printlogo


کد خبر: 160681تاریخ: 1395/4/28 00:00
چهارگوشه

بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولت جدید انگلیس
لندن، پایتخت انگلیس در نخستین روزهای روی کار آمدن دولت جدید صحنه بزرگ‌ترین تظاهرات علیه سیاست ریاضتی، نژادپرستی و دولت محافظه‌کار ترزا می‌ بود که پس از همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی) روی کار آمده است. در این تظاهرات که شنبه در مرکز لندن برگزار شد بیش از 10 هزار معترض خواستار استعفای ترزا می، نخست‌وزیر جدید شدند که تازه چهارشنبه هفته پیش به خانه شماره 10 داونینگ استریت پا گذاشته بود. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «پناهجویان خوش آمدید»، «از حکومت حزب محافظه‌کار سرپیچی کنید» و «جنگ را متوقف کنید نه رفاه را». فعالان حامی حقوق سیاهپوستان نیز از جمله معترضان به دولت می ‌بودند.

آتش‌سوزی هتلی در مکه
در فاصله 2 ماه مانده به آغاز موسم جدید حج تمتع، به نظر می‌رسد با وجود هشدارهای مقامات کشورهای اسلامی اتفاقات شوم ناشی از سوءمدیریت آل‌سعود در اداره حج ابراهیمی همانند سال گذشته مهم‌ترین گردهمایی مسلمانان را به سوی یک فاجعه دیگر سوق می‌دهد. به گزارش تسنیم، دیروز منابع محلی عربستان از یک آتش‌سوزی بزرگ در هتلی طبقاتی در ناحیه العزیزیه مکه مکرمه خبر دادند.

هلاکت 179 مزدور سعودی در یمن
همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات صلح یمن در کویت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران و متجاوزان را در داخل و خارج مرزهای این کشور زیر آتش موشک‌های خود گرفتند. براین اساس، ارتش یمن، یکشنبه یک فروند موشک بالستیک توشکا به سوی پایگاه الحجف در جنوب استان تعز شلیک کرد. منابع خبری یمنی اعلام کردند، دست‌کم 179 مزدور سعودی در این حمله موشکی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند و چند خودروی نظامی و انبار تسلیحاتی مزدوران و متجاوزان نیز در آتش سوخت.

شکست عملیات داعشی‌ها در کاظمین
نیروهای عراقی یک تروریست داعشی را قبل از انجام عملیات انتحاری در کاظمین در پایتخت عراق به دام انداختند. غالب‌العطیه، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد به شبکه السومریه گفت: یک تیم اطلاعاتی با هماهنگی مرکز پلیس دیالی، در عملیاتی که 2 هفته به طول کشید، توانست جوانی را دستگیر کند که از سوی داعش برای عملیات انتحاری اعزام شده بود. العطیه خاطرنشان کرد که پس از گذاشتن کمین، این تروریست هنگامی که می‌خواست از ورودی شمالی وارد کاظمین شود، دستگیر شد.

اموال الوفاق مصادره شد
محاکمه شیخ عیسی قاسم به اتهام جمع‌آوری خمس!
آل‌خلیفه قصد دارد آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روحانی سرشناس بحرینی را محاکمه کند. براین اساس، دادستان کل بحرین، شنبه اعلام کرد: یک روحانی ماه آینده در جلسه دادگاه برای محاکمه در پرونده جمع‌آوری پول خمس حاضر خواهد شد. مسؤولان بحرینی مدعی شده‌اند جمع‌آوری خمس «یکی از شیوه‌های پولشویی و جمع آن به صورت غیرقانونی است!» در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در پرونده گفت: این روحانی، همان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی پیروان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در بحرین است که مسؤولان بحرینی یک ماه قبل وی را سلب تابیعت کردند. اموال مزبور همان اموال خمس و زکات است که هواداران آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در داخل و خارج از بحرین برای این روحانی ارسال می‌کنند. فعالان مدنی این اقدام را در چارچوب «ورشکستگی رژیم» و ناتوانی در مقابله با مبارزه مردمی دانستند که روزانه در منطقه الدراز در نزدیکی شهر منامه برای حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تحصن می‌کنند. رژیم بحرین همچنین در ادامه اعمال خفقان علیه انقلابیون، روز گذشته حکم نهایی انحلال حزب
ملی- اسلامی الوفاق را صادر و اموال آن را مصادره کرد. الفاق مهم‌ترین تشکل مخالف این کشور به شمار می‌آید و از اعتراض‌ها و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مردمی برای درخواست مطالبات برحق‌شان حمایت می‌کند. شیخ علی سلمان، دبیر کل الوفاق مدت‌هاست در بازداشت بسر می‌برد.


Page Generated in 0/0062 sec