printlogo


کد خبر: 160956تاریخ: 1395/5/3 00:00
اخبار

سانحه رانندگی در جاده چالوس
واژگونی اتوبوس 16 کشته بر جای گذاشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز جزئیات حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور کرج - چالوس که ۱۶کشته بر جای گذاشت را تشریح کرد. مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام جزئیات حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور کرج - چالوس محدوده کندوان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲ و ۵۵ دقیقه بامداد شنبه، یک کیلومتر پایین‌تر از تونل کندوان به وقوع پیوست. مهرور با اشاره به اینکه اتوبوس پس از واژگونی با تیر چراغ برق برخورد کرده است، به مهر گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. وی خاطرنشان کرد: این حادثه ۱۲ مصدوم بر جای گذاشته است که مصدومان به بیمارستان‌های شهید باهنر و شهید مدنی کرج منتقل شده‌اند.به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، این اتوبوس از شمال (عباس آباد) به سمت کرج در حرکت بوده است. مهرور با اشاره به ناتوانی راننده در کنترل خودرو، دلیل این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و بیان داشت: پس از مخابره این خبر همه دستگاه‌های امدادی از جمله هلال‌احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

روند کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق کشور
رئیس‌کل گمرک ایران جزئیاتی از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق کشور را تشریح کرد. به گزارش«وطن‌امروز»‌ مسعود کرباسیان، رئیس‌کل گمرک ایران در واکنش به کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق 38 سال اخیر کشور گفت: به دنبال توقیف یک دستگاه کانتینر توسط مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی هرمزگان مراتب  از طریق یگان کاشف به‌صورت الکترونیکی و آنلاین از گمرک استعلام و اطلاعات واردات این کالاها به نیروی انتظامی ارسال شد. کرباسیان خاطرنشان کرد: ابتدا 24 کانتینر مشابه همان کالا توسط نیروی انتظامی توقیف و  از طریق سامانه جامع گمرکی اطلاعات واردات این کالاها استعلام و مشخص شد هیچ‌گونه اطلاعاتی برای کانتینرهای یادشده در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری ثبت نشده است. وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، هیأت بازرسی متشکل از دفاتر ستادی و نظارتی گمرک ایران با هماهنگی قبلی از طریق اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس آگاهی ناجا به منطقه عازم شدند و با بررسی دقیق موضوع مشخص شد مقادیر قابل توجهی کالا بدون تنظیم اظهارنامه و با استفاده از اسناد غیرمرتبط بویژه بیجک‌های صوری و با سوءاستفاده از برخی پرسنل انبارهای سازمان مربوط وارد شده است.


تشکیل کارگروه اعتیاد با محوریت محله هرندی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل کارگروه ویژه اعتیاد با محوریت محله هرندی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش «وطن امروز» مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح‌ها و برنامه‌های مختص به محله هرندی با پشتوانه ساعت‌ها کار کارشناسی تدوین شده است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری اینکه اعتیاد در تمام دنیا پدیده اجتماعی پیچیده‌ای به حساب می‌آید، تصریح کرد: تحت این شرایط نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری نقش تمام دستگاه‌ها را بازی کند و همه بار کار را به دوش بکشد.  عبداللهی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که در این دوره دنبال می‌کنم این است که حل معضل اعتیاد را به یک مطالبه مردمی تبدیل کنم. به عقیده من، این اتفاق می‌تواند به درخواست مردم از مدیران نظام و در نهایت به شکل‌گیری بسیج همگانی و عزم ملی منجر شود.   وی همچنین به ارتباط و همکاری مدیریت شهری با سایر سازمان‌ها در بحث آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: در حال حاضر به صورت مجزا با برخی از مدیران کشوری صحبت کرده‌ایم و در آینده نیز جلساتی با همین موضوع برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec