printlogo


کد خبر: 160618تاریخ: 1395/4/27 00:00
مدیرکل دفتر حقوقی معاونت امور زنان:
قانون کاهش ساعت کار زنان اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی: «قانون کاهش ساعت کار زنان با شرایط خاص که روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان به تصویب رسید بزودی اجرایی می‌شود».
اشرف گرامی‌زادگان، مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب به ایرنا گفت: طبق قانون مدنی پس از تصویب هر لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی و ارائه به قوه مجریه، دولت 10 تا 15 روز فرصت ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی را دارد و پس از آن زمینه اجرایی شدن آن فراهم می‌شود. وی تصریح کرد: دولت باید این لایحه را به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کند تا از این پس تمام زنان دارای شرایط خاص از این قانون بهره‌مند شوند. گرامی‌زادگان خاطرنشان کرد: این لایحه از مدت‌ها قبل مورد بررسی قرار گرفت و تنها مشکلی که در این زمینه وجود داشت مربوط به زنان شاغل در بخش‌های خصوصی بود که پس از بررسی موضوع توسط شورای نگهبان برای این قشر نیز مشکل رفع شد.
مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: قانون کاهش ساعت کاری برای زنان با شرایط خاص در تمام دنیا وجود دارد و با تصویب این قانون بخشی از مشکلات بانوان دارای شرایط یادشده رفع خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه ساعت کاری بانوان در طول هفته 8 ساعت کاهش می‌یابد آنها نیز با داشتن حس مسؤولیت‌پذیری و تعهد به کار، در مدت زمانی که در محل کار خود حضور دارند به بهترین شیوه فعالیت کنند تا کم‌کاری از سوی آنها مشاهده نشود.


Page Generated in 0/0054 sec