printlogo


کد خبر: 160670تاریخ: 1395/4/28 00:00
رویدادها

برگزاری همایش ادبی «قدس ما را آزاد خواهد کرد»
در مراسم رونمایی از چند کتاب با موضوع قدس پیام فرمانده سپاه برای نویسنده‌ای که دانشنامه فلسطین را تألیف کرده، قرائت شد و سرلشکر پاسدار جعفری از تلاش‌های مجید صفاتاج تقدیر کرد. به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور شاعران و فعالان فرهنگی برگزار شد، ناصر ضرابی، دبیر همایش پیام سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد که در این پیام فرمانده سپاه از تلاش‌های مجید صفاتاج تقدیر کرده است. همچنین شاعران، آثار خود را درباره قدس خواندند و برخی‌ها مانند مجتبی رحماندوست به بیان سخنانی در این باره پرداختند. رحماندوست ضمن اشاره به تلاش‌های صفاتاج، نقدی بر عرصه دانشگاهی در به کار بردن کلمات کرد و گفت: برخی تلاش می‌کنند در عرصه دانشگاهی از کلماتی چون شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی حذر کنند و آن را علمی نمی‌دانند، آنها اسرائیل و آمریکا را کلماتی علمی در رساله و پایان‌نامه‌ها می‌دانند ولی امام همه این صحبت‌ها را بر هم زد.

مصوبه جدید هیأت دولت درباره کنسرت‌ها ابلاغ می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط جدید برگزاری کنسرت‌ها مصوبه جدید هیات دولت است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور ابلاغ شده و بزودی هم به نیروی انتظامی ابلاغ خواهد شد. به گزارش فارس، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کنسرت «ارمیا» ارکستر سمفونیک تهران حضور بافته بود در جمع خبرنگاران با اعلام ابلاغیه جدید دولت به وزارت کشور، درباره شرایط تازه برگزاری کنسرت‌ها سخن گفت.

همراه با سومین دوره  جشنواره عمار
«اقتصاد شادی»، روایت آمریکایی- استرالیایی از جهانی شدن
مستند «اقتصاد شادی» یکی از آثار حاضر در سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره عمار است که به کارگردانی مشترک هلنا نوربرگ هاج، استیون گورلیک و جان پیج، به روایت جهانی‌سازی و تبعات آن می‌پردازد. به گزارش تسنیم، سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می‌شود که به‌دلیل موضوعات مختلف آن، آثار قابل‌توجهی هم در آن حضور پیدا کردند که مستند «اقتصاد شادی» یکی از این آثار است. این مستند، دنیایی را نشان می‌دهد که همزمان در 2 جهت متضاد در حرکت است، از یک سو دولت‌ آمریکا و شرکت‌های بزرگ، به ترویج جهانی‌سازی و تحکیم قدرت خودشان مشغول هستند و از طرف دیگر، در سراسر جهان، مردم در برابر این سیاست‌ها مقاومت می‌کنند و در صدد ساخت آینده‌ای متفاوت براساس الگویی جدید از اقتصاد هستند. همچنین توسط مدرسه سینمایی جشنواره مردمی فیلم عمار،  انیمیشن «سازمان خواب جهانی» در اعتراض به سیاست‌های دوگانه سازمان ملل متحد و مدعیان حقوق بشر منتشر شد. بنا بر این گزارش، انیمیشن 6 دقیقه‌ای «سازمان خواب جهانی» به کارگردانی محسن صالحی‌فرد، برخورد متعارض سازمان ملل متحد، کشورهای مدعی حقوق بشر و برخی کشورهای عربی منطقه را در قبال حقوق بشر و اقدامات تروریستی به تصویر می‌کشد.

تبعات حمله تروریستی در فرانسه
فیلم «روز باستیل» از پرده سینماها پایین کشیده شد
فیلم اکشن «روز باستیل» با بازی «ادریس البا» به خاطر حمله تروریستی کامیون در شهر نیس فرانسه که منجر به کشته شدن ۸۴ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر شد از سینماهای این کشور برداشته شد. به گزارش فارس، فیلم اکشن «روز باستیل» که داستان نقشه بمب‌گذاری تروریستی در پاریس را روایت می‌کند پس از حمله تروریستی کامیون در شهر نیس، از پرده سینماهای فرانسه برداشته شد. فیلم «روز باستیل» در 230 سالن سینما در سراسر فرانسه در حال اکران بود.


Page Generated in 0/0091 sec