printlogo


کد خبر: 160876تاریخ: 1395/4/31 00:00
نبض‌جامعه

معاون سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد
ممنوعیت ثبت‌نام تور ترکیه
ثبت‌نام و اعزام گردشگر به ترکیه به دلیل رخداد حوادث و ناامنی در این کشور همچنان ممنوع است. به گزارش«وطن‌امروز» مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این باره گفت: با توجه به اینکه شرایط ترکیه هنوز به حالت عادی برنگشته است، ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به مقصد ترکیه همچنان تا عادی شدن اوضاع به قوت خود باقی است.  وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور امنیت و آسایش هموطنان هرگونه اقدام برخلاف این سیاست ابلاغی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی را تخلف محسوب کرده و برابر مقررات با آنها برخورد خواهد کرد.

گرمای شدید در راه است
سازمان هواشناسی درباره گرمای هوا و ماندگاری این شرایط تا روز جمعه اطلاعیه‌ای صادر کرد.  به گزارش خبرگزاری دانشجو، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از گرمای شدید هوا در برخی نقاط کشور خبر داد. در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به تداوم افزایش دما و ماندگاری هوای خیلی گرم تا روز جمعه بویژه در نیمه شمالی کشور، مناسب است که مردم جهت پیشگیری احتمالی قطع آب و برق، در مصرف آنها صرفه‌جویی کنند و همچنین جهت اجتناب از گرمازدگی تا حد ممکن از حضور در فضای باز خودداری کنند.


انهدام باند بزرگ  جعل مدارک تحصیلی
فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سردار بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به پیگیری‌های پلیس آگاهی در حوزه جعل اسناد اظهار داشت: پلیس آگاهی باند 3 نفره‌ای را در این زمینه همراه با تجهیزات و کارگاه شناسایی و دستگیر کرد. فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در این راستا بیش از صدها مهر جعلی کشف شده است، افزود: این مهرها مربوط به آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و وزارت امور خارجه بوده است. وی با اشاره به صدور بیش از هزاران گواهی‌ تحصیلی جعلی توسط جاعلان گفت: این مدارک در مقطع پایان دوره متوسطه، فوق دیپلم و کارشناسی بوده است. کامرانی صالح با بیان اینکه در بخش‌هایی مانند گواهی‌های مهارتی برخی آموزشگاه‌ها جعل مدرک انجام شده است، خاطرنشان کرد: این افراد با همکاری حراست آموزش‌وپرورش شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری عاملان هک تلگرام 25هزار دختر
خواهر و برادری که با انگیزه اخاذی، اطلاعات تلگرام بیش از 25 هزار زن و دختر را هک کرده بودند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش «وطن‌امروز» سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتای استان فارس در این باره گفت: دختر جوان شیرازی با ارائه مرجوعه‌ای قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد اکانت تلگرامش  هک شده و در اختیار شخصی دیگر قرار گرفته است.  وی افزود: در مدت 48 ساعت 16 فقره پرونده دیگر با موضوع مشابه به این یگان ارسال شد که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.  رئیس پلیس فتای استان فارس عنوان کرد: در این پرونده‌ها هر 16 شاکی اظهار داشتند متهم یا متهمان با استفاده از شماره‌های گوناگون با قربانیان تماس گرفته و پس از معرفی خود به عنوان یکی از دوستان نزدیک اقدام به دریافت کد تلگرام کرده‌اند.  وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی افسران این پلیس، متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسرای شیراز اعزام شدند.  سرهنگ حسینی افزود: متهمان این 16پرونده، خانم و آقایی هستند که با هم نسبت خواهر و برادری دارند که درباره موارد اتهامی به بزه انتصابی خود اعتراف کردند.  به گفته رئیس پلیس فتای استان فارس،  این دو متهم از کاربران تلگرامی که به صورت غیرمجاز به پروفایل آنها متصل شده‌اند حدود25 هزار و 500 شماره تلفن موجود در تلفن شاکیان را استخراج کرده و همین بزه را برای شماره‌های جدید به دست آمده تکرار کرده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec