printlogo


کد خبر: 160692تاریخ: 1395/4/29 00:00
اخبار

«پدرسوخته بازی» از عفت مرعشی تا غلامحسین کرباسچی
دبیرکل حزب کارگزاران روز گذشته انتشار برخی اخبار مبنی بر اختلاف نظر میان او و حسین مرعشی را «پدرسوخته‌بازی» دانست!
به گزارش «وطن امروز»روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها گزارش دادند در پی اختلاف میان غلامحسین کرباسچی، دبیر کل و حسین مرعشی، رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران، مرعشی مدتی است در جلسات این حزب شرکت نمی‌کند. اما غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سوالی درباره چرایی قهر حسین مرعشی از حزب کارگزاران گفت: رسانه‌هایی که این خبر مرتبط با حزب کارگزاران را منتشر کردند، «پدرسوخته» هستند. وی ادامه داد: اینکه کرباسچی با فلان شخص حرف زده یا نزده، چه ارزشی دارد؟ چرا رسانه‌ها دل‌شان را به این اخبار خوش کرده‌اند؟ این هیچ دلیلی ندارد جز پدرسوخته‌بازی. این ادبیات دبیرکل حزب وابسته به رفسنجانی بلافاصله ادبیات خانم عفت مرعشی، همسر حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی را یادآوری می‌کند. عفت مرعشی سال گذشته در پی صدور حکم مهدی هاشمی توسط دادگاه، حکم او را «پدرسوخته‌بازی» دانست! خانم مرعشی در پاسخ به این سوال که «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟» گفت: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی.

واشنگتن در اجرای برجام نمره پایینی می‌گیرد
وزیر امور خارجه کشورمان معتقد است برجام با توجه به شرایط بین‌المللی نمره خوبی می‌گیرد اما درباره نحوه اجرای آمریکایی‌ها احتمالا نمره پایینی دریافت می‌کند. محمدجواد ظریف در گفت‌وگوبا خبرگزاری صداوسیما، درباره برجام و پایبندی آمریکا به تعهداتش گفت: چه به برجام نمره 5 بدهیم چه 95، باید بیشترین استفاده را از آن انجام دهیم و این مانع نمی‌شود از اینکه همواره حواس‌مان باشد آمریکایی‌ها بدعهد بوده و هستند. وی افزود: اگر بخواهیم به برجام نمره بدهیم، حتماً با توجه به ظرف زمانی و شرایط بین‌المللی نمره بسیار خوبی می‌گیرد اما اگر بخواهیم به نحوه اجرای آمریکایی‌ها نمره بدهیم احتمالاً نمره پایین می‌گیرد. رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما بر استفاده حداکثری از برجام متمرکز هستیم اما این مانع نمی‌شود همواره حواس‌مان باشد آمریکایی‌ها بدعهد بوده و هستند. وی گفت: درست است که آقای کری به وزیر اروپایی و خانم موگرینی در بیانیه‌ای که اخیرا در بروکسل صادر شد اذعان کرد که ایران هم باید از منافع برجام بهره‌مند شود اما چه اقدامات عملی در این زمینه انجام دادند؟ اینجاست که ما از این موضوع به عنوان بدعهدی آمریکایی‌ها نام می‌بریم یا به پیگیری تعهدات‌شان در برجام استناد می‌کنیم.

ارسال پرونده‌های شکایت از حملات سایبری به وزارت خارجه
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور می‌گوید اصل پرونده‌های شکایت از جنایات و نبرد پنهان دشمن در حوزه سایبری را به وزارت امور خارجه ارسال کرده است. سردار غلامرضا جلالی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با تاکید بر اینکه نفوذهای سایبری بیگانگان در 3 ماه اخیر سطح پایین و بی‌ارزش بود، اظهار داشت: با تمام تدابیر امنیتی که اندیشیده شده و در حال اجراست باز هم احتمال تکرار چنین حملاتی وجود دارد، زیرا زیرساخت‌های نرم‌افزاری ما هنوز با اشکالاتی همراه است.  وی تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که برای تجهیز و ارتقای زیرساخت‌های سایبری کشورمان نیاز داریم از خارج تهیه می‌شود و باز هم جای تأسف دارد که در این تجهیزات ایمپلنت‌هایی کاشته‌اند که هر لحظه با فشار دکمه‌ای می‌توانند به همه زیرساخت‌های ما حمله کنند. جلالی تصریح کرد: عکس‌العمل ما در مقابل چنین جنایت و نبرد پنهانی باید برخورد باشد و در این راستا اصل پرونده‌های شکایت‌مان را به وزارت امور خارجه ارسال کرده‌ایم و گویا آنها در حال بررسی هستند. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رویکرد دستگاه‌های اجرایی کشورمان بیشتر به سوی کشورهای غربی است در حالی که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را در کشورمان می‌توانیم تولید کنیم. وی افزود: تنها در یک مورد آن هم نرم‌افزار مورد نیاز بانک مرکزی بود که مجبور بودیم سراغ یک شرکت آمریکایی برویم اما این اقدام خیلی زود لغو شد، زیرا با این اقدام ریز تمام داده‌ها و پرداخت‌ها و دریافت‌ها دودستی تقدیم شرکتی آمریکایی می‌شد و این اصلاً خوشایند نبود.


Page Generated in 0/0057 sec