printlogo


کد خبر: 160755تاریخ: 1395/4/30 00:00
ماجرای «شعر و شعار» در گفت‌وگوی «وطن امروز» با حجت‌الاسلام حسینی‌کیا نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی
روحانی سعه صدر داشته باشد

شاید بتوان یکی از پرحاشیه‌ترین سفرهای استانی هیات دولت را سفر به استان کرمانشاه دانست؛ استانی که علاوه بر مشکلات مرزنشینی، با حجم وسیعی از بیکاری دست به گریبان است. آنان که در این 3 سال از دولت یازدهم «تقریبا هیچ چیز» نصیب‌شان نشده است، در حضور رئیس‌جمهور با سردادن شعارهایی به انتقاد از وضعیت‌شان پرداختند. این شعارها اما به مذاق رئیس‌جمهور خوش نیامد و او با انتقاد از شعارها خطاب به مردم گفت با شعار و شعر(!) کارها حل نمی‌شود. در همین زمینه «وطن امروز» با حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس به گفت‌وگو نشست.  
***
  پس از اعلام سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان کرمانشاه، مجمع نمایندگان کرمانشاه اعلام کرد در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان از سوی دولت، در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی نخواهد کرد. اما در این سفر نمایندگان نیز همراه هیأت دولت بودند. آیا در این زمینه توافقی صورت گرفت و دولت شرایط نمایندگان را پذیرفت؟
مردم استان کرمانشاه 2 مطالبه اساسی از دولت یازدهم داشتند که از دستور کار دولت خارج شده بود. بخشی از این مطالبات ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین و تکمیل راه‌آهن غرب کشور بود. این مطالبات با موافقت هیات دولت همراه شد و همان‌طور که می‌دانید آقای روحانی در استادیوم آزادی کرمانشاه از موافقت دولت با این مطالبات خبر دادند و اعلام کردند طرح منطقه آزاد تجاری از طریق سازمان مناطق آزاد تدوین و به دولت ارائه می‌شود.
  ارزیابی شما از این سفر و نتایج آن برای استان کرمانشاه چیست؟
امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای استان باشد. در این سفر هیات دولت 998 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام برخی پروژه‌ها در سال جاری و سال آینده در نظر گرفت. توقع مجمع نمایندگان استان کرمانشاه این بود که مصوبات این سفر هیات دولت در راستای تسریع مصوبات سفر مقام معظم رهبری باشد.  ما معتقدیم اگر بتوانیم از ظرفیت‌های استان به درستی استفاده کنیم و در این زمینه دولت کمک کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. استان کرمانشاه دارای منابع زیرزمینی ارزشمندی است که از طریق آن هم می‌توان ایجاد اشتغال کرد و هم اینکه امنیت این استان مرزی را بالا برد.
  چقدر از این مصوبات هیأت دولت در راستای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود؟
برخی از آن مصوبات مورد تایید دولت قرار گرفت اما اگر تمام آن مورد تصویب قرار می‌گرفت، تحولات چشمگیری رخ می‌داد.
  در سخنرانی آقای روحانی در استادیوم آزادی مردم انتقاداتی به عملکرد دولت در سال پایانی آن داشتند. این انتقادات چه بود؟
بیشتر شعار مردم  درباره بیکاری بود و این شعارها درست هم بود. استان کرمانشاه در دوران دفاع‌مقدس 8 سال زیر بمباران رژیم صدام بوده و  محافظان ارزشمندی برای نظام در مقابل دشمنان خارجی بود. حاصل آن جنگ بیکاری، فقر، در به دری، آوارگی، اعتیاد و طلاق شده است. مردم کرمانشاه با حدود 10 هزار شهید دین خود را به جنگ ادا کرده‌اند. اکنون وقت آن است که دولت دین خود را به این مردم ادا کند. دولت باید بیش از پیش به این استان توجه کند. یکی از اساسی‌ترین گلایه‌های مردم این بود که چرا دولت پس از 3 سال به این استان آمده است و بر همین اساس باید کم‌کاری‌های گذشته را جبران کند.
  آقای روحانی گویا از این شعارها ناراحت شده بودند.
بالاخره این شعارها مطالبه مردم است و دلیل نمی‌شود در برابر مطالبات مردم خوشحال شوند.
  نظرتان درباره اینکه رئیس‌جمهور خطاب به مردم گفتند با شعار و شعر کار درست نمی‌شود، چیست؟
بالاخره مردم مطالبه‌شان را می‌گویند و ما باید این شهامت را داشته باشیم که مطالبات‌شان را بپذیریم و هر چه ظرفیت داریم برای  اجرایی کردن مطالبات بحق مردم به کار ببندیم.
  واکنش رئیس‌جمهور به انتقادات مردم درست بود؟
باید ایشان که رئیس‌جمهور یک کشور هستند، سعه‌صدر بیشتری به خرج دهند. بویژه اینکه مردم منتقد عضو جناح سیاسی، حزب، باند و جریانی نیستند و پابرهنگان این نظامند که دین‌شان را نیز به نظام ادا کرده‌اند. ما باید این مردم را روی سرمان بگذاریم.
 


Page Generated in 0/0440 sec