printlogo


کد خبر: 160823تاریخ: 1395/4/31 00:00
جوابیه محمدرضا عباسیان درباره اخبار منتشرشده پیرامون حقوق چند ده‌میلیونی
ایوبی به دستورالعمل دولت برای فرافکنی #فیش_گیت عمل کرده است

در پی انتشار برخی اخبار درباره دریافت حقوق چند ده‌میلیونی مدیرعامل سابق موسسه رسانه‌های تصویری در دولت قبل، عباسیان جوابیه‌ای را منتشر کرده است و در آن گفته است: آقای ایوبی قول داده بود فیش حقوقی مدیران دولتش را همزمان با اعلام فیش‌های حقوقی مدیران دولت قبل منتشر کند. آیا به قول خود عمل می‌کند؟
به گزارش «وطن امروز» پس از اینکه یکی از سایت‌ها، خبری درباره دریافت مبالغ سنگین مدیران سازمان سینمایی در دولت قبل منتشر کرد، مدیر سابق موسسه رسانه‌های تصویری گفت از ایوبی ریاست سازمان سینمایی، بشردوست مدیرکل وقت حراست سازمان سینمایی و سایت‌ها و رسانه‌های منتشرکننده این گزارش کذب شکایت خواهد کرد.
عباسیان در جوابیه‌ای که نسبت به این خبر منتشر کرده، نوشته است: آقای ایوبی تمام گزارش منتشرشده یک‌میلیارد و یکصد میلیون تومان بیش از واقعیت است؟! این همه دروغ، زاییده چیست؟! حداقل یک‌بار گزارش سراسر کذب را ورق می‌زدید که اینچنین آبرویتان نرود!
این جوابیه می‌افزاید: این سوال که چگونه یک سایت خبری به گزارش محرمانه یک اداره کل حراست دسترسی پیدا کرده و اصلا آیا اجازه انتشار این اسناد را داشته یا خیر را طرح نمی‌کنم اما از آنجا که این گزارش مملو از اشکالات بسیار ساده و بدیهی است سوال مهم اینجاست چگونه نه مسؤولان سازمان سینمایی که این اسناد را منتشر کرده‌اند یک‌بار نگاهی به آن نینداخته‌اند و نه مسؤولان سایت منتشرکننده پیش از انتشار. برخلاف ادعای این گزارش تمام دریافتی‌های شخص بنده از محل حقوق و مزایا، حق ماموریت‌ها و پاداش‌ها یک‌میلیارد و یکصد میلیون تومان پایین‌تر است. گزارش منتشر شده دقیقاً یک‌میلیارد و 95 میلیون و 968 هزار و 49 تومان خطا دارد اما چگونه چنین خطای فاحشی ممکن است؟!
عباسیان در بخش دیگری از این جوابیه آورده است: جذاب‌ترین بخش این گزارش برگه شماره 2 است که براساس تاکید آقای بشردوست در برگه شماره یک این برگه حق ماموریت‌های من است. اما همه حق ماموریت‌های من یک‌بار دیگر در صفحات 3 تا 5 محاسبه شده است که البته هم اینجا و هم آنجا به اشتباه قید شده است. اما این برگه حاوی بندهای کاملا دروغ و البته خنده‌دار است. اگر یک بچه دبستانی هم این گزارش را تهیه می‌کرد چنین اشتباهاتی مرتکب نمی‌شد.
این جوابیه به جزئیات ادعاهای مطرح‌شده در هر یک از اسناد منتشرشده در سایت نزدیک به سازمان سینمایی نیز اشاره کرده و به آنها پاسخ داده است. به عنوان مثال در موضوع حق ماموریت و سفرهای خارجی آورده است: جمع مبلغ این صفحه براساس مبلغ حق ماموریت و نرخ متوسط ارز در آن سال‌ها معادل 933 روز ماموریت خارج از کشور است در حالی که من جمعاً حدود 1000 روز مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری بوده‌ام. بنده ماموریتی به تاجیکستان و بنگلادش نداشته‌ام.  این جوابیه درباره ادعاهای مطرح‌شده درباره برخی سفرهای خارجی نیز اضافه می‌کند: در ردیف 37 صفحه 4 هزینه ماموریت لس‌آنجلس آمریکا قید شده که بنده تاکنون هیچ سفری به آمریکا نداشته‌ام!
بخش‌های دیگر گزارش منتشره توسط سایت نزدیک به سازمان سینمایی نیز توسط عباسیان تکذیب شده است: در ردیف یک صفحه 5 مبلغ 1500 دلار معادل 041/818/ 18 ریال بابت هزینه زیرنویس فیلم‌ها در هفته فیلم لیتوانی به حساب حقوق و درآمد من گذاشته شده است. هزینه ضیافت شام افتتاحیه هفته فیلم لهستان به مبلغ 2000 یورو و معادل 840/609/78 ریال طبق ردیف 4 صفحه 5 نیز ارتباطی به دریافتی‌های شخصی من ندارد. ردیف‌های 14 و 18 صفحه 5 نیز مربوط به ماموریت جشنواره کن سال 92 است که با توجه به استعفای من در پایان اردیبهشت‌ماه سال 92 این ماموریت انجام نگرفته و هزینه‌ای بابت آن به من پرداخت نشده است.
عباسیان در پایان این جوابیه به نکاتی اشاره کرده است: موسسه رسانه‌های تصویری در سال 88 یک‌میلیارد زیان‌ده بوده این رقم در سال 89 که من نیمه آن به موسسه پیوستم به 500 میلیون زیان کاهش پیدا کرد اما به فضل خدا و تلاش همکاران در سال 90 موفق به کسب درآمد 8 میلیارد و 300 میلیون تومانی و در سال 91 درآمد 8 میلیارد و 500 میلیون تومانی شد؛ امری که در سال 92 تنها 10 ماه بعد از ترک بنده به زیان 5/1 میلیارد تومانی و سال بعد از آن به زیان 4 میلیاردی رسید!
عباسیان در سوالاتی در پایان می‌افزاید: چرا ریاست سازمان سینمایی این زمان را برای این به اصطلاح افشاگری دروغ انتخاب کرده در حالی که تاریخ نامه محرمانه مدیرکل حراست سازمان سینمایی 23/4/94 است؟ آیا به دستورالعمل سران دولت برای فرافکنی #فیش_گیت دولت یازدهم عمل کرده یا فرار ایوبی از بحران سوءمدیریت مفرط خود در سازمان سینمایی است؟! چطور می‌شود نه مدیر وقت حراست سازمان سینمایی در زمان تنظیم گزارش و نه رئیس سازمان سینمایی در زمان ارائه این گزارش هیچ توجهی به جزئیاتش نکرده‌اند که حداقل بندهای واضح هزینه‌های اجرایی یا تکرار مکررات 700 میلیون تومانی آن را حذف کنند. آیا کینه، حرص، عصبیت، بی‌برنامگی و سوءمدیریت اینچنین چشم انسان‌ها را کور می‌کند؟!
 


Page Generated in 0/0148 sec