printlogo


کد خبر: 160611تاریخ: 1395/4/27 00:00
آژیر

سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد
ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام گردشگر به ترکیه
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ممنوعیت اعزام گردشگر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد. به گزارش «وطن امروز» سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت اعزام گردشگر به ترکیه خبر داد.  در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: به دنبال حوادث و ناامنی‌های ترکیه و حادث شدن شرایط فوق‌العاده (force Majeur) و بیانیه‌های نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در مقصد، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتشار بیانیه‌ای از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور خودداری کنند. همچنین این سازمان ضمن رایزنی‌ با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت امن و تدریجی گردشگران ایرانی است که به دلیل ناآرامی‌ها نتوانسته‌اند در زمان مقرر، ترکیه را ترک کنند.

دستگیری کلاهبردار یارانه‌ای
متهم اصلی پرونده موسوم به قطع یارانه که به بهانه قطع نشدن یارانه، اطلاعات حساب افراد را دریافت و دست به سرقت می‌زد، دستگیر شد. سرهنگ حسین رمضانی، معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا در این باره به میزان اظهار داشت: چندی قبل برخی شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران از کلاهبرداری در پوشش انصراف از یارانه شکایت کردند. وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات ویژه مشخص شد متهم به بهانه جلوگیری از قطع و انصراف از دریافت یارانه، یک سایت جلعی را راه‌اندازی کرده و با ارسال پیامک انبوه به مردم آنها را به این سایت راهنمایی و پس از وارد کردن اطلاعات از حساب آنها برداشت می‌کرد، افزود: سرانجام متهم در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی و دستگیر شد. وی با بیان اینکه تاکنون فقط در تهران
34 شاکی که به این روش موردکلاهبرداری قرار گرفته‌اند شناسایی شده‌اند، تاکید کرد: از این افراد بیش از 300 میلیون تومان پول سرقت شده است. رمضانی تاکید کرد: پرونده در سایر استان‌ها در حال پیگیری است و هنوز تعداد شکات و مبلغ کلاهبرداری مشخص نشده است.


ثبت 41 رویداد فوت در هر ساعت
بررسی آمارهای ولادت و وفات در 3 ماهه امسال نشان می‌دهد 377 هزار و 686 نفر متولد و 92 هزار و 428 نفر در این مدت فوت شده‌اند. علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور درباره آمار 3 ماهه ولادت و فوت اظهار داشت: 377 هزار و 686 رویداد ولادت در 3 ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است. وی به فارس عنوان کرد: 194 هزار و 654 ولادت پسر و 183 هزار و 32 ولادت دختر در 3 ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است. وی درباره آمار فوت در کشور یادآور شد: در کل کشور
92 هزار و 428 رویداد فوت در 3 ماهه امسال به ثبت رسیده است که از این تعداد 52 هزار و 351 نفر مرد و 40 هزار و 77 نفر زن بوده‌اند. محزون تصریح کرد: طی این مدت به طور متوسط در هر شبانه‌روز 994 و در هر ساعت 41 رویداد فوت به ثبت رسیده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec