گروه اقتصادی: گزارش رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در سال 1394 از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش «وطن امروز» در بررسیهای صورت گرفته برای سنجش رضایتمندی مشتریان از فروش سواری، با 256 هزار و 166 تن خریدار خودرو و 17 شرکت عرضهکننده گفتوگو شده است. در این نظرسنجی خصوصیت «رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو» پایینترین و خصوصیت «نحوه برخورد پرسنل» بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان را در بین شاخصهای مورد ارزیابی به دست آورده است. براساس این گزارش، عمده انتقاد مطرح شده از سوی مشتریان در فرآیند فروش خودروهای سواری مربوط به مواردی ازجمله تأخیر در زمان تحویل خودرو، عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو، دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو، وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل و کم بودن تنوع آپشنها است. انتقادات مطرح شده بیش از 50 درصد حجم انتقادات مشتریان را شامل میشود. البته براساس ارزیابی صورت گرفته ۷۶ درصد خودروهای سواری تولیدی در خرداد امسال در پایینترین سطح کیفی قرار دارند.