printlogo


کد خبر: 160778تاریخ: 1395/4/30 00:00
رویدادها

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
برخی نمایش‌ها مجوز گرفته‌اند که نباید می‌گرفتند
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی نمایش‌ها مجوز گرفته‌اند که نباید می‌گرفتند اما برخی موارد اصلاح شده و این مساله مدیریت و کنترل ما را نشان می‌دهد. به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پرسش به سوالی ‌مبنی بر اینکه وضعیت تئاترهای روی صحنه که برخی چندان تطابقی با فرهنگ جامعه ندارد،‌ گفت: تئاتر از جمله هنرهایی است که نگاه‌های انتقادی دارد و هنرمند سعی می‌کند چالش‌ها و کمبودها را منعکس کند اما گاهی در بیان اغراق ممکن است صورت بگیرد. هنر مشکلات را جدی نشان می‌دهد، گاهی در نمایشنامه فیلم و شعرها نیز مبالغه‌هایی صورت می‌گیرد که طبیعت کار هنری است بویژه هنر تئاتر که پایه‌اش براساس نقاط انتقادی و بزرگنمایی است. طبیعی است در برخی اتفاقات نقد و تحلیل صورت می‌گیرد که با فرهنگ و مبانی ما تطابق ندارد. وی در ادامه افزود: در بروز مواردی که بیان کردم اصلاحاتی صورت خواهد گرفت حتی ممکن است نمایش نیز موقتاً تعطیل شود. این روند در طول ادوار گذشته هم اتفاق افتاده است. وی همچنین اظهار کرد:‌ ما خیلی هم نباید از اینکه برخی چیزها در فیلم و نمایش‌های ما باشد و به ذائقه برخی خوش نیاید نگران باشیم،‌ فردی کتابی می‌نویسد و ناشری آن را چاپ می‌کند اما دلیل بر پذیرفتن تمام محتوای آن نیست. ما الان با مسائل مختلفی مواجهیم که باید مدیریت‌شان کنیم. گاهی غفلتاً در کتاب یا نمایشی چیزی گفته می‌شود که تذکر داده خواهد شد تا اصلاح شود. شهامت برای اصلاح وجود دارد که قابل ستایش است. طبیعی است برخی نمایش‌ها مجوز گرفته که نباید می‌گرفتند اما برخی موارد اصلاح شده و این مساله مدیریت و کنترل ما را نشان می‌دهد که هرجا اتفاق ناگواری رخ دهد،‌ تایید کرده و پای آن می‌ایستیم.

برگزاری نخستین استعدادیابی استندآپ کمدی ایران
در راستای تقویت حرفه بازیگری بویژه در حوزه استندآپ، نخستین استعدادیابی در حوزه استندآپ کمدی در کشور و با حضور نامحدود علاقه‌مندان ورود به این حرفه برگزار خواهد شد. به گزارش تسنیم، نخستین کارگروه استعدادیابی در این حوزه، برای نخستین‌بار در کشور با هدف تقویت این حرفه وابسته به بازیگری و در عین حال مجزا از آن، به همت دانشکده خبر 4 مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد. سپهر آبروش، دبیرکل این کارگروه با بیان این مطلب گفت: نخستین فراخوان استعدادیابی استندآپ کمدی کشور با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان طراحی شده که این امر بستر خوبی در جهت ایجاد فضای رشد استعداد‌ها، آموزش و کارآفرینی برای علاقه‌مندان این حرفه خواهد بود. نخستین استعدادیابی استندآپ کمدی کشور با داوری هنرمندانی چون شهره لرستانی، علیرضا مسعودی و امیر کربلایی‌زاده انجام می‌شود و در 4 مرداد ماه سال جاری از ساعت 9 صبح در سالن همایش فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شد
در جلسه دیروز فراکسیون قرآن و عترت مجلس دهم،‌ انتخابات هیأت رئیسه این فراکسیون برگزار شد که بر این اساس، نصرالله پژمانفر به عنوان رئیس انتخاب شد. به گزارش نسیم آنلاین، جلسه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی صبح دیروز 29 تیرماه برگزار شد. در این جلسه انتخابات هیات‌رئیسه فراکسیون برگزار شد که بر این اساس نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد. همچنین فاطمه ذوالقدر و احد آزادی‌خواه به ترتیب نایب رئیس و سخنگوی این فراکسیون و زهرا سعیدی نیز دبیر این فراکسیون شدند.


Page Generated in 0/0104 sec