printlogo


کد خبر: 160824تاریخ: 1395/4/31 00:00
اخبار

سعید بیابانکی: سرود پایگاه مردمی دارد
مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری معتقد است بهترین خاستگاه برای تولید سرود، سازمان‌های فرهنگی و هنری یا رسانه ملی نیست، بلکه پایگاه‌هایی هستند که ماهیت مردمی‌تری دارند. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سعید بیابانکی، شاعر و مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری  با بیان اینکه احیای سرود فعالیت زمانبری است، اظهار کرد: سرود ماهیت گروهی دارد و گروهی از شاعران، خوانندگان و همچنین رسانه باید دست به دست هم دهند تا آثار سرود را خلق کنند و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم به سرعت سرود تولید و منتشر شود. این شاعر کشورمان با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید تنها ابزاری برای پخش باشد، عنوان کرد: سرود پایگاه مردمی دارد و تولید آن هم باید در همین فضا شکل بگیرد. آثار موفق سرود نیز طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی بیرون از فضاهای رسمی و بین مردم شکل گرفته است. امروز نیز مدارس می‌توانند محیط مناسبی برای احیای سرود باشند. بعد از مدارس هم، دانشگاه‌ها می‌توانند محیط مناسبی برای احیای سرود باشند.

در نشست خبری عوامل سریال «پادری» مطرح شد
دنبال جوک گفتن نبودیم
عوامل مجموعه «پادری» در نشست این سریال عنوان کردند که قرار نبود به هر قیمتی مخاطب را بخندانند و اینکه شخصیت‌های این مجموعه ذاتا بدجنس نیستند بلکه در باور عامیانه می‌توان آنها را طفلکی خواند. به گزارش مهر، در ابتدای این نشست، رضوی با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود سریال «فروشگاه بزرگ» تولید شود، اظهار کرد: ما به دنبال یک کار مفرح در چارچوب اخلاقی بودیم و تصمیم نداشتیم بیننده را به هر قیمتی بخندانیم. کوروش نریمانی نیز درباره نگارش این سریال بیان کرد: به دنبال جوک گفتن نبودم و فقط می‌خواستم قصه‌ام را در یک فضای شیرین تعریف کنم. دلگرمی من اول از همه تهیه‌کننده و کارگردان بودند که در برابر مشکلات ایستادند، بعد از آن دوستان جلوی دوربین که همه به خاطر سابقه تئاتری بودن‌شان باعث شد شناخت خوبی از همه آنها داشته باشم اما اگر هر نقدی به این فیلمنامه وارد باشد به این دلیل است که به هر حال سری اول این مجموعه سایه‌اش بر سر ما بود و من فقط به این فکر می‌کردم که بتوانم یک قصه را در سلامت اخلاقی به نتیجه برسانم.
بهنام تشکر نیز درباره این مجموعه بیان کرد: «پادری» 2 شاخصه مهم داشت؛ یکی ریسک بالای نویسنده برای پذیرفتن نگارش فیلمنامه و دوم اینکه قرار گرفتن همه ما کنار هم کار دشواری بود که ممکن شد. نصرت در سریال «دودکش» یک روزمرگی شیرین را تجربه می‌کرد که خوب هم جواب داده بود. در این مجموعه قرار نبود کسی کار عجیب و غریبی کند. اتفاقا نوشتن یک درام با روزمرگی بسیار سخت‌تر از فیلمنامه‌های پرفراز و نشیب است.  لطیفی نیز در این نشست گفت: برای من مهم است که وقتی همه سنین به دیدن اثر من می‌آیند شوخی‌ها برای شان جالب باشد و برای بچه‌ها سوالی پیش نیاید. اینکه برخی می‌پرسند چرا از خانم‌ها به‌عنوان نقش اصلی کمدی استفاده نمی‌کنم باید بگویم به طور کل در دنیا کمدین زن خوب نسبت به مرد کم است و زن‌ها در چنین فضاهایی پارتنرهای موفق تری هستند همانطور که در «پادری» هم جای خود را در دل مخاطب باز کرده بودند.

ستاره اسکندری: گلایه برخی همکاران را قبول ندارم
ستاره اسکندری با اشاره به اینکه گلایه‌های برخی بازیگران از شرایط موجود در عرصه بازیگری را قبول ندارد، گفت: برخی بازیگران تا وقتی سر کار هستند و همه چیز خوب است سکوت می‌کنند اما وقتی بیکار می‌شوند همه را خبر می‌کنند.  به گزارش میزان، این بازیگر گفت: بتازگی از اجرای نمایش «همنوایی» در وین و بروکسل بازگشته‌ام، استقبال از این نمایش بسیار عالی بود و بازخوردهای درخشانی گرفتیم، از بین این اجراها 4 اجرا در وین و 2 اجرا در بروکسل داشتم.  بازیگر سریال تلویزیونی «زعفرانی» در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: حرفه بازیگری پیچیدگی دارد و باید در این عرصه شناخت صورت بگیرد و گلایه برخی همکاران را شخصا نمی‌پذیرم و قبول ندارم. اینکه تا وقتی همه چیز خوب است و سر کار هستند هیچ کس از خوبی آن سخنی نمی‌گوید اما به محض اینکه شرایط بد می‌شود همه شروع به گلایه کردن می‌کنند و همه جا از این بیکاری سخن می‌گویند، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.
 


Page Generated in 0/0050 sec