printlogo


کد خبر: 160686تاریخ: 1395/4/28 00:00
واحدهای‌مسکونی تحویل داده نشد اما دفترچه قسط تحویل داده شد!
نمایش دنباله‌دار افتتاح‌های صوری مسکن مهر

گروه اقتصادی: بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر افتتاح نمایشی واحدهای مسکن‌مهر پردیس مشخص شده که 5 هزار واحد مسکن‌مهر در پرند در 3 سال اخیر هم صوری افتتاح شده است! همچنین برخی از متقاضیان مسکن‌مهر در تماس با «وطن‌امروز» اعلام کردند که هنوز واحدهای مسکن‌مهر را تحویل نگرفته اما دفترچه قسط را گرفته‌اند و باید اقساط خانه‌ای که تحویل نگرفته‌اند را بپردازند! موضوع افتتاح صوری در شهر پرند و دفترچه‌های بدون ملک را مشاور وزیر سابق راه تایید می‌کند. مقداد همتی، مشاور وزیر سابق راه‌وشهرسازی تصریح کرد: در 3 سال گذشته افتتاح صوری واحدها همچون ۵۰۰۰واحد در شهرجدید پرند در حالی صورت گرفت که دفترچه قسط هم در برخی موارد به مردم داده شد، اما به دلیل نمایشی بودن افتتاح‌ها مردم واحدها را به صورت کامل تحویل نگرفتند. وی به نسیم  گفت: مطالبه مردم برای آینده مسکن‌مهر باید بر محور تحویل واحدها و اخذ دفترچه اقساط و سپس افتتاح رسمی واحدها توسط مسؤولان امر قرار گیرد. همتی  بیان کرد: شنیده‌های ما حکایت از آن دارد که تحویل 4500 واحد مسکن‌مهر پردیس (فاز 11 کوزو) در دستور کار ویژه قرار گرفته و مردم هرچه سریع‌تر باید با مراجعه به کارگزاری‌های پردیس مدارک و آورده خود را تکمیل کنند. وی گفت: تحویل مسکن‌مهر در شهر جدید پردیس هرچند با حواشی ناشی از خبط نماینده پیمانکار در پس گرفتن «کلید کارگاهی» واحدها، اقدام درستی بود. وی افزود: مدیرعامل جدید شهرجدید پردیس نشان داد برخلاف مدیران عامل پیشین (ولی‌پور و رجب صلاحی) فردی عملیاتی و اجرایی است و عزم تکمیل و تحویل واحدها را دارد.
 مسکن‌مهر
در حالی طی 3 سال اخیر وزیر راه‌وشهرسازی در هیچ مراسم افتتاح مسکن مهری حضور نیافته که خبر می‌رسد وی برای افتتاح مسکن‌مهر پردیس یک شرط گذاشته است؛ آخوندی تنها در صورت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدها حاضر به قیچی کردن روبان افتتاح رسمی شده است. به گزارش تسنیم، تا امروز 3 بار وعده افتتاح پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس عملی نشده است؛ 2 بار در سال گذشته و یک‌بار هم در سال جدید. قرار بود حدود 4500 واحد مسکن‌مهر این شهر بهمن پارسال به‌طور رسمی افتتاح شود که نشد. در ادامه مدیران وعده اسفندماه را دادند که آن هم چند روز مانده به تحویل سال نو به اردیبهشت امسال موکول شد و در نهایت نیز هیچکدام از این 3 وعده به دلایلی که در گزارش‌های قبلی به آنها اشاره شده، عملی نشد. این در حالی است که خبر می‌رسد فردا 4500 واحد مسکن‌مهر فاز 11 (کوزو) به طور رسمی با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی از قبیل انشعابات آب، برق و گاز، مسجد، کلانتری، مراکز تجاری، مدرسه و... افتتاح می‌شود. این واحدها طی یک بازه زمانی یک ماهه تحویل متقاضیان می‌شود و همه امکانات