printlogo


کد خبر: 160651تاریخ: 1395/4/28 00:00
آوای شهر

نماینده مردم زابل در مجلس:
توفان زابل کمتر از زلزله نیست
«توفان زابل که باعث آلایندگی شدید برای ساکنان این منطقه شده کمتر از زلزله چند ریشتری نیست». احمد‌علی کیخا، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب عنوان کرد: شدت حادثه‌ای که اتفاق افتاده بسیار اسفبار و زیاد است و وقایعی از این قبیل نشان می‌دهد که استان سیستان‌وبلوچستان نیازمند نگاه و توجهی ملی است. نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس به تسنیم بیان داشت: باید برای رفع مشکلات توفان و گردوغبار سیستان‌وبلوچستان، همه دست به دست هم دهند تا این معضل جدی کمتر مردم را دچار مشکل و بحران کند. نماینده مردم زابل‌ با بیان اینکه توفان زابل کمتر از زلزله نیست، تصریح کرد:‌ زلزله منطقه زابل باد، توفان شن و گرد و خاک است و امیدواریم با راهکارهایی همچون مالچ‌پاشی، درختکاری و سایر تمهیدات اندیشیده‌شده شاهد کاهش اثرات مخرب گردوغبار باشیم.

خسارت یک‌میلیاردی  حریق جنگل‌های پاسارگاد
مدیرکل منابع طبیعی فارس میزان خسارت وارد شده به جنگل‌های پاسارگاد در آتش‌سوزی را یک‌میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرد.مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی فارس در این باره به مهر گفت: در سال جاری تاکنون یکهزار و ۲۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس در آتش سوخته است. وی افزود: از این میزان ۸۶۸ هکتار مربوط به جنگل‌های شهرستان پاسارگاد بوده که طی 2 مرحله در آتش سوخته است. مدیرکل منابع طبیعی فارس درباره خسارت وارد شده به عرصه‌های جنگلی پاسارگاد بیان داشت: براساس برآوردهای صورت‌گرفته یک‌میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان در این آتش‌سوزی به عرصه‌های منابع طبیعی خسارت وارد شد.


لغو طرح کاهش اختیارات شهردار پایتخت
عضو هیات رئیسه شورای شهر از لغو یک فوریت طرح کاهش اختیارات شهردار تهران در شورای شهر خبر داد. محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر  ‌با بیان اینکه طرح کاهش اختیارات شهردار تهران با 9 رای موافق و 19 رای مخالف در شورای شهر لغو شد، گفت: در جلسات قبلی شورا برخی اعضا خواستار کاهش اختیارات شهردار تهران بودند.وی به فارس بیان داشت: یک فوریت این طرح در جلسه روز گذشته شورا لغو شد و قرار است به صورت عادی در شورا بررسی شود. گفتنی است، براساس مصوبه هشتم تیرماه 1378، اختیاراتی از شورای شهر تهران به شهرداری تهران تفویض شد به طوری که شورا قسمتی از اختیاراتش را در سقف معاملات به شهردار تهران تفویض کرده است. در جلسات قبلی شورا،  اعضای شورای شهر نامه‌ای نوشتند و خواستار لغو این مصوبه شدند.
 


Page Generated in 0/0057 sec