printlogo


کد خبر: 160754تاریخ: 1395/4/30 00:00
اخبار

بازداشت علی رستگار سرخه، مدیرعامل معزول بانک ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه
کشف شبکه فساد بانکی
مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. به گزارش فارس،‌ علی رستگار، مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. بنابراین گزارش پس از مدت‌ها کار شناسایی و اطلاعاتی یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که رستگار، مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است. گفتنی است معاون بین‌الملل رستگار، سرخه نیز توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد.


واکنش وزارت امور خارجه به حوادث تروریستی قزاقستان
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حوادث خشونت‌بار تروریستی قزاقستان را محکوم کرد. به گزارش فارس، بهرام قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون حوادث خشونت‌بار قزاقستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه این اقدامات تروریستی و غیرانسانی در شهر آلماتی قزاقستان را محکوم می‌کند. وی تاکید کرد: افزایش اقدامات تروریستی در کشورهای همسایه مایه نگرانی است و باید تمام کشورهای منطقه در تلاشی مشترک و همسو، با این پدیده شوم مبارزه کنند.  سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ترور و خشونت در هر شکل، در هر کجا و در هر زمان محکوم و امری غیرقابل قبول است.

سیاستمداران دنیا به اندازه دانش‌آموزان ایرانی شجاعت ندارند
وزیر امور خارجه گفت: اگر به شرایط کنونی نگاه کنیم، سیاستمداران دنیا به اندازه دانش‌آموزان ایرانی شجاعت فکر کردن و اندیشیدن را ندارند و در جهان جهانی شده، بازی با حاصل ‌جمع صفر بی‌معناست. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف در اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر ۱۶، گفت: مشکل کنونی دنیای ما ادراکی است. وی افزود: مشکل امروز دنیا، عدم درک واقعیت است. امروز در دنیایی قرار گرفته‌ایم که جهانی شده است اما کمتر این درک را در تصمیم‌گیران جهانی می‌بینیم که معنی جهانی شدن چیست.وی خطاب به مدعوان فرهنگی و دانش‌آموز گفت: شما اهل مطالعه و فکر هستید. نخستین قدم برای گفت‌وگو، برای ورود به هر کاری موثر شنیدن است. وزیر امور خارجه تصریح کرد: باید شنید، گوش کرد و فهمید. امروز شاهد این واقعیت بودم، شنیدن، مطالعه و پرسیدن در جامعه آموزش و پرورش در حال رشد و نمو است که بزرگ‌ترین نیاز امروز ما  است. وی بیان کرد: قدرتی که توانسته و می‌تواند تمام دنیا را با سلاح‌های غیرانسانی نابود کند، نتوانسته برای شهروندان خود امنیت بیاورد و پس از ۱۱ سپتامبر، مردم آمریکا احساس ناامنی می‌کنند. وی ادامه  داد: در دنیای ناامن، امنیت برای هیچ‌کس نیست. آمریکا با صرف هزینه‌های میلیارد و تریلیارد دلاری در افغانستان و عراق، هنوز نتوانسته به این درک برسد که دوران تحریم و فشار به سر آمده است اما مردم ما به این درک رسیده‌اند.


ستادهای انتخابات  از دی‌ماه فعال می‌شوند
وزیر کشور گفت: در صورتی که با تایید شورای نگهبان انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٩ اردیبهشت ماه ٩٦ برگزار شود باید از دی‌ماه ستادهای انتخابات را فعال کنیم. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش هم‌اندیشی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، پیرامون انتخابات گفت: ما کماکان در انتخابات مجری هستیم، هیچ دخالتی را از طرف هیچکس نمی‌پذیریم، در انتخابات مجلس این موضوع را ثابت کردیم و هیچ دخالتی را نپذیرفتیم. بی‌طرفی کامل دولت و حوزه‌های اجرایی و تمام دستگاه‌ها و نهادها در انتخابات باید رعایت شود. رحمانی‌فضلی پیرامون زمان انتخابات نیز گفت: سیاست ما تا برگزاری انتخابت انجام اقل تغییرات است اما هرجا لازم به ترمیم و تقویت باشد حتما انجام می‌گیرد حتی اگر لازم بدانیم در شب انتخابات هم تغییرات را خواهیم داشت.


Page Generated in 0/0128 sec