printlogo


کد خبر: 160983تاریخ: 1395/5/3 00:00
اخبار

پاسخ مرعشی درباره اختلاف در کارگزاران
ماجرا فراتر از این حرف‌هاست
عضو حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی درباره چرایی اختلافش با غلامحسین کرباسچی گفت: اختلاف و بحت فراتر از اینهاست که گفته می‌شود. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در عین حال حاضر به توضیح بیشتر درباره انشقاق در حزب کارگزاران نشد و گفت: قرار گذاشته‌ام تا اول دی‌ماه 95 هیچ صحبتی نکنم و ان‌شاءالله بعد از آن، درباره این مباحث و مباحث دیگر صحبت خواهم کرد. به گزارش تسنیم، در پی تشدید اختلاف سیاسی بین مرعشی با غلامحسین کرباسچی، دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند. یک عضو حزب کارگزاران در این‌باره به تسنیم گفت: مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات حزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است. نسبت خانوادگی حسین مرعشی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و نزدیکی فکری وی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب شد برخی اعضای حزب نظرات وی را به اظهارنظرهای دبیرکل حزب ترجیح دهند. این اختلافات موجب بنیانگذاری یک شکاف بزرگ در حزب کارگزاران شده است. حدود یک سال پیش هم محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اعتراض به برخی مناسبات در حزب کارگزاران از این تشکل استعفا داده بود. وی در برخی مصاحبه‌های خود درباره چرایی استعفایش از کارگزاران گفته بود از تبدیل این حزب به تشکلی مشابه حزب منحله مشارکت واهمه دارد.

تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌‌ها
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌ها (چف) خبر داد. دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با تسنیم، از تجهیز یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات مدرن خبر داد و گفت: سامانه‌هایی که در ابتدا ‌روی یک ناو نصب می‌شود، بلافاصله پس از گذراندن دوران آزمایش بر ‌روی ناوهای دیگر نیز نصب می‌شود چون تولید داخل محسوب می‌شود. وی افزود: ما یک محصول را تولید، آزمایش و آزمایش عملیاتی می‌کنیم و زمانی که محصول، این مراحل را
پشت سر گذاشت، روی مابقی ناوها نیز نصب می‌شود، پس مطمئن باشید تجهیزات جدیدی که سال گذشته ‌روی ناو جماران مشاهده شد، روی مابقی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز نیز نصب‌ شده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش به نصب سیستم منحرف‌کننده موشک در ناوها اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر بر ‌روی تمام ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز از جمله ناوشکن دماوند نصب‌ شده است. دریادار سیاری خاطرنشان کرد: هر سامانه‌ای که برای جنگ پیش‌بینی می‌شود، زمانی که یک‌بار امتحان خود را با موفقیت پشت سر گذاشت ‌روی مابقی ناوها نیز نصب خواهد شد. سامانه چف نیز که به‌عنوان منحرف‌کننده موشک‌ها شناخته می‌شود، در همین زمره قرار دارد.
 
سفر روحانی دستاورد چندانی برای کرمانشاه نداشت
امام جمعه پاوه گفت: سفر روحانی، رهاورد چندانی برای جوانان بیکار و مردم فقیر ما نداشت و بیشتر متمرکز بود بر افتتاح طرح‌هایی چون سد داریان که 10 سال پیش آغاز‌ شده بود. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه پاوه، ماموستا ملاقادر قادری اظهار داشت: بعد از گذشت 3 سال از دولت یازدهم، شخص دوم مملکت جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به دیار کرمانشاه تشریف آوردند، از اینکه به‌سلامت آمدند و رفتند خداوند را شاکریم اما حسب آگاهی بنده توقعات و انتظاراتی که از ایشان داشتیم برآورده نشد و هیات دولت برنامه مدونی برای استان کرمانشاه نداشت و صرفاً یک ادای تکلیف بود که روزی بیایند و برگردند. وی افزود: در استان و بویژه در شهرهای مرزی مشکلات عدیده‌ای داریم، توقع توجه بیشتری داشتیم، چون اگر حاکم و مسؤولی بخواهد کلام رعیت را بشنود نباید عجله کند و تنها به چند سخنرانی اکتفا کند. وی ادامه داد: از عدم توجه دولتمردان به درد جامعه روحانیت و رجال دینی و مذهبی و ملی شهرها گله‌مندیم.


Page Generated in 0/0056 sec