مورد نیاز یک محله در آنها پیش‌بینی شده است. یکی از حاشیه‌های مهم این افتتاح احتمال حضور عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی است. طی 3 سال اخیر وی در هیچکدام از افتتاح‌های رسمی پروژه‌های مسکن‌مهر حضور نیافته است اما گویا این بار به‌صورت مشروط برای این کار اعلام آمادگی کرده است. ماجرا از این قرار است که وزیر راه‌وشهرسازی تنها با یک شرط روبان افتتاح واحدهای مسکن‌مهر (4500 واحد کوزو) را قیچی می‌کند. این شرط داشتن تمام خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مذکور است که آخوندی تاکید ویژه‌ای بر آن دارد. به گزارش تسنیم، صبح امروز 4550 واحد مسکن‌مهر به‌طور رسمی افتتاح می‌شود و این احتمال وجود دارد که وزیر همیشه منتقد راه‌وشهرسازی پس از 3 سال به‌نوعی با مسکن‌مهر آشتی کند. بی‌شک این اقدام آخوندی را باید به فال نیک گرفت، البته اگر اینچنین شود. صبح امروز مشخص می‌شود آیا وزیر راه‌وشهرسازی در اولین افتتاح مسکن‌مهر عمرش شرکت می‌کند یا خیر؟
ماجرای افتتاح مسکن‌مهر عمران پردیس و واکنش مدیرعامل به انتقادها
در حالی دیروز رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تسنیم به افتتاح صوری واحدهای مسکن‌مهر پردیس واکنش نشان دادند که مدیرعامل عمران این شهر بیان واقعیت‌ها توسط رسانه‌ها را وارونه جلوه‌دادن افتتاح و غیراخلاقی دانسته است. به گزارش تسنیم، شرکت عمران پردیس 3 سالی است که نتوانسته رسالت اصلی خود  را که بخشی از آن ساخت و تکمیل واحدهای مسکن است به‌درستی انجام دهد. ‌جز تغییر مدیریت، کارنامه عملکرد این شرکت تقریباً خالی است و متقاضیان مسکن‌مهر در سرگردانی بسر می‌برند. در این شرایط هفته گذشته به‌صورت نمادین چند واحد مسکن‌مهر افتتاح و تحویل متقاضیان شد، متقاضیانی که حس خوب خانه‌دار شدن را فقط برای چند لحظه تجربه کردند، چراکه بلافاصله کلید واحدها از آنها پس گرفته شد. واحدهایی که هفته گذشته به‌صورت نمایشی افتتاح شد و قرار است تا امروز بخش دیگری از آنها افتتاح شود در دولت قبل ساخته شده و فقط به‌دلیل کمبود خدمات زیربنایی قابل واگذاری به متقاضیان نبودند، بنابراین مدیران عمران پردیس کار خارق‌العاده‌ای نکرده‌اند که طی 3 سال اخیر فقط توانسته‌اند به‌تعداد انگشتان یک دست واحد مسکن‌مهر را تحویل نافرجام دهند. حدود 80 هزار مسکن‌مهر در شهر پردیس جانمایی شده که به‌دلیل ضعف مدیریت طی 3 سال اخیر بویژه از اردیبهشت‌ماه 93 به این سو ساخت آنها روند بسیار کُندی را طی کرده است. نگاهی به گذشته ناامیدکننده نشان می‌دهد پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس در دولت کنونی به فرجام نمی‌رسد و به‌گفته یکی از نمایندگان سابق مجلس، احتمالا مُهر «تمام شد» در سده 15 شمسی یعنی سال 1400 به بعد بر پیشانی مسکن‌مهر این شهر می‌خورد. برداشت از حساب متقاضیان مسکن‌مهر برای اجرای خدمات روبنایی نیز یکی از مواردی به شمار می‌آید که همواره از سوی متقاضیان با انتقاد مواجه بوده است.


Page Generated in 0/0049 sec