printlogo


کد خبر: 160806تاریخ: 1395/4/30 00:00
اخبار

رئیس سازمان مدیریت بحران:
معضل ریزگردها یک ابربحران است
معضل ریزگردها در مقایسه با زلزله‌های چند ثانیه‌ای با تلفات فراوان، یک معضل طولانی‌مدت و طاقت‌فرساست. به گزارش «وطن امروز» اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت بیان داشت: ریزگردها منشأ خارجی دارد و بخش اعظم آن در عراق و سوریه است. وی افزود: این 2 کشور آنقدر مشکلات دارند که مقابله با ریزگردها در اولویت آنها نیست. به گفته نجار، تغییر اقلیم، خشکسالی و گرم شدن کره زمین از جمله عوامل تشدید ریزگردها هستند. نجار یادآور شد: ترکیه با ساختن سد آتاتورک،
48 میلیارد مترمکعب از آبی را که از گذشته وارد عراق می‌شود در خاک خود ذخیره کرده که این موضوع هم در شکل‌گیری معضل ریزگردها موثر است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور معضل ریزگردها را یک «ابر بحران» دانست و گفت: معضل ریزگردها در مقایسه با زلزله‌های چند ثانیه‌ای با تلفات فراوان، یک معضل طولانی‌مدت و طاقت‌فرساست.

400روستا در محاصره شن
توفان شن در سیستان و بلوچستان حدود 400 روستا را گرفتار کرده است. ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات درباره توفان شن در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان و اقدامات انجام گرفته توسط سازمان امداد و نجات، اظهار داشت:‌ متأسفانه حدود 400 روستا در شهرستان‌های زهک، نیمروز، زابل و هیرمند متأثر از این حادثه شده و اطراف بسیاری از منازل مسکونی با شن احاطه شده است اما اینکه روستاها و اهالی آن در شن مدفون شده‌اند صحت ندارد. وی با بیان اینکه در اثر این حادثه کسی جان خود را از دست نداده است،‌ به فارس گفت:‌ روستاها در اثر توفان شن مدفون نشده اما به طور معمول راه‌های مواصلاتی به دلیل این توفان‌ها بسته می‌شود که توسط نیروهای راهور و راه‌وشهرسازی باز می‌شوند. رئیس سازمان امداد و نجات افزود:‌ بیماری‌های ریوی در این استان به دلیل توفان شن بسیار بالا بوده و استاندار در حال ساخت بیمارستانی جهت کمک به این بیماران است و کارهای زیربنایی نیز در حال انجام است.


اغفالگر 150 دختر  به دام افتاد
رئیس پلیس فتای شرق تهران از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و اغفال
150 دختر ورامینی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ سامان محمدی، رئیس پلیس فتای شرق تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال وصول مرجوعه قضایی مبنی بر شکایت فردی دال بر ایجاد مزاحمت و توهین به وی، با تحقیقات انجام شده از شاکی و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فردی با ایجاد یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انجام  این‌کار  می‌کند. وی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی و تخصصی متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد که در ابتدا ایجاد مزاحمت برای شاکی را انکار کرد اما پس از مواجهه با شواهد غیر قابل انکار،  به بزه انتسابی اعتراف کرد. سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های دقیق گوشی تلفن همراه متهم، مشخص شد وی در شبکه اجتماعی
موبایل محور اقدام به فریب و اغفال 150 دختر جوان در شهرستان ورامین کرده است.

مرگ دختر جوان بر اثر ازدحام در مینی‌بوس
نایب‌رئیس شورای شهر تهران از مرگ یک دختر جوان بر اثر ازدحام جمعیت در مینی‌بوس محور درکه خبر داد. به گزارش ایلنا، مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در دویست‌وهفتادوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه‌ای که روز جمعه شاهد آن بوده است، گفت: در محور درکه مینی‌بوس‌هایی که افراد را به این سمت می‌برند؛ چنان پر می‌شوند که روز جمعه دختر جوانی که به در یکی از این مینی‌بوس‌ها تکیه داده بود؛ دچار حادثه شد. وی افزود: زمانی که این دختر به در تکیه داده بود، در باز شد و به بیرون پرتاب شد که در لحظه جان خود را از دست داد و این پرسش پیش آمد که چرا نظارت بر حمل‌ونقل در این محور صورت نمی‌گیرد؟ طلایی خاطرنشان کرد: ۲ ساعت و نیم بعد و در زمان بازگشت جنازه این دختر جوان همچنان کنار خیابان بود.


Page Generated in 0/0055 sec