printlogo


کد خبر: 160960تاریخ: 1395/5/3 00:00
نبض جامعه

معاون سازمان تأمین اجتماعی تشریح کرد
جزئیات اجرای طرح کارت هوشمند درمان
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی جزئیات حذف پایلوت دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی در تهران را اعلام کرد. محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جزئیات جایگزینی کارت هوشمند درمان با دفترچه‌های بیمه در تهران عنوان کرد: زیرساخت‌ها برای استفاده کارت هوشمند درمان فراهم شده و این آمادگی را پیدا کرده‌ایم که بتدریج دفترچه‌های کاغذی را کنار بگذاریم. وی به ایسنا اظهار داشت: البته این موضوع منوط به فراهم شدن شرایطی است که بتوانیم در آن نسخ را نیز به صورت الکترونیک بنویسیم. این طرح در استان یزد از سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شده و نتایج آن موفقیت‌آمیز بوده است. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای توسعه تدریجی این طرح، پایلوت کارت هوشمند درمان را در این هفته در تهران آغاز می‌کنیم، گفت: در ابتدای اجرا، تنها درمانگاه آزادی تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد و زمانی که بیمار وارد این مرکز می‌شود، کدملی خود را اعلام می‌کند و کارتی به صورت موقت برای وی صادر می‌شود که می‌تواند امور درمانی خود را توسط آن پیگیری کند.

وزیر بهداشت:
مردم کف زمین زایمان می‌کردند!
وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات دولت درباره افزایش تخت‌های بیمارستانی عنوان کرد که تا پیش از استقرار دولت یازدهم مردم کف زمین زایمان می‌کردند! به گزارش خبرگزاری دانشجو سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در دولت‌های گذشته و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی اظهار داشت: موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌های بسیار بد بود.  وزیر بهداشت با تأکید نسبت به کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم پرداخت از جیب مردم در حوزه بهداشت و درمان کاهش داشته است و مردم سهم کمی از هزینه تمام شده خدمات را می‌پردازند.

هشدار درباره پدیده «پیران کار»
عضوکمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پدیده پیران کار را پس از کودکان کار مستحق توجه ویژه مدیران دانست.  الهه راستگو، عضوکمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این باره اظهار داشت: متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از افراد جامعه با تنگناهای رفاهی و اجتماعی فراوانی مواجهند و آنچنان که باید مورد حمایت واقع نشده‌اند. وی حضور روزافزون کودکان کار را نمونه‌ای از مظاهر فقر دانست و به فارس عنوان کرد: اگر تا دیروز موضوع کودکان کار و چرایی حضور پیش از موعد آنها در بازار کار مطرح بود، امروز بحث بر سر زنان و مردانی است که با وجود کهنسالی مجبور به اشتغال هستند.

راه‌اندازی میز خدمت حقوقی ویژه مددجویان
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز» منصور قمشه، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اعلام این خبر گفت: میز خدمت حقوقی ویژه مددجویان با بهره‌گیری از ظرفیت وکلای نیکوکار در دفاتر استان و شهرستان‌های این نهاد، در راستای کمک به توانمندسازی مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی مددجویان راه‌اندازی شده است.   قمشه با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی مددجویان به واسطه معضلات اجتماعی، ناآگاهی حقوقی و بی‌اطلاعی از قوانین است، افزود: ناآگاهی حقوقی مددجویان مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است که راه‌اندازی میز خدمت حقوقی بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را مرتفع خواهد کرد. وی تصریح کرد: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران، حقوقدانان و وکلای نیکوکار به‌صورت رایگان انجام می‌شود و مددجویان تحت حمایت می‌توانند با مراجعه به این مراکز از مشاوره‌های لازم و ظرفیت وکلای نیکوکار در دعاوی حقوقی بهره‌مند شوند.


Page Generated in 0/0058 sec