printlogo


کد خبر: 160859تاریخ: 1395/4/31 00:00
اخبار

آقای روحانی اگر دفاعی از برادرش ندارد وی را مجازات کند
نماینده سابق مجلس نوشت: سکوت آقای روحانی در برابر رانتخواری‌های برادرش نه با شفافیت مورد نظر وی، نه با عدالتخواهی مدنظر رؤسای‌جمهور پیشین که به آن قسم می‌خورند و نه با موقعیت بسیار مهم و خطیر این روزهای کشور، سازگاری ندارد. احمد توکلی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی باید یکی از 2 راه را انتخاب کند؛ یا درباره اتهامات برادرش دلایل و توضیحات کافی به مردم ارائه دهد و به مردم بگوید تا از اخوی‌اش رفع اتهام کند یا اگر هم این کار را نمی‌کند یا حتی نمی‌خواهد این کار را انجام دهد، باید قاطعانه اول از خودش و دفترش برای مجازات متخلفان شروع کند تا صدق گفتارش مبنی بر مخالفتش با هر نوع رانتخواری برای همه اثبات شود و این شبهه پیدا نشود که رئیس‌جمهور ملت ایران به وعده‌هایش بی‌اعتناست و به خودش و نزدیکانش که می‌رسد، تبارگرایی اجازه نمی‌دهد وظیفه‌اش را تشخیص داده یا به آن عمل کند.

مجلس 2 هفته تعطیل شد
نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با تعطیلات 2 هفته آینده خانه ملت موافقت کردند. به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت از نمایندگان خواست در رای‌گیری برای برگزاری جلسه علنی در تاریخ 17 مرداد و تعطیلات
2 هفته‌ای آن مشارکت کنند. نمایندگان نیز با 150 رای موافق، 16 رای مخالف و 10 رای ممتنع به تعطیلات
2 هفته آینده مجلس رای دادند. بر این اساس جلسه علنی بعدی مجلس روز یکشنبه 17 مردادماه برگزار خواهد شد. پزشکیان پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اظهار داشت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان می‌توانند یک ماه تعطیلات تابستانی داشته باشند و به این دلیل رای‌گیری کردیم تا بتوانیم نیمی از آن را طی 2 هفته آینده و نیمی دیگر را در شهریور به تعطیلات برویم. وی تصریح کرد: تعطیلات حق نمایندگان است و جلسه بعدی مجلس 17 مردادماه ساعت 8 صبح خواهد بود.

عادل ‌آذر رئیس دیوان محاسبات شد
با رای نمایندگان، عادل‌ آذر رئیس دیوان محاسبات و فیاض دادستان دیوان محاسبات شدند.به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه پارلمان پس از استماع دفاعیات کاندیدای تصدی پست ریاست دیوان محاسبات، عادل‌ آذر را به عنوان رئیس این دیوان انتخاب کردند. بر این اساس، عادل‌ آذر با کسب 200 رأی از مجموع 231 آرای مأخوذه به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شد.  همچنین نمایندگان فیاض‌شجاعی را به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند. بر این اساس، فیاض شجاعی با کسب 192 رأی از مجموع 226 آرای مأخوذه به عنوان دادستان دیوان محاسبات برگزیده شد.

حاشیه‌های دکترای دستیار ویژه رئیس‌جمهور
دانشگاه گیلان: حسین فریدون هیچوقت به دانشگاه معرفی نشد
 مدیرگروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان به ادعای سازمان سنجش درباره معرفی حسین فریدون به این دانشگاه برای انجام مصاحبه واکنش نشان داد و گفت: در مدت گذشته و در چند سال اخیر فردی به نام «حسین فریدون» به عنوان دانشجوی دکترا به ما معرفی نشده است. سیدامیر نیاکویی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قبولی و معرفی حسین فریدون، برادر رئیس‌‌جمهور به این گروه آموزشی در سال 93 اظهار داشت: چنین چیزی صورت نگرفته است. وی افزود: مسؤولیت گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل تا پایان مردادماه سال 92 برعهده دکتر سیم‌بر بود و پس از آن به من واگذار شد اما نه در آن دوره و نه در زمان حضور بنده چنین فردی به گروه مبنی بر قبولی در مقطع دکترای دانشگاه گیلان معرفی نشده و اسم این فرد را اولین‌بار است می‌شنوم. مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان درباره اینکه اگر فردی در آزمون کتبی دکترای دانشگاهی قبول شود و بعد با استناد به آن به دانشگاه دیگری معرفی شود، آیا نیاز به شرکت در مصاحبه گروه نیست؟ افزود: درباره این مسائل به نظر می‌رسد آیین‌نامه‌ها مبهم است، گاهی اوقات می‌گویند رئیس دانشگاه می‌تواند معرفی کند اما قاعدتا رویه این است که اگر کسی در دانشگاهی قبول شود باید آزمون و مصاحبه را طی کند.
 


Page Generated in 0/0065 sec