printlogo


کد خبر: 160826تاریخ: 1395/4/31 00:00
اتمام حجت وزارت ورزش با مدیران متخلف
بیشتر از سقف داده باشید رفتنی هستید

مهدی طاهرخانی: وزیر ورزش روز سه‌شنبه در صحن بهارستان حاضر شد و به یک نکته خاص اشاره کرد. از آنجا که نمایندگان مجلس نسبت به پرداخت‌های میلیاردی در فوتبال حساسند؛ وزیر ورزش و جوانان وعده داد با متخلفان برخورد می‌کند.
محمود گودرزی از روزی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد، روی پرداخت‌های میلیاردی فوتبال و مبارزه با آن تاکید داشت و همین امر موجب شد او را به عنوان وزیر ضدفوتبال معرفی کنند. البته این پول در همه جای جهان به همین صورت به فوتبالیست‌ها پرداخت می‌شود اما چون پایه و اساس فوتبال ما دولتی است و درآمد آنچنانی ندارد، وزیر ورزش می‌گوید نباید پرداخت‌های میلیاردی در فوتبال ما امری عادی محسوب شود.  او پیرو همین دکترین خاص خودش عذر محمد رویانیان و علی فتح‌الله‌زاده را خواست جالب‌تر اینکه هم‌اکنون از این 2 مدیرعامل سابق باشگاه‌های سرخابی شکایت کرده، چرا که به‌زعم وزارت ورزش این دو برخلاف قانون بیش از اندازه در این دو باشگاه هزینه کرده‌اند.  در چنین وضعیتی جامعه، بویژه نمایندگان مجلس از وزیر ورزش و جوانان انتظار دارند سرخابی‌ها سراغ بازیکنان میلیاردی نروند. وزیر روز سه‌شنبه به صحن مجلس رفت و در این باره با چند نماینده هم صحبت کرد. یکی از نماینده‌ها در اعتراض به ریخت و پاش‌های استقلال و پرسپولیس مدعی شد برخلاف صحبت‌های وزیر، امسال این 2 باشگاه بیشتر از سایرین پول برای جذب بازیکن خرج کردند. اما وزیر وعده داد ظرف روزهای آینده ریز مبالغ خرج شده از سوی دو باشگاه تحت امرش منتشر می‌شود تا نمایندگان و کلا مردم در جریان خریدهای انجام شده باشند.
حالا بحث اصلی این است که آیا مسؤولان 2 باشگاه سرخابی لیست اصلی را منتشر می‌کنند یا نه. طبق پیگیری‌ها، وزارت ورزش برای اینکه هیچ تخلفی صورت نپذیرد به 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس گفته است طبق همان لیستی که شما منتشر می‌کنید بازیکنان پول می‌گیرند. اگر بر فرض مثال یک بازیکن بیشتر ثبت کرده باشد از لحاظ قانونی به او هیچ پولی نمی‌رسد حتی اگر از باشگاه شکایت کند. درباره پرسپولیس تا حدود زیادی مساله روشن است، چرا که علی‌اکبر طاهری روی قانون سقف تاکید بسیار داشت و اصلا همین سماجت باعث شد بسیاری از بازیکنان مورد نظر قرمزها سر از باشگاه رقیب در بیاورند. تنها درباره جذب وحید امیری شائبه‌هایی وجود دارد که باشگاه اعلام کرده طبق سقف با او قرارداد بسته و اینکه حسین هدایتی مبلغی را خارج از قرارداد به این بازیکن داده ربطی به ما ندارد، چرا که آن پول از جیب دولت نبوده و شخصی است.  اما در استقلال اوضاع کاملا متفاوت است؛ بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، وریا غفوری، کاوه رضایی، امید ابراهیمی حتی مهدی رحمتی بعید است با قانون سقف قرارداد یعنی همان 950 میلیون تومان قرارداد بسته باشند. ظرف روزهای آینده با تاکید وزیر ورزش نه‌تنها 2 باشگاه معروف تهرانی که همه باشگاه‌ها موظفند لیست خرید بازیکنان خود را روی خروجی سایت بگذارند و اگر آنها از این کار طفره بروند سازمان لیگ با آنها برخورد خواهد کرد.  شاید انتشار این لیست‌ها موجب برکناری بعضی مدیران عامل شود. آنهایی که با توجیه گرفتن اسپانسر بیشتر از سقف هزینه کردند. وزیر برای نشان دادن اقتدارش قطعا در این باره کوتاه نمی‌آید.
 


Page Generated in 0/0067 sec