printlogo


کد خبر: 160510تاریخ: 1395/4/26 00:00
اخبار

محکومیت شدید حادثه تروریستی فرانسه از سوی ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت شدید حادثه تروریستی نیس گفت: در برخورد با تروریسم هرگونه سهل‌انگاری و برخورد دوگانه، امری مذموم و محکوم به شکست است. به گزارش مهر، بهرام قاسمی ضمن اظهار تأسف عمیق و تسلیت تاکید کرد: همانگونه که بارها گفته‌ایم، تروریسم پدیده شومی است که جز با همکاری و اجماع بین‌المللی ریشه‌کن نخواهد شد.

هلاکت ۳ شرور مسلح در کرمان
مدیرکل امنیتی استانداری کرمان از هلاکت ۳ شرور مسلح در عملیات شامگاه پنجشنبه سربازان گمنام امام زمان(عج) این استان در منطقه کوشاه رودبار جنوبی خبر داد. خلیل همایی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون جزئیات درگیری پنجشنبه‌شب سربازان گمنام امام زمان(عج) استان کرمان با اشرار مسلح اظهار داشت: این درگیری بر مبنای مصوبات شورای تأمین استان کرمان در راستای مقابله، شناسایی و دستگیری اشرار مسلح انجام شد. وی با اشاره به اینکه بر این اساس سربازان گمنام امام زمان(عج) استان کرمان در ارتفاعات کوشاه شهرستان رودبار جنوبی با اشرار مسلح درگیر شدند، گفت: در این درگیری 3 نفر از اشرار مسلح به هلاکت رسیدند. مدیر‌کل امنیتی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی در منطقه عمومی رودبار و کوشاه در حال انجام است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

آمریکایی‌ها بهانه‌های متعددی  در آستین‌شان دارند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم بعد از توافق هسته‌ای برجام نباید خیلی نسبت به آمریکایی‌ها خوشبین باشیم، زیرا آنها بهانه‌های متعددی را در آستین‌شان دارند. مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با میزان پیرامون تصویب 3 لایحه ضدایرانی در هفته گذشته و در مدت 48 ساعت از سوی کنگره آمریکا اظهار کرد: تصویب این لوایح ضدایرانی ذات سیاست‌های آمریکایی را که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ذات انقلاب ناسازگاری داشته است مشخص می‌کند. وی افزود: بنده معتقدم بعد از توافق هسته‌ای برجام نباید خیلی خوشبین باشیم که آمریکایی‌ها دست از سیاست‌های اصلی خودشان در قبال ایران بکشند از این‌رو هر زمانی ممکن است به بهانه‌ای سیاست‌های قبلی خود را علیه ایران به کار ببندند؛ یک روز به بهانه تست موشکی ما را به  حقوق بشر وصل می‌کنند و یک روز حمایت ما از حزب‌الله را مبنای اقدامات خود قرار می‌دهند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بهانه‌های متعددی را در آستین خودشان دارند، تاکید کرد: آنها ذات درونی خودشان را در قبال ایران بخوبی نشان می‌دهند لذا بنده اقدامات اخیر کنگره آمریکا علیه ایران را غیرطبیعی نمی‌دانم. کواکبیان تأکید کرد: اقدامات اخیر کنگره آمریکا در راستای هویت آمریکایی ضدیت با ذات انقلاب اسلامی است و اهداف این کشور را در قبال جمهوری اسلامی ایران بخوبی روشن می‌کند.

با افتخار و صدای بلند از محور مقاومت حمایت می‌کنیم
معاون سابق وزیر امور خارجه با بیان اینکه با افتخار و صدای بلند از محور مقاومت در منطقه حمایت می‌کنیم، گفت: تهران به حمایت قاطع خود از سوریه ادامه می‌دهد. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری کارگزاران دستگاه‌های امنیتی و صهیونیستی در سوریه، عراق و منطقه هستند، اظهار کرد: تهران به حمایت قاطع خود از سوریه ادامه می‌دهد. وی افزود: رفتار آمریکا در قبال تحولات منطقه و سوریه موذیانه و مداخله‌گرانه  است. امیرعبداللهیان تاکید کرد: تداوم روش‌های امنیتی و نظامی علیه مردم و نظام سیاسی سوریه منجر به تقویت بیشتر پدیده تروریسم و گسترش مهاجرت به سوی غرب می‌شود. معاون سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: حمایت از مقاومت در منطقه را برای حفظ امنیت منطقه در مقابل طراحی‌های خطرناک نظام سلطه، تحرکات رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری ضروری می‌دانیم. وی نقش بشار اسد در حفظ وحدت ملی، تمامیت ارضی و ثبات سوریه  را کلیدی دانست و افزود: راهکار واقعی در سوریه بر پایه دو مؤلفه مبارزه قاطع و موثر با تروریسم  و حل سیاسی استوار است. امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: نقش عربستان  در پرونده سوریه کماکان مخرب و غیرسازنده است. رفتار ریاض در منطقه تنها به تحقق اهداف جاه‌طلبانه رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.


Page Generated in 0/0079 sec