printlogo


کد خبر: 160847تاریخ: 1395/4/31 00:00
فرمانده‌کل سپاه درباره دستگیری مدیرعامل معزول بانک ملت خبر داد
ردپای سیاسیون در شبکه فساد بانکی

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات جدیدی را از دلایل دستگیری علی رستگارسرخه‌، مدیرعامل سابق بانک ملت بیان کرد. سردار محمدعلی جعفری دریافت حقوق‌های نجومی را یکی از علل دستگیری علی سرخه‌ دانست و این را نیز اضافه کرد که این یکی از تخلفات وی بوده است. آنطور که فرمانده کل سپاه می‌گوید، یکی از دلایل اصلی دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت، حضور در شبکه فساد اقتصادی بزرگ است؛ شبکه‌ای که برخی سیاسیون نیز در آن حضور دارند. به گزارش «وطن امروز»، نام علی رستگارسرخه‌ همزمان با افشای فیش‌های حقوقی نجومی مدیران دولتی بر سر زبان‌ها افتاد. اگرچه او یکی از چندین مدیر با فیش حقوقی نجومی بود ولی آنچه او را از سایر مدیران پروژه فیش‌گیت متمایز می‌کرد، ارتباطش با برادر رئیس‌جمهور بود. ارتباطی که براساس گفته‌های رئیس سازمان بازرسی، منجر به تکیه رستگار بر صدر بانک ملت شده بود. اما انتشار فیش‌های نجومی در رسانه‌های اجتماعی و افزایش فشار افکار عمومی، دولت را ناچار به تغییر برخی مدیران از جمله رستگار کرد. او علاوه بر اینکه در دوران مدیریتش بر بانک ملت ماهانه 37 میلیون تومان حقوق دریافت کرده بود، طی 11 ماه در سال 94 حداقل مبلغ 125 هزار دلار و 200 هزار پوند دریافتی داشته که این رقم بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود. در پرونده رستگار البته موارد تعجب‌برانگیز و مبهم بسیار دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها کمک 50 میلیارد تومانی‌اش به یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور است. با افزایش مطالبه عمومی برای پیگیری فیش‌های حقوقی و با بررسی نهادهای امنیتی، از دل پیگیری‌ها، یک شبکه بزرگ فساد بانکی کشف شد. در نخستین اقدام و با همکاری قوه قضائیه، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی رستگارسرخه‌ را بازداشت کرد. هر چند در اطلاعیه سپاه اشاره کوتاهی به اتهام رستگار شده بود لیکن روز گذشته سردار محمدعلی جعفری جزئیات بیشتری از این پرونده ارائه کرد. فرمانده کل سپاه در حاشیه همایش فرماندهان و مسؤولان نیروی زمینی سپاه پاسداران در مجتمع عقیدتی- سیاسی امام رضا(ع) مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون دستگیری مدیرعامل معزول بانک ملت گفت: یکی از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه رصد و بررسی پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی است که دنبال می‌کند. این هم یکی از پروژه‌هایی است که وقتی به قوه‌قضائیه گزارش شد، ما دنبال کردیم و پس از صدور حکم توسط دستگاه قضایی، دستور دستگیری نیز صادر شد. وی افزود: مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است. اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده‌است. اینها یک شبکه بوده‌اند و برخی سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند. به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به اینکه آیا دستگیری‌ها ادامه دارد؟ اظهار داشت: در این پرونده برخی سیاسیون و افراد دیگر نیز حضور داشته‌اند. هرچند فرمانده کل سپاه اشاره‌ای به سیاسیونی که در این پرونده نقش‌آفرینی کرده‌اند، نداشته است ولی با توجه به ارتباطات رستگار با حسین فریدون، این احتمال وجود دارد که ادامه پرونده مبارزه با فسادهای کلان اقتصادی، به نزدیکان رئیس‌جمهور نیز کشیده شود.
دفن دشمن در کف خلیج‌فارس
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آماده هستیم دشمن را در کف خلیج‌فارس دفن کنیم، به اهداف عوامل خارجی برای تضعیف سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: دشمن، آمریکایی‌ها و مخالفان داخلی به دنبال این هستند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را استحاله کرده و حرکت انقلاب را در کشور کند کنند، از این رو در تلاشند سپاه را که پرچمدار حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی است با فعالیت‌های خود تضعیف کنند. وی با اشاره به آمادگی غیرقابل وصف نیروهای سپاه در سراسر کشور تأکید کرد: آمادگی و روحیه تمام کارکنان سپاه در کشور به‌گونه‌ای است که از اهداف خود دست نخواهند کشید و همواره به توسعه و نشر انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد. سرلشکر جعفری افزود: امروز با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات کشورهای همسایه مردم باید بیشتر قدر این امنیت را بدانند و برای حفظ آن در کنار نیروهای نظامی و اطلاعاتی تلاش کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های متعدد در طول سال در سراسر کشور گفت: امسال رزمایش‌های بسیاری در کشور برگزار خواهیم کرد تا ضمن حفظ آمادگی نیروی نظامی خود، پیام خود را به دشمن مبنی بر آمادگی دفن‌کردن آنها در آب‌های خلیج‌فارس برسانیم. وی درباره دستگیری‌های اخیر تیم‌های تروریستی در کشور اظهار داشت: تنها برخی نیروهایی که در کشور دستگیر شده‌اند وابسته به داعش بوده‌اند و سایر تروریست‌های دستگیر شده به گروه‌های ضدانقلاب تعلق داشته‌اند. داعش در زمینه اقدام و انجام عملیات‌های تروریستی در کشور هیچ قدرتی نداشته و با فعالیت‌های اطلاعاتی نیز درصدد هستیم جلوی این اتفاقات را بگیریم. فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: برخی از اینها ضد انقلاب‌های معمولی هستند که هر ماه تعدادی از آنها در جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور توسط چشم‌های بینای سپاه رصد شده یا توسط دستان پر توان نیروهای اطلاعاتی دستگیر یا کشته می‌شوند.
بدترین شرایط امنیتی برای مدعیان امنیت
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری شرایط امنیتی ایران را با تمام کشورهای منطقه متفاوت دانست و گفت: امروز هر فردی که به خاک ایران وارد می‌شود، «امنیت» را به‌عنوان مهم‌ترین مقوله موجود در کشور می‌بیند.  وی خاطرنشان کرد: آنهایی که در بحث امنیتی ادعاهایی داشتند، درحال حاضر با بدترین شرایط امنیتی در کشورهای خود مواجه هستند، در صورتی که ایران اسلامی با حضور در منطقه‌ای ناامن، توانسته امنیت خود را به‌صورت کامل تأمین کند.  سرلشکر جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: شهیدانی که پس از جنگ در جبهه‌های مختلف جان عزیز خود را تقدیم اسلام کردند و روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، ایثار و یاری دین خدا را زنده نگه داشتند، سبب حلول برکات الهی، جلب نصرت‌های الهی و توجه خداوند به این انقلاب شدند. فرمانده‌کل سپاه پاسداران تأکید کرد: امیدواریم ما قدرشناس خون شهیدان باشیم و بدانیم هم آنهایی که شهید می‌شوند یا در بخش دفاعی و امنیتی یا در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مجاهدت می‌کنند، همه به‌دنبال یک هدف هستیم و آن اعتلای کلمه‌00‌الله، اسلام و دین خداوند است.
 


Page Generated in 0/0058 sec