printlogo


کد خبر: 160729تاریخ: 1395/4/29 00:00
بهترین ترانسفرهای تابستان اروپا

هنوز فرصت زیادی تا بسته شدن پنجره‌ نقل و انتقالات تابستان 2016 باقی مانده است. اما بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی تا همین جای کار خریدهای مهمی انجام داده‌اند، خریدهایی از رناتو سانچس 18 ساله گرفته تا دنی‌ آلوس 33 ساله.
رناتو سانچس (5/27 میلیون پوند از بنفیکا
به بایرن‌مونیخ): دودلی یونایتد برای خرید رناتو باعث شد تا پدیده‌ بنفیکا از مقصد بعدی‌اش مطمئن شود. یونایتد پیش از اینکه فهرست تیم‌ملی پرتغال برای یورو 2016 اعلام شود، با این دید که انتخاب نشدن رناتو می‌تواند قیمتش را پایین بیاورد، این دست و آن دست کرد، تا بایرن‌مونیخ از راه رسید و 5/27 میلیون پوند مورد نظر بنفیکا را پرداخت، قیمتی که حالا به نظر خیلی کم می‌آید، بویژه وقتی یونایتد حاضر است 100 میلیون پوند بابت پل پوگبا بپردازد. بایرن حالا بهترین بازیکن جوان یورو 2016 را دارد، بازیکنی که تلفیقی از کلارنس سیدورف و ادگار داویدس است.
گرژگورژ کریچوویاک (6/33 میلیون پوند از سویا به پاری‌سن‌ژرمن):  این خرید پاری‌سن‌ژرمن از آن دست خریدهای سوپراستاری‌ای نیست که پاریسی‌ها در چند سال اخیر بهش عادت کرده‌اند. نام کریچوویاک زرق و برق نام‌هایی مثل زلاتان ابراهیموویچ و آنخل دی‌ماریا را ندارد اما تصمیم اونای امری بر بردن هافبک لهستانی با خودش از سویا به پی‌اس‌جی قابل تقدیر است. کریچوویاک که 2 سال پیاپی قهرمان یوروپا لیگ شده، از نظر فیزیکی و پرس توپ هافبکی درجه یک است و حضورش در لالیگا هم باعث شده تا از لحاظ تکنیکی پیشرفت زیادی کند. مسلما خرید او توسط امری جزو مسائلی است که در پاریس زیر ذره‌بین می‌رود و البته نقشی کلیدی برای بردن پی‌اس‌جی به سطحی بالاتر در فوتبال اروپا خواهد داشت.
دنی آلوس (بازیکن آزاد از بارسلونا
به یوونتوس): بانوی پیر استاد گرفتن بازیکنان آزاد است، روندی که از آوردن آندره‌آ پیرلو و پل پوگبا (اگرچه یوونتوس مبلغ 800 هزار پوند به منچستریونایتد داد) به تورین شروع شد و با فرناندو یورنته، کینگزلی کومان، پاتریس اورا و سامی خدیرا ادامه پیدا کرد و حالا نوبت دنی آلوس رسیده است، بازیکنی که می‌تواند بهترین ترانسفر آزاد یووه لقب بگیرد. اگر دست لیونل مسی بود هرگز به آلوس 33 ساله اجازه‌ ترک بارسلونا را نمی‌داد. هماهنگی‌ای که مسی و آلوس در طول سالیان در بال راست بارسلونا با هم داشتند، از آلوس یکی از بهترین دفاع راست‌های تاریخ و یکی از بهترین بازیکنان دوران خودش را ساخت. حالا یوونتوس اعتقاد دارد تجربه‌ قهرمانی‌های آلوس در چمپیونز لیگ به تیم جدیدش کمک می‌کند تا به فینال کاردیف سال آینده برسد.
آلوارو موراتا (30 میلیون پوند از یوونتوس
به رئال‌مادرید): بازگشت آلوارو موراتا به رئال دقیقا نشان داد چیزی که این تیم کم دارد خود اوست، نه پوگبا. وجهه‌ رئال در نیمه‌نهایی 2 فصل پیش وقتی با گل‌های موراتا از رسیدن به فینال محروم ماند، خدشه‌دار شد. اما باشگاه با هوشمندی بندی برای بازگرداندن بازیکن جوانش در قرارداد موراتا جای داده بود، بندی که به واسطه‌ آن تنها با پرداخت 10 میلیون پوند بیشتر در این تابستان فعال شد. ارزش موراتا در حال حاضر، با توجه به اینکه مهاجم اول اسپانیا است، خیلی بیشتر شده و تیم‌های لیگ برتری حاضرند تا 60 میلیون پوند بابتش بپردازند. موراتا حالا بدل به مهاجمی سریع و چندکاره شده که تجربه‌ بازی‌های بزرگ را هم به دست آورده است.
حاتم بن عرفا (بازیکن آزاد از نیس
به پاری‌سن‌ژرمن): 2 سال پیش به نظر کار حاتم بن عرفا در سطح اول فوتبال اروپا تمام بود، بازیکنی که حتی جایی در ترکیب اصلی هال سیتی هم پیدا نمی‌کرد و مجبور بود برای آماده ماندن بدنش با دوستانش در خیابان‌های پاریس فوتبال بازی کند. اما نیس راهی برگشت پیش پای بن‌عرفا گذاشت و او استعداد خاص خودش را یک بار دیگر نشان داد. 17 گل و 6 پاس گل در لیگ یک باعث شد تا بن عرفای حالا
29 ساله در تابستان راهی پاری‌سن‌ژرمن شود.
متس هوملز (35 میلیون پوند از بورسیا دورتموند به بایرن‌مونیخ): 35 میلیون برای بازیکنی که تنها یک سال از قراردادش باقی مانده مبلغ زیادی به نظر می‌رسید. دورتموند تا جای ممکن از خرید متس هوملز سود برد و بایرن هم با گرفتن کاپیتان دورتموند یک بار دیگر حریفش را تضعیف کرد. هوملز راه ماریو گوتزه و رابرت لواندوفسکی را طی کرد. اما این انتقال در واقع بازگشت هوملز به باشگاهی بود که در آن بزرگ شده بود، پدرش در آن کار می‌کرد و یک دهه‌ پیش به خاطر بازی نرسیدن در تیم‌ملی به وی مجبور به ترکش شده بود. هوملز حالا در بایرن کنار جروم بوآتنگ، زوجش در مرکز خط دفاعی تیم ملی، بازی خواهد کرد. قدرت رهبری و شناخت هوملز از سیستم جوانان باشگاه، هویت محلی بایرن را تقویت می‌کند.


Page Generated in 0/0067 sec