printlogo


کد خبر: 160602تاریخ: 1395/4/27 00:00
اخبار

«اعتدال و توسعه» در انتخاب رئیس مجلس خلف وعده کرد
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید اعلام بی‌طرفی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات هیات رئیسه مجلس، خلف وعده بود.  علی صوفی در گفت‌وگو با تسنیم،  درباره ادعای برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر عهدشکنی برخی اعضای فراکسیون امید بویژه نمایندگان عضو حزب اعتدال و توسعه در ماجرای انتخابات ریاست مجلس و کمیسیون‌های آن خاطرنشان کرد: این گله نسبت به نمایندگان اعتدال و توسعه وجود دارد و جدی است. اعتدال و توسعه آنچنان‌ که وانمود می‌کرد، نبود. برخی کاندیداها که عنوان می‌شد نامزد اعتدال و توسعه هستند از تصمیمات فراکسیون امید تبعیت نکردند که به نظرم اعلام بی‌طرفی این حزب در مساله ریاست مجلس، خلف وعده بود. وی با بیان اینکه فراکسیون امید کارش را با قوت ادامه می‌دهد، گفت: در بدو ورود و افتتاح مجلس اعضای فراکسیون تا جایی که مقدور بود تلاش  کردند اما لیست امید در غیاب چهره‌های شاخص و مجرب اصلاح‌طلب که سابقه نمایندگی داشتند، تشکیل شد. این مساله یک ناکارآمدی  را به وجود آورد اما هرچه جلوتر برویم این فراکسیون قوی‌تر خواهد شد.

دنیای استکبار دست از حمایت تروریست‌ها بردارد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای استکبار باید دست از حمایت تروریست‌ها بردارد، گفت: کشتن بی‌گناهان در هرجای جهان را محکوم می‌کنیم. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره حوادث تروریستی شب‌های گذشته در فرانسه، اظهار کرد: از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود ماری که دنیای استکبار به‌نام گروهک‌های تکفیری از جمله داعش در آستین پرورش داده، روزی به خود آنها آسیب می‌زند و من این مساله را بارها در خطبه‌های نماز جمعه گفته بودم. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کشورهای غربی گروهک‌های تکفیری را برای مقابله با نظام ایران شکل دادند، متذکر شد: امروز آنها لمس می‌کنند مارهایی که پرورش دادند در حال گزیدن خودشان هستند. عضو  مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کشتار بی‌گناهان در هر جای جهان محکوم است، گفت: پرورش دادن چنین جانورانی به‌دست قدرت‌های استکباری را نیز محکوم می‌کنیم. اگر اراده جدی برای مقابله با تروریسم وجود دارد باید این خواسته به‌عنوان یک خواسته بین‌المللی مطرح شود. دنیای استکبار یعنی آمریکا و اتحادیه اروپایی باید دست از حمایت همه گروهک‌های تکفیری بردارند. اگر آنها این گروهک‌ها را مورد حمایت قرار ندهند، خواهند دید سفره لعنتی تروریست‌ها جمع می‌شود. امام جمعه موقت تهران درباره نشست منافقین چند روز پیش از حادثه تروریستی در فرانسه و رفتار دوگانه دولت این کشور در قبال تروریست‌ها خاطرنشان کرد: دولت فرانسه نمی‌تواند خود را از این افتضاحی که در فرانسه به نام نشست منافقین شکل گرفت، تبرئه کند. قطعاً دولت فرانسه در این مساله دست داشته و باید دست از این شیطنت‌ها بردارد.  

استقرار «رادار کشف ریزپرنده‌ها» در خراسان شمالی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از استقرار رادار جدید با قابلیت کشف ریزپرنده‌ها در خراسان شمالی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر فرزاد اسماعیلی طی سخنانی گفت: آخرین دستاوردهای پدافند هوایی، مستقر کردن رادار با قابلیت کشف ریزپرنده در منطقه خراسان شمالی است که بزودی انجام می‌شود. وی در حاشیه یادواره 350 شهید شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: این رادار قابلیت کشف ریزپرنده را تا سطح مقطع یک صدم هم به شکل اکتیو و هم به شکل پسیو خواهد داشت. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، استفاده از سامانه‌های بومی را از خواسته‌های پدافند هوایی عنوان و تصریح کرد: این سامانه‌ها را برای دستیابی به اهداف مدنظر تولید و طراحی می‌کنیم که از هر جهتی برای دشمن ابهام ایجاد می‌کند. امیر اسماعیلی تصریح کرد: در فضای تهدیدآمیز منطقه برای کشورهای دوست پیام صلح، برای کشورمان پیام آرامش و برای دشمنان پیام جهنم داریم.


Page Generated in 0/0055 sec