printlogo


کد خبر: 160712تاریخ: 1395/4/29 00:00
نیمکت

مدیرکل امور تربیتی آموزش‌وپرورش تشریح کرد
جزئیات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش درباره جزئیات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه داد.مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم از هفته گذشته در مدارس آغاز شده است. شکوهی به فارس عنوان کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی 12 اولویت را برای هر دانش‌آموز پایه نهم مشخص می‌کنیم که شامل رشته‌های شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش است. وی یادآور شد: براساس برنامه پنجم توسعه که در برنامه ششم نیز وجود دارد، باید حدود 48 درصد دانش‌آموزان در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای ادامه تحصیل دهند و 52 درصد نیز در شاخه نظری تحصیل کنند. مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش‌وپرورش افزود: در هر منطقه نیازها و امکانات آموزش‌وپرورش محدود و مشخص است؛ برای نمونه امکان دارد دانش‌آموزی در رشته کشاورزی امتیاز لازم را کسب کند اما در آن منطقه چنین رشته‌ای وجود نداشته باشد.شکوهی تصریح کرد: در هر منطقه ظرفیت ورودی مشخصی در رشته‌ها داریم؛ برای نمونه اگر ظرفیت رشته ریاضی در منطقه‌ای برابر 200 دانش‌آموز باشد، در نتیجه ما 200 دانش‌آموزی که نمره بالاتری در سنجش کسب کرده‌اند را برای این رشته انتخاب می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
اجاره حیاط مدارس تبعات فرهنگی دارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  نسبت به اجاره دادن حیاط برخی مدارس  واکنش نشان داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا اجاره حیاط مدارس توسط آموزش و پرورش اقدام درستی است اظهار داشت: به طور قطع این موضوع تبعات فرهنگی به دنبال خواهد داشت. وی عنوان کرد: متأسفانه برخی مناطق آموزش و پرورش، اقدام به اجاره حیاط مدارس کرده‌اند که به نظرم این کار تبعات فرهنگی آتی را به دنبال خواهد داشت. حجت‌الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه اجاره حیاط مدارس آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانش‌آموزان دارد، خاطرنشان کرد: افت کیفیت تحصیلی و موضوعات فرهنگی گوناگون از تبعات اجاره حیاط مدارس خواهد بود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظرم این کار نباید در مدارس انجام شود، زیرا مشکلات بعدی را به همراه دارد.

ممنوعیت دریافت وجه در مدارس دولتی
«مدارس دولتی حق دریافت وجه تحت هیچ عنوان از دانش‌آموزان را ندارند.» به گزارش«وطن‌امروز» محمد بطحایی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: مدارس دولتی تحت هیچ نامی نباید از دانش‌آموزان پول دریافت کنند. وی بیان داشت: زمانی که یک مدیر مدرسه ناچار شود برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز مدرسه دست کمک به سوی اولیا دراز کند، فضای تربیتی از فضای اصیل فاصله می‌گیرد. معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مدرسه‌ای که گرفتار و آلوده بحث وجه ثبت‌نام دانش‌آموزان شود، از ماموریت و رسالت اصلی خود فاصله می‌گیرد و اگر روزی بتوانیم تمام هزینه‌های جاری مدارس را پرداخت کنیم باید با اقتدار و حتی با خشونت جلوی گرفتن وجه در مدرسه را بگیریم. بطحایی افزود: دولت به دلایل گوناگون امکان تامین همه هزینه‌های مدارس را ندارد و شاهدیم که برخی مدارس در کشور به دلیل نپرداختن صورتحساب شرکت‌های خدمات‌رسان، با قطعی برق و گاز  مواجه شده‌اند. وی گفت: هیچگونه دلیلی وجود ندارد که پول گرفتن دلیل نام‌نویسی دانش‌آموزان باشد و اگر مردم چنین موضوعی را مشاهده کردند باید اطلاع دهند. معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: به مدیران مدارس تاکید می‌کنم که گرفتن وجه بابت کمک به مدرسه را در هنگام دادن کارنامه و ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام ندهند.


Page Generated in 0/0059 sec