printlogo


کد خبر: 160669تاریخ: 1395/4/28 00:00
اخبار

حسین علیزاده در نشست جشنواره آینه‌‌دار:
چرا باید در دانشگاه‌ها آموزش موسیقی غربی داشته باشیم؟
حسین علیزاده، پیشکسوت موسیقی ایران با انتقاد از وضعیت فعلی این رشته هنری در کشورمان گفت: حرکات موزون بخشی از نوازندگی امروز موسیقی شده است!
به گزارش فارس، حسین علیزاده در نشست تخصصی سومین فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار در تالار رودکی تهران درباره وضعیت تاریخی موسیقی ایران گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به موسیقی نواحی آنچنان که باید و شاید توجهی نمی‌شد و به این نوع موسیقی در نازل‌ترین شکل ممکن آن نگاه می‌شد اما بعد از انقلاب اسلامی در زمینه موسیقی نواحی اتفاقات خوبی افتاد و به دلیل زمینه‌های اجتماعی که در این زمینه وجود داشت و ملت ایران به دنبال هویت ایرانی بود، این نوع موسیقی نیز ارزش بیشتری پیدا کرد. وی افزود: من با جشنواره مخالف نیستم اما معتقدم باید نگاه‌ها را عوض کنیم. ما باید به تمام ایران سفر کنیم تا تمام ارزش‌های‌مان را بشناسیم. آخر چرا باید در دانشگاه‌ها فقط آموزش موسیقی کلاسیک و غربی داشته باشیم و فقط در کتاب‌های مرتبط با اتنوموزیکولوژی، دنبال موسیقی نواحی باشیم.

در نشست خبری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مطرح شد
کودک و نوجوان
بخش ویژه این دوره
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در حوزه فیلم کوتاه و مستند شاهد رشد دو برابری هستیم، چراکه سال پیش حدود 300 اثر رسید و امسال در این دو بخش بیش از 600 فیلم تا به امروز ارسال شده است. به گزارش فارس، نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) صبح دیروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و سیدجواد جعفری، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن اشاره به ادوار جشنواره درباره دوره چهاردهم آن گفت: در آستانه چهاردهمین دوره علاوه بر 31 استان کشور برنامه‌هایی تعریف شده است و شاهد برپایی گسترده این دوره در داخل و بیش از 77 کشور و 2400 نقطه از جهان هستیم. جعفری گفت: در این دوره
4 حوزه برجستگی‌های قابل توجهی دارد که به این دلیل این نشست را بر پا کرده‌ایم. وی افزود: موضوع برجسته این دوره از جشنواره بخش کودک و نوجوان است زیرا هرچه تعلیم و تربیت را از سنین خردسالی آغاز کنیم، نقش ماندگارتری دارد لذا با همکاری کانون پرورش فکری برنامه‌هایی تحت پوشش جشنواره بر پا خواند شد. جعفری به بخش مردمی که توسط شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برگزار خواهد شد اشاره کرد و از نامگذاری برخی روزها خبر داد و گفت:‌ برای این روزها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم. وی در پایان سخنان خود از توسعه در بخش بین‌الملل نیز صحبت کرد اما اطلاع‌رسانی پیرامون آن را به نشست‌های آتی موکول کرد.

قدردانی خانواده‌های شهدای مدافع حرم افغان از رئیس رسانه ملی
خانواده‌های شهدای افغان مدافع حرم با ارسال نامه‌ای به علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما از تولید و پخش برنامه کدبانو در شبکه افق تشکر کردند. به گزارش فارس، در بخشی از نامه فوق آمده است: در ماه مبارک رمضان امسال برنامه‌ای با عنوان «کدبانو» به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری‌بافقی از شبکه افق پخش شد که به دور از تبعیض، مدافعان حرم افغان را در کنار مدافعان حرم ایرانی نشان داد. به واقع ما حس کردیم یک شبکه افغانستانی این برنامه را ساخته و پخش کرده است... ما جمعیت کوچک به نمایندگی از آن 3 میلیون نفر از شما تشکر کرده و می‌خواهیم برنامه‌هایی مثل «کدبانو» باز هم تولید شود.

بررسی موضوع «رجعت» در تازه‌ترین نشست مهدوی
جایگاه «رجعت» عنوان تازه‌ترین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی است که روز پنجشنبه 31 تیرماه در تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، یکصدوسومین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی با موضوع «رجعت» و با حضور اسماعیل شفیعی‌سروستانی، محقق و پژوهشگر مهدوی برگزار می‌شود. نشست «رجعت» در تالار سوره حوزه هنری درساعت 15:30 بر پا می‌شود.


Page Generated in 0/0063 sec