printlogo


کد خبر: 160837تاریخ: 1395/4/31 00:00
چهارگوشه

تأیید مشروعیت اسد توسط انگلیس
اظهارات وزیر خارجه جدید انگلیس درباره سوریه، از سوی بسیاری از مراجع دیپلماتیک بین‌المللی به عنوان به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت بشار اسد در آینده این کشور توسط لندن برداشت شده است. بوریس جانسون، سه‌شنبه پیش در نشست خبری مشترک با جان کری، همتای آمریکایی‌اش در لندن از روسیه خواسته است از «توانایی منحصربه‌فرد» خود برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه استفاده و بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور را متقاعد کند از طریق مذاکره این بحران 5 ساله را تمام کند. بدین ترتیب سرانجام پس از 5 سال از آغاز جنگ تحمیلی به سوریه، یک دولت مهم اروپایی و عضو شورای امنیت جز روسیه، نظام دمشق را به عنوان مرجعی  مشروع برای حل بحران شام معرفی می‌کند. جانسون که به اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک  شهره است همچنین گفت قصد عذرخواهی درباره گفته‌های پیشینش که به توهین به سران جهان تعبیر شده است ندارد. از طرف دیگر سخنگوی کاخ  کرملین اظهارات اخیر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس را درباره تهدید بالقوه بریتانیا از سوی کشورهایی چون روسیه و کره‌شمالی، تأسفبار توصیف کرد.  

زلزال 3 گارد ملی سعودی را لرزاند
نیروی موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع زلزال 3 به طرف عربستان سعودی شلیک کرد. این موشک در پاسخ به حملات تجاوزکارانه و جنایتکارانه آل‌سعود، به طرف پادگان گارد ملی آل‌سعود در نجران شلیک شد. منابع یمنی از کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی سعودی در جریان این حمله موشکی خبر دادند. نجران در اقصی در جنوب غربی عربستان سعودی در مرز یمن قرار دارد.

30 مسلمان در بین قربانیان نیس
بنابر اعلام یک منبع شهرداری شهر نیس فرانسه، 30 نفر از 84 قربانی حمله تروریستی مرگبار اخیر این شهر مسلمان بوده‌اند. بامداد جمعه گذشته در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، راننده 31 ساله تونسی‌الاصل یک کامیون به نام «محمد لهوج بوهلال» به جمعیتی که در حال ترک مراسم جشن در بلوار «پرومناد دزآنگله» بودند، هجوم برد و در مسیری 2 کیلومتری اقدام به زیر گرفتن مردم با کامیون یخچالدار 16 تنی کرد و بسیاری را به رگبار بست.

تأیید حضور نظامیان فرانسوی در لیبی
پاریس سه‌شنبه حضور نیروهای ویژه فرانسوی در لیبی به بهانه مبارزه با عناصر تروریستی تکفیری در این کشور را تایید کرد و از کشته شدن 3 نظامی در این کشور جنگ‌زده خبر داد.  فرانسه که همچنین گروهی از نظامیان خود را به عراق اعزام کرده است، سه‌شنبه حملاتی را در موصل صورت داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنگنده‌های فرانسوی در واکنش به حوادث نیس که 84 کشته بر جای گذاشت، مواضع داعش را در تلعفر در اطراف موصل
بمباران کرده‌اند.


حمله نیروهای آل‌خلیفه به حامیان کفن‌پوش شیخ نعیم قاسم
گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم آل‌خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود پس از سلب تابعیت  آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور این بار سراغ مردم مدافع شیخ عیسی رفتند. براساس این گزارش نظامیان رژیم آل‌خلیف، سه‌شنبه به منطقه الدراز جایی که منزل آیت‌الله عیسی قاسم در آن قرار دارد و تحصن‌کنندگان پس از سلب تابعیت از این روحانی در این محل تحصن کرده‌اند، حمله‌ور شدند. این در حالی است که مردم منزل شیخ عیسی را احاطه کرده و تکبیر سر دادند. هزاران بحرینی در حالی که شعارهایی در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم سر می‌دادند رهسپار میدان محل تحصن در منطقه الدراز شدند. علمای دینی کفن‌پوش نیز در پیشاپیش تحصن‌کنندگان در میدان الفداء در منطقه الدراز حضور داشتند و بر جانفشانی در دفاع از آیت‌الله قاسم تاکید کردند.
 


Page Generated in 0/0056 sec