printlogo


کد خبر: 160640تاریخ: 1395/4/28 00:00
اخبار

«امیرعبداللهیان» مدیرکل بین‌الملل مجلس می‌شود
معاون سابق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی می‌شود. جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تغییر در ریاست اداره کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و احتمال جایگزینی امیرعبداللهیان به جای شیخ‌الاسلام در این سمت گفت: از حدود یک ماه پیش بنده موضوعی را مبنی بر اینکه قرار است آقای امیرعبداللهیان، معاون سابق عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به سمت مدیرکل بین‌الملل مجلس منصوب شود شنیده‌ام که البته تقریباً این خبر قطعی است. وی افزود: این اقدام مثبت است و می‌تواند در پیشبرد امور مؤثر باشد.

2 راهکار کمیسیون اصل 90 برای برخورد با پدیده حقوق‌های نجومی
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از 2 راهکار کمیسیون برای برخورد با پدیده پرداخت‌های نجومی خبر داد. داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکنون جلساتی با حضور کارشناسان و مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اصل 90 برگزار کرده است. وی گفت: برآیند این جلسات که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است این شد که همه کسانی که دریافت‌های غیرمتعارفی داشته‌اند آن را به صندوق دولت بازگردانند. همچنین کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و به نوعی در بحث نظارت مقصر شناخته می‌شوند، مورد پیگرد قرار بگیرند. رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: علاوه بر این قرار شد طرح قانونی پیشنهاد کنیم که براساس آن هم منافذ و روزنه‌هایی که در قوانین وجود دارد مسدود شود و هم کف و سقفی برای پرداختی‌ها در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: همچنین در قانون مقرر شود اموالی که از طریق دریافت‌های غیرمتعارف تحصیل شده‌اند به خزانه بازگردانده شود و ناظران و آمران وظیفه نظارتی خود را به‌خوبی انجام دهند.

عادل آذر گزینه نهایی کمیسیون برنامه برای ریاست دیوان محاسبات
عادل آذر گزینه نهایی کمیسیون برنامه مجلس برای تصدی ریاست دیوان محاسبات شد. به گزارش تسنیم، براساس تصمیم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مقرر شد عادل آذر برای ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی شود. در جلسه دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت الیاس نادران، عادل آذر و منادی سفیدان از سوی کمیته بررسی‌ صلاحیت‌ها مورد بررسی و تایید قرار گرفت که در نهایت عادل آذر با رأی اکثریت اعضای کمیسیون برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی پارلمان معرفی شد. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات به ‌مدت 4 سال با رأی اکثریت نمایندگان انتخاب می‌شوند.


تحریم‌ها هم به طور کامل برداشته نشده است
عضو هیأت نظارت بر برجام با اشاره به سالگرد توافق برجام گفت: آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشده و متأسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری هم در برجام رعایت نشده است. علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در اجلاس دبیران استان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد توافق برجام بیان داشت: اوباما باید بنویسد که تحریم‌ها برداشته شود اما برخلاف تعهد آنها، هنوز او این کار را انجام نداده است. ما به تعهدات خود قبل از زمانی که مشخص کرده بودند عمل کردیم اما متاسفانه طرف‌های غربی هنوز تحریم‌ها را برنداشته‌اند. ولایتی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند آمریکایی‌ها شاید تحریم‌های هسته‌ای را بردارند اما به بهانه‌های دیگر دوباره تحریم‌ها را از سر می‌گیرند که این موضوع مورد قبول ایران نیست. هدف از برجام این بود که ما برخی کارهای هسته‌ای را محدود کنیم و طرف مقابل تسهیلات مختلف را برای ایران فراهم کند و تحریم‌ها را بردارد تا مشکلی در ارتباطات بویژه ارتباطات اقتصادی نداشته باشیم اما هنوز تعهدات آنها عملی نشده است.


Page Generated in 0/0058 sec