printlogo


کد خبر: 160790تاریخ: 1395/4/30 00:00
چهارگوشه

دولت پاکستان روحانی شیعه را ربود
دولت پنجاب پاکستان یک روحانی  شیعه مقیم مشهد را که برای تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان به این کشور سفر کرده بود ربوده‌ و هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست. به گزارش ابنا، حجت‌الاسلام «عقیل حسین خان» در ماه رمضان به شهر سرگودها در ایالت پنجاب سفر کرده بود که پس از سخنرانی و حمایت از اعتصاب غذای «علامه راجه ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان،  ناپدید شد. با گذشت 11 روز از ناپدید شدن این روحانی شیعه مشخص شد دولت پنجاب شیخ عقیل را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

بازداشت تروریست‌های احتمالی المپیک
در حالی که نیروهای امنیت فدرال برزیل در آستانه آغاز المپیک 2016 ریودوژانیرو،  4 فرد مظنون به ارتباط با تروریست‌ها را شناسایی و بازداشت کرده‌اند، داعش ادعا کرده است یک گروه تکفیری در این کشور با ابوبکر بغدادی بیعت کرده است. بدین ترتیب خطر احتمال حمله این سازمان تروریستی به بازی‌های المپیک افزایش یافته است. حدود 3 هفته پیش یکی از شاخه‌های فرانسوی داعش فراخوان جذب نیروهای پرتغالی‌زبان در برزیل را صادر و تهدید کرد به المپیک ریو حمله می‌کند. به نظر می‌رسد سازمان امنیت ملی برزیل 4 فرد مظنون را که هویت‌شان هم اعلام نشده در همین رابطه دستگیر کرده است.  

هلاکت یک افسر اسرائیلی در یمن
مقامات ارتش یمن هلاکت یک افسر اسرائیلی را در جنوب استان تعز و در خلال حمله به پایگاه نظامی الحجف تایید کردند. بنا بر این گزارش، در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی به تجمع مزدوران اشغالگر در جنوب استان تعز با موشک بالستیک توشکا، ۱۷۹ نظامی عربستانی نیز به هلاکت رسیدند. مقامات ارتش یمن همچنین اعلام کردند این نظامی اسرائیلی مسؤول طرح نظارتی اسرائیل در استان تعز بود که در واقع این طرح، جاسوسی از تحرکات در باب‌المندب و چند نقطه استراتژیک دیگر استان تعز را در دستور کار خود داشت.

درخواست جنبش اسلامی نیجریه
جنبش اسلامی نیجریه از دادستان کل درخواست کرد قتل صدها تن از اعضای این جنبش را به دست نظامیان نیجریه بررسی کند و این سربازان را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. دسامبر سال گذشته میلادی نظامیان نیجریه به اعضای غیرمسلح جنبش اسلامی نیجریه حملات وحشیانه‌ای کرده و صد‌ها تن شامل زنان و کودکان را به قتل رساندند.

بازگشت مراکش به اتحادیه آفریقا
پادشاه مراکش از تصمیم کشورش برای بازگشت به اتحادیه آفریقا پس از 32 سال خبر داد. مراکش در سال 1984 از سازمان «وحدت آفریقا» که بعدها «اتحادیه آفریقا» نامیده شد خارج شد. در آن سال حسن دوم پادشاه وقت مراکش در اعتراض به موضع‌گیری جانبدارانه سازمان «وحدت آفریقا» در پرونده صحرای غربی و قبول عضویت جبهه جدایی‌طلب پولیساریو تصمیم گرفت از سازمان خارج شود. مراکش از سال 1967 درباره صحرای غربی با جبهه بولیساریو اختلاف دارد.

آشتی اردوغان با دشمن مجازی
یکی از نشانه‌های بارز چرخش‌های تاکتیکی رجب طیب‌اردوغان در نحوه استفاده ابزاری او از هر موضوعی است. تا پیش از کودتای بامداد 16 ژوئیه(29 تیر) ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور یکی از مخالفان سرسخت شبکه‌های مجازی بود اما در کوران کودتا او از طریق یکی از اپلیکیشن‌های معروف ارتباط تصویری به نام فیس‌تایم با شبکه‌های تلویزیونی غیردولتی ارتباط برقرار کرد و صدای خود را اینگونه به گوش مردم کشورش رساند. اردوغان دلیل انتخاب این نرم‌افزار گوشی‌های اپل را اشغال شرکت تلویزیون ملی ترکیه توسط کودتاچی‌ها و قطع برنامه‌های شبکه‌های آن بیان کرده است. او در نهایت مجبور می‌شود از طریق یک گوشی همراه اپل و برنامه فیس‌تایم ابتدا روی موج پخش زنده شبکه سی‌ان‌ان ترکیه برود که به‌خاطر مالکیت آمریکایی‌اش کودتاچی‌ها جرأت نداشتند به آن نزدیک شوند. سپس او به همان شکل با دیگر شبکه‌های خارجی و خصوصی ترکیه  ارتباط گرفته و از مردم می‌خواهد به خیابان‌ها بریزند.


Page Generated in 0/0069 sec