printlogo


کد خبر: 160604تاریخ: 1395/4/27 00:00
اخبار

مرز بازرگان باز شد
ناظر گمرکات آذربایجان غربی از بازگشایی مرز بازرگان برای تردد کامیون‌های ترانزیتی و تجاری خبر داد.  پرویز تقوی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ گمرک بازرگان برای تردد مسافران و رانندگان کامیون بازگشایی شد. همچنین مرز گوربولاغ ترکیه که مقابل مرز بازرگان در ایران بوده نیز بازگشایی شد. گفتنی است، به ‌دلیل کودتا در ترکیه، این کشور مرز خود را به طور یکطرفه با ایران بسته بود اما با تمهیداتی که اندیشیده شد، مسافران و رانندگان ایرانی به کشور بازگشتند. همچنین رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: از فعالان اقتصادی و مردم خواسته می‌شود به هشدارهای مقامات ایران توجه و برای حفظ سلامت مالی و جانی خود از سفر به ترکیه خودداری کنند.


آغاز تغییرات گسترده در صنعت نفت
فارس نوشت، همین روزها شاهد تغییرات گسترده در شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت خواهیم بود به طوری که خبرهایی از تغییرات مدیران شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکز، پایانه‌های نفتی، فلات قاره و چند شرکت دیگر به گوش می‌رسد. حتی برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکز از هفته گذشته در محل کار خود حاضر نشده است و حتی گمانه‌زنی‌هایی از گزینه‌های جدید مدیریت در این شرکت بین کارمندان شرکت نفت مناطق مرکز طرح شده است.  مدیرعامل شرکت نفت اروندان نیز از کارکنان خود خداحافظی کرده و خود را برای مدیریت در یک شرکت دیگر آماده می‌کند. طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های دولتی، بسیاری از مدیران صنعت نفت باید سمت‌های خود را تا 2 مرداد ترک کنند.


خریدار بهمن زیر ذره‌بین مرکز رقابت
رئیس شورای رقابت از بررسی خرید سهام گروه بهمن توسط یک کنسرسیوم خصوصی خبر داد. به گزارش تسنیم، دومین مزایده فروش سهام 3 شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه فردا، سرمایه‌گذاری توسعه انرژی هور و فن‌پردازان بهمن در 18 خردادماه امسال برگزار و کنسرسیومی از بخش خصوصی به نام «ویسمن موتور» سرمایه‌گذار جدید گروه بهمن شد.  با توجه به اینکه اعضای هیأت مدیره این شرکت همان اعضای هیأت مدیره شرکت کروز هستند موضوع انحصار در صنعت خودرو طرح می‌شود که رضا شیوا گفته است بررسی این موضوع در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است.  شیوا با بیان اینکه باید مالکیت‌ها در اینگونه واگذاری‌ها بررسی شود تا مشکلی برای دیگر تأمین‌کنندگان قطعه به وجود نیاید، افزود: در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستیم و گزارش نهایی خود را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.


افزایش خرید توافقی شیرخام
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تعداد استان‌هایی که خرید توافقی شیرخام در آنها انجام می‌شود رو به افزایش است، گفت: اکنون میانگین قیمت شیرخام در کشور بین۱۱۴۰ تا ۱۱۵۰ تومان است. سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: براساس آخرین آمار به دست آمده، روزانه ۱۰۰۰ تن شیرخام مازاد از بازار دامداران خریداری می‌شود. مقدسی با بیان اینکه اجرای این طرح تا زمانی که وضع بازار متعادل شود ادامه خواهد یافت، افزود: امیدواریم اختصاص مشوق صادراتی برای صادرات محصولات لبنی هرچه زودتر ابلاغ شود تا صادرات لبنیات رونق پیدا کند. مقدسی با اشاره به اینکه پیش از اجرای خرید توافقی، قیمت شیرخام در برخی استان‌ها به کمتر از ۱۰۰۰ تومان رسیده بود، اضافه کرد: در حال حاضر میانگین قیمتی این کالا بین ۱۱۴۰ تا ۱۱۵۰ تومان است. به گفته وی، در اجرای طرح خرید توافقی، میانگین نرخ خرید شیرخام از دامداران ۱۲۷۰ تومان است.


مهار حریق در بنیاد مستضعفان
حریق ناشی از اتصال برق آسانسور باری کارگاهی در بنیاد مستضعفان با همکاری خوب کارشناسان آتش‌نشانی ایستگاه 11 منطقه 2 مهار شد. به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، مهدی خوش‌سرشت، مدیرکل پشتیبانی بنیاد گفت: ایرانیت‌های نصب شده در جوار آسانسور کارگاهی ساختمان 9 طبقه بنیاد به دلیل اتصال برق گرفتار حریق شد که خوشبختانه ضمن استقرار 4 دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به دلیل ارتفاع سازه، با عملکرد سریع و قابل تقدیر کارشناسان آتش‌نشانی ایستگاه 11 منطقه 2 آتش مهار شد و هیچگونه خسارت جانی و خسارت عمده به ساختمان 9 طبقه در حال بازسازی بنیاد مستضعفان وارد نشد.


Page Generated in 0/0690 sec