printlogo


کد خبر: 160657تاریخ: 1395/4/28 00:00
آژیر

رئیس اداره پیشگیری پلیس فتا هشدار داد
کلاهبرداری از کارت بانکی با نصب اسکیمر
افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام «اسکیمر» اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می‌کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ علیرضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا،  با اشاره به کلاهبرداری‌های صورت گرفته از طریق دستگاه‌های کارتخوان اظهار داشت: در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارتخوان، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام «اسکیمر» اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می‌کنند. وی افزود: «اسکیمر» دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی وجود دارد استفاده می‌شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص در کارت‌های بانکی خام کپی کرده و می‌تواند از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد.

یک کشته و 20 مصدوم در سانحه مینی‌بوس دانش‌آموزان
وقوع سانحه رانندگی در محور ساوه- سلفچگان، ۲۰ تن از سرنشینان یک مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان را مصدوم کرد و یک دانش‌آموز نیز در این سانحه جان‌باخت. نعمت‌الله عزیزی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه در این‌باره به مهر اظهار داشت: این حادثه در ساعت 15:35 روز شنبه در محور ساوه- سلفچگان اتفاق افتاد که طی آن یک مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان با یک دستگاه تریلر در محور ساوه- سلفچگان تصادف کرد و طی این سانحه، یک دانش‌آموز جان‌باخت. وی افزود: در این سانحه ۲۰ نفر نیز مصدوم شدند که از این تعداد، ۱۴ نفر به بیمارستان مدرس ساوه و 6 نفر نیز به بیمارستان چمران این شهر انتقال داده شدند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: بیشتر مسافران این مینی‌بوس دانش‌آموز بودند. عزیزی افزود: این مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان ابهری بود که از ساوه عازم قم بودند.
 
ابلاغ آیین‌نامه مجازات قاچاق اقلام پزشکی
آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق اقلام دارویی، پزشکی و آرایشی ابلاغ شد. به گزارش تسنیم، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد تبصره 2 ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آیین‌‌نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب کرد. در بخش‌هایی از این آیین‌نامه اجرایی آمده است: مواد و فرآورده‌های دارویی اعم از داروها و فرآورده‌های تقویتی، تحریک‌کننده، ویتامین‌ها و مکمل‌‏های غذایی و دارویی و فرآورده‌‏های زیستی نظیر سرم و واکسن و فرآورده آزمایشگاهی و مواد غذایی اطفال (شیر خشک و...) و هر نوع دارو و مواد اولیه دارویی و بسته‌بندی دارویی و هر نوع مواد و ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی یا مواد اولیه آنها مشمول بند «الف» ماده 27 قانون بوده و در صورت کشف، مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع موضوع ماده 22 قانون خواهد بود. همچنین در صورتی که کالای قاچاق مکشوفه جزو مواد و فرآورده‏های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بوده و مشمول مواد و کالاهای موضوع بند «الف» ماده 27 قانون نباشد نظیر  فرآورده‏‌های خوراکی بسته‌‏بندی (کنسروها و کمپوت‌ها)، انواع کرم و فرآورده‌‏های آرایشی - بهداشتی که مصرف انسانی داشته و فهرست آنها توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، مراجع رسیدگی‌کننده موظفند در زمان رسیدگی و جهت تعیین مجازات نسبت به استعلام مجوز مصرف انسانی کالاهای مزبور از وزارت بهداشت اقدام کنند. چنانچه کالاهای مزبور دارای قابلیت مصرف انسانی تشخیص داده شود، جرم قاچاق مشمول مجازات مندرج در بند «ب» ماده 18 قانون خواهد شد و در غیر این ‌صورت چنانچه کالای مکشوفه، کالای تقلبی، فاسد، تاریخ مصرف گذشته یا مضر به سلامت مردم شناخته شود مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع است. گفتنی است، متن کامل و مشروح این آیین‌نامه در خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده است.


Page Generated in 0/0075 sec