printlogo


کد خبر: 160579تاریخ: 1395/4/27 00:00
رویدادها

برزو نیک‌نژاد، کارگردان فیلم «زاپاس»:
هدف فیلم صیانت از خانواده‌هاست
برزو نیک‌نژاد، کارگردان فیلم «زاپاس» هدف اصلی از فیلم خود را صیانت از خانواده‌ها خواند. به گزارش تسنیم، این نویسنده و کارگردان در این‌باره گفت: فیلم یک هدف اساسی دارد و هدف اساسی‌اش همان چیزی است که ما به آن صیانت از خانواده می‌گوییم و اینکه چطور این صیانت از خانواده را حفظش کنیم. در حال حاضر در کشور ما بچه‌های 13 یا 14 ساله‌ای هستند که دچار یک چندگانگی شده‌اند. خود پسر یک نگاه به پیرامون دارد و اعضای خانواده هر کدام نگاه دیگر. در مواقعی پسربچه در دوراهی‌هایی قرار می‌گیرد و برای تصمیم‌گیری نظر واحدی از اطرافیان دریافت نمی‌کند. نیک‌نژاد افزود: فیلم «زاپاس» حداقل در 22 سکانس می‌خنداند، پس کمدی است. همچنین امیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده فیلم  «زاپاس» نیز با انتقاد از وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: تقسیم سانس‌ها و سالن‌های سینمایی در کشور بسیار ناعادلانه است.

مؤمنی: سینما کم داریم
رئیس حوزه هنری گفت: هزار و ۱۰۰ شهر در سطح کشور داریم که از این تعداد فقط ۶۴ مورد برخوردار از سینما است و لازم است تعداد سینماها افزایش یابد. به گزارش مهر، محسن مؤمنی صبح شنبه در حاشیه همایش رؤسای مراکز حوزه هنری کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: لازم است مسؤولان استان‌ها با همکاری حوزه هنری کشور نسبت به توسعه و تجهیز سینماها اقدام کنند. وی افزود: هر چند در برخی استان‌ها و شهرها چندین سینما دایر است اما در برخی دیگر نیز حتی یک سینما نداریم این شهرها احصا شده تا در اولویت احداث سینما قرار گیرد.

محمدعلی بهمنی:
رویکرد موسیقی کشور کار قوی را نمی‌پسندد
رئیس شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد می‌گوید مقصر وضعیت نابسامان فعلی ترانه در کشور شرکت‌هایی هستند که برای خرید یا اجرای ترانه‌ها در کنسرت و آلبوم‌ها شرط و شروط می‌گذارند.  به گزارش مهر، محمدعلی بهمنی، رئیس شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنچه امروز در گونه شعری ترانه در حال اتفاق است نه تقصیر شاعر است و نه تقصیر خواننده یا حتی آهنگساز. رویکرد موسیقی کشور ما به سویی رفته است که اصلا کار قوی را نمی‌پذیرد.  وی ادامه داد: واقعیت این است ترانه‌هایی که از نظر بیان قوی است برای اجرای کنسرت که فضای شادی را می‌طلبد از سوی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران پذیرفته نمی‌شود. به همین خاطر در وضعیت فعلی، مقصر اصلی شرکت‌ها و کنسرت‌گذارانی هستند که می‌گویند اگر می‌خواهید کارتان را بخریم، باید شعرتان فضایی داشته باشد که فضای پرغم امروز مردم را کمی شاد کند! آنها هم فکر می‌کنند به مردم خدمت می‌کنند و غافل از این هستند که خدمت به مردم باید خدمت به فرهنگ مردم باشد.

پوستر «نگهبان انقلاب» منتشر شد
کارگاه طراحی «سه در چهار» پوستر «نگهبان انقلاب» را به مناسبت سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان منتشر کرد.
به گزارش تسنیم، این پوستر به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران تولید شده است. مدیریت این پروژه به عهده رحیم فروزش بوده و کارگردان هنری محمدرضا چیت‌ساز بوده است.


Page Generated in 0/0043 sec