printlogo


کد خبر: 160948تاریخ: 1395/5/3 00:00
رویدادها

رضا قدیمی معاون فضای مجازی رسانه ملی شد
با حکم رئیس رسانه ملی، رضا قدیمی به عنوان معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما منصوب شد. در بخشی از حکم علی‌عسکری آمده است: «مطالعه درباره تحولات فضای مجازی و بین‌المللی، برنامه‌ریزی جامع درباره حضور مؤثر در «فضای مجازی ملی» و طراحی برای آرایش جامع رسانه‌ای سازمان صداوسیما در عرصه اینترنت جهانی، همکاری با سایر شبکه‌ها در جهت اثرگذاری و بهره‌برداری از فضای مجازی به منظور افزایش ضریب نفوذ آنها، ایجاد ساختارهای مناسب در سایر بخش‌های سازمانی بویژه در مراکز استان‌ها، بهره‌گیری از منابع آرشیوی سازمان، اهتمام به راه‌اندازی خدمات جذاب و پرمخاطب تلویزیون تعاملی، راه‌اندازی شبکه اجتماعی فراگیر و دربرگیرنده آحاد مختلف جامعه و مخاطبان رسانه ملی از جمله ماموریت‌ها و وظایف شما در این معاونت است.

علیرضا افتخاری برای «آن ۲۳ نفر»  خواند
علیرضا افتخاری، خواننده موسیقی ایرانی همزمان با مراسم تجلیل از 23 آزاده ایرانی یک قطعه با آهنگسازی عماد توحیدی را اجرا کرد.  به گزارش مهر، علیرضا افتخاری درباره این اجرا توضیح داد: حضور این ۲۳ اسیر نوجوان ایرانی در زمان جنگ که حالا همگی آنها مردانی سالخورده و موسپید هستند برای من دارای ارزش زیادی است و هیچ‌گاه نمی‌توانم این مراسم را فراموش کنم. همین موضوع به خودی خود می‌تواند بهانه ارزشمندی برای تولید اثر موسیقایی باشد که هم برای من و هم برای تولیدکنندگان اثر افتخار بزرگی بود.  افتخاری ادامه داد: خدمت به ایثارگران، آزادگان و شهدای گرانقدر 8 سال دفاع‌مقدس برای من وظیفه‌ای است که انجام آن را امری واجب می‌دانم و بسیار خوشحالم که چنین سرودی ساخته شد و من در گرمای کرمان این افتخار را داشتم تا در خدمت این عزیزان برای اجرای سرود «آن بیست و سه نفر» باشم.

انتشار رمان یک کارگردان سینما
رمان «حیرانی» نوشته محمدعلی سجادی، کارگردان سینما، توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، سجادی این رمان را اوایل دهه ۸۰ نوشت اما این اثر ۱۱ سال برای گرفتن مجوز چاپ در صف انتظار بود.  این کارگردان که در سال ۸۹ رمان «با نوشته کشتن» را به چاپ رساند، در اثر جدید خود که 2 کتاب یا به نوعی دو جلد است، به اسطوره سیاوش می‌پردازد. رمان «حیرانی» 2 کتاب دارد که کتاب اول، بخش‌های «غم غربت»، «شاید قتل» و «معرفت جسم» را شامل شده و کتاب دوم، بخش‌های «فرنگیس» و «با تو که حیرانی را خوانده‌ای» را در بر می‌گیرد.

زندگی عبدالملکیان مستند می‌شود
مستندی با نام «محمدرضا عبدالملکیان» درباره زندگی این شاعر معاصر ساخته می‌شود.  به گزارش ایسنا، مهدی سلطانی، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند در این باره گفت: این فیلم را از هفته پیش کلید زده‌ایم و به احتمال زیاد فیلمبرداری ما 6 ماه زمان می‌برد.  این مستندساز درباره‌ کم‌شمار بودن مستندهای شخصیت‌محور نیز گفت: آنگونه که باید و شاید به چهره‌های برجسته کشورمان نپرداخته‌ایم. متاسفانه معمولا بعد از مرگ این چهره‌ها می‌بینیم صدها نفر علاقه‌مندند درباره‌ آنها مستند بسازند.

انتقاد یک شاعر از فضای مجازی
غلامرضا طریقی، شاعر با انتقاد از جو نامناسب فضای مجازی گفت: در دهه 50 یکی از دوستان مطلبی را در روزنامه‌ای منتشر کرده بود و نامه چارلی چاپلین به دخترش سال‌های زیادی خوانده می‌شد. این فرد چند سال بعد فانتزی و تخیلی بودن نامه را بیان کرد اما با این وجود ما هنوز هم آن را دست به دست می‌کنیم. هم‌اکنون به طور تقریبی بیش از 50 درصد افراد جامعه به اینکار مبادرت می‌ورزند.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این شاعر تصریح کرد: افرادی از جامعه که امکان دسترسی به فضای مجازی را دارند، نمی‌توانند پشتوانه فکری داشته باشند و مطالب خود را از جاهای دیگری برمی‌دارند، چرا که خودشان این برداشت را ندارند و همان اسم را در مطلب خود در فضای مجازی منتقل می‌کنند.


Page Generated in 0/0061 sec