printlogo


کد خبر: 160601تاریخ: 1395/4/27 00:00
اخبار

رهبر انقلاب قرآن نفیس به موزه آستان قدس هدیه کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جلد قرآن نفیس نسخ ترکیبی را به موزه آستان قدس رضوی هدیه کردند. به گزارش آستان قدس رضوی، این قرآن نفیس در ماه مبارک رمضان امسال به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هدیه شد که نوع نگارش آن مورد تمجید ایشان قرار گرفت، سپس به دستور معظم‌له روز شنبه طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی به گنجینه قرآن و نفایس اهدا شد. تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم کتابت این قرآن را از سوی یک جوان قرآن‌پژوه نشان از همت بلند، عشق و دلدادگی جوانان متدین ایران اسلامی به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: کتابت این قرآن شریف تابلو و مظهری از عشق و دلدادگی جوانان کشورمان به قرآن کریم و تلاش و همت آنان برای نشر معارف دین بوده که با بهره‌گیری از رسم‌الخطی ترکیبی و تذهیب زیبا اثری ماندگار و نو خلق شده است. کاتب این قرآن نفیس نیز آن را حاصل 13 سال تلاش اعلام و بیان کرد: این نسخه قرآن کریم با بهره‌گیری و الگوبرداری از 2 رسم‌الخط معروف مرحوم استاد نیریزی و استاد عثمان طه نگاشته شده است. ذبیح‌الله اوحدی افزود: جلد این قرآن از چرم، صحافی آن کم‌نظیر، تذهیب آن طلاکوب و خط آن هنری نو در علوم انسانی و کتابت قرآن است.


پرونده شکایت از آمریکا در لاهه حداقل 2 سال زمان می‌برد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه درباره سرقت 2 میلیارد دلار اموال ایران حداقل ۲ سال طول بکشد. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به معاهده مودت در سال 1955 گفت: این معاهده بین ایران و آمریکا منعقد شده است و بر این اساس ایران می‌تواند درباره برداشت 2 میلیارد دلاری اموال، از آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کند، اما برای بررسی آن در این دادگاه باید مقدماتی طی شود. وی گفت: در گام اول باید صلاحیت دادگاه لاهه احراز شود که قابل پیش‌بینی است که آمریکا به آن اعتراض کند، پس از احراز صلاحیت، نوبت دفاعیات آمریکا و رفت و آمد برای اثبات موضوع است از این رو زمانی طولانی باید بگذرد تا دادگاه به نتیجه برسد. نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه پیش از این در دیوان عدالت دادگستری، 2 پرونده مشابه دیگر داشتیم، این عامل سبب تسریع رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا به دلیل برداشت 2 میلیاردی شود. وی یادآوری کرد: درباره پرونده سکوی نفتی زمانی بالغ بر 11 سال طول کشید تا در نهایت رای صادر شد، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم در بازه زمانی کوتاهی پرونده به نتیجه برسد. پورمختار همچنین گفت: در پرونده‌های مشابه، دادگاه لاهه به نفع کشور شاکی رای صادر کرده، از این رو انتظار ایران این است که مانند پرونده‌های دیگر رای به نفع ما صادر شود.

ارائه اولین گزارش برجامی کمیسیون امنیت ملی به صحن
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد اولین گزارش این کمیسیون درباره «نحوه اجرای برجام»، پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی ارائه شود. علاءالدین بروجردی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: گزارش این کمیسیون درباره اجرای برجام، بعد از دریافت دومین گزارش وزارت امورخارجه ارائه خواهد شد. وی تصریح کرد: طبق اطلاع ما، دومین گزارش 3 ماهه وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام آماده تقدیم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. بروجردی اظهار داشت: امیدواریم بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی، اولین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را درباره اجرای برجام به صحن علنی ارائه کنیم. مجلس شورای اسلامی از هفته آینده به تعطیلات رسمی خواهد رفت. طبق قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام، وزیر امور خارجه موظف است از روز اجرای برجام یعنی 26 دی 94، هر 3 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و این کمیسیون نیز هر 6 ماه یک بار به صحن علنی مجلس گزارشی از روند اجرای برجام ارائه کنند.


Page Generated in 0/0062 sec