printlogo


کد خبر: 160609تاریخ: 1395/4/27 00:00
سرخط خبر

 حسن‌عباس معروفان، معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون
7 میلیون و 300 هزار تن گندم به صورت تضمینی به ارزش 9 هزار و 200 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که تاکنون 5 هزار و 400 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
  فارس نوشت: یکی از مدیران بازنشسته سازمان چای کشور ۵۲ هزار تن چای
تاریخ‌مصرف‌ گذشته را در سال ۹۱ از سازمان تعاون روستایی خرید که به دلیل مخالفت رئیس کنونی سازمان با عرضه بخشی از این محصول در بازار، از وی شکایت کرد.
 رئیس کل گمرک گفت: تا 2 ماه آینده گمرک یکپارچه الکترونیک نهایی و رونمایی می‌شود.
 اولگ چستنوف، معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با تقدیر از توانمندی‌های صنایع غذایی ایران از جمله غنی‌سازی آرد، کاهش نمک و روغن و شکر در موادغذایی گفت: برنامه‌های اجرا شده توسط صنایع غذایی ایران برای تضمین سلامت عمومی مطابق استانداردهای جهانی بهداشت است.
 دیلی صباح نوشت: منابع ترکیه‌ای ادعا کردند، ایران و ترکیه بر سر تخفیف ۱۲ تا ۱۳ درصدی درباره قیمت گاز توافق کرده‌اند و قرار است ایران مابه‌التفاوت قیمت گاز صادراتی به ترکیه از سال ۲۰۱۲ را به صورت قسطی به این کشور بپردازد.
 معاون صنایع وزیر صنعت از تصویب اختصاص یوزانس 18 ماهه به واحدهای خودروساز و کالاهای سرمایه‌ای خبر داد.
 سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ارائه گواهی مبدأ در گمرکات ورودی عراق از نیمه تیرماه دوباره الزامی شده و صادرکنندگان ایرانی باید قبل از ارسال محموله‌های صادراتی خود نسبت به تهیه این مجوز اقدام کنند.
 سیدمهدی میرمهدی‌کمجانی، رئیس اتحادیه فناوران یارانه درباره فروش کالاهای قاچاق با بیمه‌های تقلبی به جای برگه‌های گارانتی در بازار هشدار داد.
 سازمان امور مالیاتی کل کشور دریافت مالیات تسعیر نرخ ارز از صادرات را متوقف کرده است.
 سعید غفرانی، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در حال حاضر حدود 40 میلیارد تومان در حساب نظام مهندسی تهران نزد بانک شهر است و ماهانه نزدیک به 2 میلیارد تومان سود دریافت می‌کند.
 مجتبی شادلو، نایب‌ رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه قیمت عمده‌فروشی لیموترش از کیلویی ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان متفاوت است، گفت: براساس گزارش‌های رسیده در مراکز عرضه‌ای مانند خیابان خورشید تهران یا همان خیابان شهید ناطقی، لیموترش کیلویی ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و این افزایش
۱۰۰ درصدی در بازار منطقی نیست.
 در 12 ماه منتهی به خرداد ماه امسال که تورم نقطه به نقطه 8/6 درصد و تورم میانگین 7/9 درصد بود، قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 8/6 درصد، پوشاک و کفش 8/6 درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها 1/10 درصد و اثات و لوازم مورد استفاده در خانه 3/4 درصد افزایش داشته است.
 صدرالدین نیاورانی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار از قاچاق انار آفریقایی به کشور خبر داد و گفت: هر کیلو از این محصول ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
 رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تعلل بانک‌های اروپایی در همکاری با ایران مورد اعتراض بخش‌خصوصی است، گفت: بانک‌های اروپایی از جریمه شدن توسط آمریکا می‌ترسند.
 


Page Generated in 0/0057 sec