printlogo


کد خبر: 160641تاریخ: 1395/4/28 00:00
اخبار

چهارشنبه؛ بررسی زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: به احتمال زیاد زمان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه چهارشنبه هفته جاری شورای نگهبان بررسی می‌شود. علی پورعلی‌مطلق در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته گذشته ابقای 3 نفر از فقهای شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب و انتخاب 3 عضو حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی را داشتیم، فرصت برای بررسی زمان پیشنهادی وزارت کشور برای انتخابات سال 96 فراهم نشد. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ادامه داد: زمان پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال آینده 29 اردیبهشت است و اگر به دور دوم برسد، پنجم خرداد سال 96 را پیشنهاد داده‌ایم.

نیروی دریایی سپاه لبه میدان جهانی تقابل با دشمن است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه لبه میدان جهانی تقابل ما با دشمن را شکل می‌دهد و از طریق دریا به جهان و عرصه رویارویی با قدرت‌های استکباری متصل است. سردار حسین سلامی در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه در مشهدمقدس با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) درباره جهادکبیر با بیان اینکه «امروز ما با دشمنی مواجه هستیم که تمام ظرفیت‌های جهانی خود را علیه ما بسیج کرده است»، گفت: این مواجهه و درگیری منحصر و محدود به میدان نظامی نیست، بلکه ابعاد سیاسی، اقتصادی، روانی، اجتماعی و فرهنگی به خود گرفته و این نقشه جهانی آمریکا برای غلبه بر جهان اسلام است و براساس این آرمان برنامه‌ریزی عملیاتی انجام می‌دهد. وی با بیان اینکه براساس مفهوم جهاد کبیر تبعیت نکردن از کفار مستلزم برخورداری از قدرت است، از اعتماد به نفس رزمندگان سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی به عنوان مصداقی از قدرتمندی برابر دشمن یاد کرد و گفت: اگر قوی نبودید امکان نداشت دشمن را این همه تحقیر کنید. چون قدرتمندیم و از مواجهه با دشمن نمی‌ترسیم، در میدان عمل و بیان هم شجاعانه عمل می‌کنیم و این همان جهاد کبیر است. سردار سلامی با تاکید بر اینکه «مقیاس عمل ما باید براساس راهبرد جهاد کبیر باشد»، با یادآوری ابعاد قدرت و توانمندی نیروی دریایی سپاه، گفت: توانمندی‌های امروز ما در حد مطلوبی است اما  نباید در سطح کنونی متوقف شود.

اطلاعیه مهم سفارت ایران در آنکارا
هموطنان در اسرع وقت به وطن بازگردند
سفارت کشورمان در ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای به هموطنان  مقیم و مسافرانی که روز گذشته موفق به بازگشت به ایران نشده‌اند اعلام کرد با توجه به باز شدن مرزهای زمینی و هوایی این کشور امکان خروج از ترکیه فراهم شده است. به گزارش ایسنا، براساس این اطلاعیه هموطنان می‌توانند در اسرع وقت با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی نسبت به تنظیم برنامه بازگشت به وطن اقدام کنند. همچنین یک مقام آگاه در سفارت ایران به ایسنا اطلاع داد بنابر هماهنگی‌های انجام شده با دفاتر هواپیمایی کشورمان در ترکیه، امکان بازگرداندن مسافران بازمانده از پرواز مهیا شده است. این امر شامل پروازهای خروجی از ترکیه است و از سرگیری پروازهای عادی برای سفر به ترکیه از طریق مراجع ذی‌ربط حمل‌ونقل هوایی و زمینی کشورمان به اطلاع هموطنان گرامی خواهد رسید.

امروز؛ اعزام ناوگروه ۴۲ ارتش به آب‌های آزاد
ناوگروه چهل‌ودوم نیروی دریایی ارتش به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آب‌های آزاد و بین‌المللی اعزام می‌شود. به گزارش تسنیم، این اعزام همزمان با پهلوگیری ناوگروه چهل‌ویکم، صورت خواهد گرفت. ناوگروه چهل‌ویکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی رزمی لاوان پس از 48 روز دریانوردی صبح امروز دوشنبه در اسکله منطقه یکم امامت این نیرو پهلو می‌گیرد. این ناوگروه در طول مدت حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی توانسته است بیش از 5130 مایل دریایی دریانوردی کرده و 46 فروند شناور تجاری و نفتکش کشورمان را تا رسیدن به مسیر امن اسکورت کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec