printlogo


کد خبر: 160862تاریخ: 1395/4/31 00:00
اخبار

دستگیری اعضای یک تیم خرابکاری در شهرستان خاش
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) یک تیم خرابکاری امنیتی را در شهرستان خاش شناسایی و دستگیر کردند. به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: روز سه‌شنبه در پی اقدامات اطلاعاتی و امنیتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، اعضای یک تیم خرابکاری در شهرستان خاش شناسایی و دستگیر شدند. وی افزود: این تیم قصد خرابکاری و انفجار در مکان‌های عمومی شهرستان خاش را دنبال می‌کرد که با اشراف کامل اطلاعاتی دستگیر شدند. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان افزود: همه اعضای این تیم در بازداشت و رصد اطلاعاتی و امنیتی سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند. در همین راستا، محمداکبر چاکرزهی، فرماندار شهرستان خاش از تلاش تروریست‌ها برای اقدام تروریستی در 2 مرکز مهم نظامی و امنیتی خاش گفت و افزود: این گروه با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف با کندن و حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق 20 متری زمین و حرکت 30 متر در طول قصد عملیات خرابکارانه در 2 هدف مهم امنیتی و نظامی داشتند که با هوشیاری نیرو‌های امنیتی قبل از اجرای نقشه شوم‌شان دستگیر شدند. وی گفت: در این رابطه 10 نفر از عوامل خرابکار و وابسته بیگانه دستگیر شدند. به گفته فرماندار خاش، این افراد در اعتراف اولیه تخریب مراکز امنیتی و انتظامی را از اهداف خود عنوان کرده‌اند. در این عملیات علاوه بر دستگیری 10 نفر همچنین یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی تلفن، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، گالن‌های 60 و 70 لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه برای خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است.

جزئیات تسلیم شدن فرمانده تروریست‌های تجزیه‌طلب کرد
فرمانده اول زنان گروهک تروریستی موسوم به حزب آزادی کردستان خود را تسلیم کرد.  به گزارش دیده‌بان، در چند روز گذشته مریم کرماشانی، مسؤول اول زنان گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان و همچنین راننده شخصی حسین یزدان‌پناه تسلیم اطلاعات شدند. مریم دختر یکی از کشته‌شدگان گروهک تروریستی موسوم به «حزب آزادی کردستان» است. چند سال قبل در ابتدای سال‌های دهه 90 به دلیل آنکه حسین یزدان‌پناه در رادیو حزب دموکرات به اتحادیه میهنی کردستان فحاشی کرده بود و چون مقر اصلی‌شان در حوزه استحفاظی اتحادیه میهنی کردستان عراق بود، اتحادیه میهنی در واکنش به مقرهایشان حمله کرد و پدر مریم «ناصر کرماشانی» را در این شهر به هلاکت رساند. در طول یک سال گذشته ده‌ها کادر و عضو رهبری این گروهک به شیوه غیررسمی از این گروهک جدا شده‌ و خود را تسلیم اطلاعات ایران کرده‌اند.


«آیت‌‌الله جنتی» دبیر و «کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان شدند
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان با رأی اکثریت اعضا، دوباره دبیر این نهاد شد. به گزارش تسنیم، نخستین نشست شورای نگهبان در دوره سی‌وششم صبح روز چهارشنبه 30 تیر به ریاست آیت‌‌الله احمد جنتی دبیر این نهاد برگزار شد که در این جلسه، آیت‌الله جنتی برای چندمین‌بار متوالی با رأی اکثریت اعضا، دبیر شورای نگهبان شد. همچنین در این جلسه، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان که سابقه سخنگویی این شورا را در کارنامه کاری‌اش دارد، با رأی اکثریت اعضای این نهاد به عنوان سخنگوی شورای نگهبان در این دوره انتخاب شد. همچنین در این جلسه، علیزاده به عنوان قائم‌مقام شورای نگهبان انتخاب شد.

بررسی تغییر زمان برگزاری انتخابات ۹۶ در شورای نگهبان
سخنگوی جدید شورای نگهبان از بررسی پیشنهاد دولت برای تغییر زمان برگزاری انتخابات ۹۶ در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه روز چهارشنبه این شورا، گفت: در جلسه شورای نگهبان مصوبه‌ای نداشتیم و بیشتر وقت به انتخاب دبیر و اعضای هیات‌رئیسه این نهاد اختصاص یافت. پیش‌تر سیامک‌ ره‌پیک، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره پیشنهاد وزارت کشور برای تغییر در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده گفته بود که وزارت کشور برگزاری این انتخابات را در 2 تاریخ 29 اردیبهشت و 5 خرداد 96 پیشنهاد کرده است؛ موضوعی که بررسی کارشناسی شده و گزارش آن آماده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec