printlogo


کد خبر: 160734تاریخ: 1395/4/29 00:00
چهارگوشه

وضعیت قرمز امنیتی در آلماتی
در جریان تیراندازی به سمت افسران پلیس در آلماتی، پایتخت پیشین قزاقستان۳ افسر پلیس و یک غیرنظامی کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند. در آلماتی نیز وضعیت قرمز امنیتی اعلام شده است. ماموران امنیتی قزاقستان از آغاز عملیات ضدترور در آلماتی خبر دادند. همچنین مقامات امنیتی قزاقستان اعلام کردند صبح دوشنبه چندین حمله به مراکز پلیس در آلماتی صورت گرفت که همه این حملات توسط افراد ناشناس و مسلح صورت گرفتند. یک منبع پلیس اعلام کرد افراط‌گرایان سازمان‌دهنده این حمله بوده‌اند.

بازداشت 200 نفر در ارتباط با گروگانگیری ایروان
در پی حمله یک گروه مسلح به یک پاسگاه پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان پلیس این کشور از دستگیری حدود 200 نفر خبر داده است. رسانه‌های محلی با اشاره به دستگیری این فعالان حقوق بشر اعلام کرد نیروهای انتظامی در حال بررسی همکاری احتمالی این افراد با گروه مسلح یادشده و ارتباط آنان با گروه مخالف موسوم به «پارلمان مؤسس» هستند. گروهی از افراد مسلح، یکشنبه با محاصره یک پاسگاه پلیس در ایروان، آزادی جیرار سفیلیان، هماهنگ‌کننده گروه «پارلمان مؤسس» را خواستار شدند.

ترامپ: کلینتون
عامل ظهور داعش است
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال 2016 آمریکا، «سیاست‌های احمقانه» هیلاری کلینتون، رقیب خود در حزب دموکرات را عامل ظهور داعش دانسته است. او  همچنین اظهار داشت باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور از عواقب سیاست‌ خارجه کلینتون آگاه نبود، چرا که به کلینتون و انتخاب‌هایش اعتماد داشت. ترامپ افزود: او باراک اوباما را هدایت می‌کرد، چون به عقیده من اوباما چیزی نمی‌دانست و به او (کلینتون) اعتماد کرد.

بازداشت یکی از ائمه جمعه بحرین
رژیم آل‌خلیفه در ادامه سلسله اقدامات خود در سرکوب مخالفان، علامه شیخ محمد صنقور، امام جمعه اعظم بحرین را بدون بیان دلیل برای تحقیقات به مرکز پلیس البدیع احضار و وی را بازداشت کرد. مسؤولان بحرینی از اواسط ژوئن گذشته به شیخ صنقور اجازه ندادند در مسجد جامع امام صادق(ع) واقع در منطقه الدراز به اقامه نماز بپردازد. علامه صنقور جمعه گذشته در اولین خطبه نماز جمعه‌ای که پس از 4 هفته اجازه اقامه آن را یافته بود، ایجاد راه‌هایی برای حل بحران کنونی کشور را خواستار شده بود.

صدر: نیروهای آمریکایی را هدف می‌گیریم
برنامه آمریکا برای اعزام 560 نظامی دیگر این کشور به موصل به بهانه مشارکت در عملیات ضد داعش، واکنش مقتدا صدر، رهبر جریان صدر را به دنبال داشته است.  براین اساس، مقتدا صدر در جواب سوال یکی از حامیانش درباره تصمیم آمریکا برای مشارکت نظامیانش در عملیات موصل گفت: آنها هدف ما هستند. صدر که یکی از مخالفان سرسخت آمریکاست همواره مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق بوده است و هزاران نیرو را تحت عنوان «سرایا السلام» که در مناطق مختلف استان صلاح‌الدین و اطراف بغداد مستقر هستند، هدایت می‌کند.  دولت عراق اول ماه مه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به همراه نیرو به نزدیکی موصل فرستاده تا در راستای آزادسازی این شهر که بزرگ‌ترین شهر عراق است و داعش بر آن تسلط دارد، مشارکت کنند. همزمان منابع محلی اعلام کردند ساکنان مناطقی از شهر موصل در استان نینوای عراق با شورش علیه گروه تروریستی داعش دست‌کم 5 تکفیری را از پا درآورده‌اند. این منابع تصریح کردند ساکنان منطقه باب‌الجدید در مرکز موصل شامگاه یکشنبه با تروریست‌های داعش درگیر شدند. بر پایه گزارش‌ها، پس از این درگیری‌، داعشی‌ها از مواضع خود در باب‌الجدید گریختند و 2تروریست نیز کشته شدند.  این منبع محلی افزون بر این اعلام کرد ساکنان بخش حمام‌العلیل در جنوب موصل نیز در درگیری با تروریست‌های داعش 3 تن از آنها را کشتند. ساکنان حمام‌العلیل قصد دارند با در دست گرفتن کنترل کامل این منطقه، آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.


Page Generated in 0/0056 sec