printlogo


کد خبر: 160577تاریخ: 1395/4/27 00:00
اخبار

«دختران آفتاب» به چاپ بیستم رسید
کتاب «دختران آفتاب» که به صورت مشترک توسط امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده به چاپ بیستم رسید. به گزارش فارس، چاپ بیستم کتاب داستانی «دختران آفتاب» تالیف امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد. چندی پیش از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب رونمایی شد. چاپ بیستم کتاب «دختران آفتاب» در 480 صفحه با قیمت 25 هزار تومان و در شمارگان 2 هزار نسخه از سوی انتشارات سروش منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار گرفت.

جشنواره شعر وصال برگزیدگانش را شناخت
دبیر نخستین جشنواره مجازی ادبی وصال از برگزاری اختتامیه این جشنواره خبر داد و برگزیدگان را معرفی کرد. به گزارش فارس، زهرا بختیاری‌نژاد، شاعر و دبیر نخستین جشنواره مجازی ادبی وصال از برگزاری اختتامیه این جشنواره خبر داد تا این جشنواره با معرفی برگزیدگان به پایان برسد. وی درباره روند برگزاری این جشنواره گفت: بیش از 300 اثر به ایمیل جشنواره رسید که آثار رسیده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت. بختیاری‌نژاد با بیان اینکه داوران جشنواره از چهره‌های برجسته‌ شعر و ادبیات هستند، گفت: عبدالرحیم سعیدی‌راد، غلام‌رضا طریقی و شهرام میرزایی به داوری آثار رسیده پرداختند که در نهایت با ارزیابی آثار 5 نفر را به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی کردند.

انتشار کتاب «انقلاب دیجیتالی»
«انقلاب دیجیتالی» اثری ترجمه‌شده از یک نویسنده آمریکایی است که تضادهای بین انقلاب دیجیتال و بحران‌های اقتصادی عصر حاضر را واکاوی می‌کند. به گزارش فارس، این کتاب نوشته «رابرت مک کنزی» پروفسوری آمریکایی است که در تاریخ و سیاست‌های اقتصادی حاکم در علوم ارتباطات و نقش رسانه‌ها در جامعه‌های مردم‌سالار و سرمایه‌داری تخصص دارد. «غلامرضا محمدنژاد» مترجم این اثر هدف اصلی نویسنده را بحث درباره‌ اقتصاد سیاسی می‌داند و اینکه چه نوع اقتصادی با محوریت اینترنت می‌تواند به بهترین نحو به رشد ارزش‌ها و ساختارهای دموکراتیک و خودگردانی و در عین حال پرورش محیط مناسب برای آن کمک کند؟

بازنشر کتابی از مرتضی سرهنگی پس از ۱۵ سال
کتاب « اسم من پلاک است» نوشته مرتضی سرهنگی پس از 15 سال تجدید چاپ می‌شود.  به گزارش مهر، انتشارات سوره مهر کتابی از مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با عنوان «اسم من پلاک است»  را پس از 15 سال تجدید چاپ می‌کند. این کتاب که توسط سرهنگی و برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۰ منتشر شد، روایتی است داستانی از یک پلاک که مورد استفاده رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس قرار می‌گرفته است.

داریوش ارجمند:  آرزو دارم به صحنه تئاتر بازگردم
داریوش ارجمند که ۲۵ تیرماه زنگ نمایش «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» را در تماشاخانه «همای سعادت» نواخت از آرزویش برای بازگشت به تئاتر گفت. به گزارش تسنیم، داریوش ارجمند در افتتاحیه این نمایش گفت: تئاتر مادر هنرهای نمایشی جهان است و من خوشحالم که از دل تئاتر بیرون آمدم و آرزو دارم به صحنه بازگردم.  وی  تصریح کرد: سال‌هاست حسرت‌به‌دل سالنی هستم تا تئاترم را در آن اجرا کنم. خوشحالم که سالن‌های کوچکی مثل «همای سعادت» به همت علاقه‌مندان تئاتر به وجود آمده تا جوانان مشتاق را دور خودشان جمع کنند و با ما از چیزهایی سخن بگویند که نمی‌دانیم یا نمی‌بینیم. باید بگویم از مدیران این سالن‌ها سپاسگزارم که چنین امکانی را فراهم کردند تا هنر نمایش در آن شکل بگیرد و تداوم یابد.

«گرانباری» مهرماه کلید می‌خورد
احسان عبدی‌پور، سرپرست نویسندگان و کارگردان «گرانباری» مهرماه این مجموعه تلویزیونی را کلید می‌زند. به گزارش مهر، «گرانباری» به کارگردانی احسان عبدی‌پور به ماجرای دانشجویان خارجی می‌پردازد که به ایران آمده‌اند تا در این کشور تحصیل کنند. فیلمنامه این اثر توسط یک تیم به نگارش درآمده است و خود عبدی‌پور سرپرست نویسندگان آن است.  وی هم‌اکنون در حال تصویربرداری اپیزودی از مجموعه «چرخ فلک» است.
 


Page Generated in 0/0050 sec