printlogo


کد خبر: 160775تاریخ: 1395/4/30 00:00
اخبار

پورحسین سرپرست شبکه 4 شد
معاون سیما با صدور حکمی، رضا پورحسین را به‌عنوان سرپرست شبکه 4 سیما منصوب کرد.  به گزارش فارس، در بخشی از متن حکم صادره توسط مرتضی میرباقری خطاب به پورحسین آمده است: «انتظار دارد با عنایت به مفاد حکم رئیس محترم سازمان به اینجانب و بهره‌گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مهندسی و مدیریت پیام در گسترش و ارتقای گفتمان علمی و فرهنگی تبیین پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور و ترویج روحیه علم‌گرایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشید».

سلطنت بر پایه خون مردم
پوستر «قتل، هتک، سلطنت» منتشر شد. این پوستر به سلطنت محمدرضا شاه بر پایه خون‌هایی که پدرش در گوهرشاد ریخته، پرداخته است حتی فرم تاج سرخ‌رنگ از روی تاج سلطنتی محمدرضا پهلوی مدل‌سازی شده است.  به گزارش فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از سال گذشته اقدام به تولید آثار هنری درباره واقعه قیام مسجد گوهرشاد کرده است. به مناسبت این واقعه ملی- مذهبی جمعی از اساتید پیشکسوت و هنرمندان جوان کشورمان در رشته گرافیک و نقاشی وارد عرصه شدند.  یکی از آثار این رویداد هنری، طراحی پوستر «قتل، هتک، سلطنت» است که توسط حامد مغروری و زینب ربانی‌خواه با تکنیک فتومونتاژ انجام گرفته است. در این پوستر از تصاویر کاشی مسجد گوهرشاد استفاده شده و شکستن این کاشی‌ها نمادی از هتک حرمت مسجد گوهرشاد است.

برگزاری نخستین جلسه شورای پروانه نمایش با حضور ایوبی
نخستین جلسه شورای بازبینی فیلم سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد. ایوبی که در روزهای اخیر انتقادات بسیاری درباره دخالتش در آرای صادره و صدور حکم حکومتی وجود دارد، در این جلسه تاکید کرد شورای بازبینی تنها مرجع اصلی قضاوت است و همه باید به تصمیمات شورا احترام بگذارند! اولین جلسه شورای نمایش پس از تغییر و تحول و انتصاب اعضای جدید بدون حضور رسول صدرعاملی که در سفر خارج از کشور حضور داشت، در محل سازمان برگزار شد.  در این جلسه حجت‌الله ایوبی با تقدیر از تلاش‌های خوب اعضای پیشین شورا از اعضای جدید برای پذیرش این مسؤولیت مهم تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.  در ادامه ضمن معارفه اعضای جدید و اهدای احکام صادره  از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حجت‌الله ایوبی به افراد، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های اعضا مطرح و بحث و تبادل‌نظر شد.

پشت پرده روی آنتن نرفتن برنامه موفق «ثریا»
برنامه «ثریا» که در دوران پخش از تلویزیون همراه با نقطه نظرات ارزنده‌ای از سوی مخاطبان بوده  است و حتی مورد توجه حضرت آقا هم قرار گرفته بود، چندی است دچار معضلاتی برای پخش سری جدید خود شده است و طبق شنیده‌ها فعلا پخش نخواهد شد.  مقام معظم رهبری یک بار پیام تشکری را خطاب به سازندگان برنامه ابلاغ کرد، بار دیگر نیز پس از به ریاست رسیدن علی‌عسکری در سازمان صداوسیما، ایشان از 3 برنامه به‌عنوان برنامه‌های موفق و الگو نام بردند که یکی از این برنامه‌ها «ثریا» بود.  به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی «ثریا» با اجرای محسن مقصودی از جمله معدود برنامه‌های تلویزیونی است که با به چالش کشیدن مسائل مختلف مبتلا به جامعه آنها را از ابعاد مختلف واکاوی می‌کند. حالا با روی کار آمدن مرتضی میرباقری به‌عنوان معاونت سیما و علیرضا برازش به‌عنوان مدیر شبکه یک، این برنامه با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شده است. فشار دولتی‌ها به سازمان صداوسیما در تعدیل این برنامه بی‌پروا مدیران رسانه ملی را در منگنه‌ای قرار داده که ترجیح بدهند این برنامه خود با اختیار خود از گردونه خارج شده و عطای پخش را به لقایش ببخشد.  عدم پرداخت دستمزد سازندگان این برنامه گام نخست برای خسته کردن عوامل برای ادامه راه است. البته مدیران تصمیم گرفته‌اند ثریا را به زیرمجموعه یک گروه ببرند تا با اعمال نظر و ایجاد محدودیت ثریایی‌ها را مجبور کنند به برنامه‌ای بی‌خاصیت بدل شوند که البته این موضوع هنوز از سوی سازندگان ثریا مورد قبول واقع نشده است.


Page Generated in 0/0061 sec