار گیرد. بعد کارنامه ادبی برای آنها تشکیل شود و در دوره آموزشی شرکت کنند. نقاط قوت و ضعف آثار به صاحبان آن گوشزد شود و به بلوغ ادبی آنها کمک کند. اینکه جشنواره تنها در یک مقطع خاص برگزار شود، آسیب‌زننده خواهد بود. شعرهای زیادی درباره موضوع جشنواره سروده می‌شود اما تمام این اشعار از نظر زبانی و ساختار شبیه یکدیگر است. اگر امضای شاعر را از پایین آن برداریم، اشعار به یک گونه و لهجه سروده شده و دچار یکنواختی، تکرار و تقلید است.


Page Generated in 0/0059 sec