printlogo


کد خبر: 161019تاریخ: 1395/5/4 00:00
اخبار

اعلام موضع ایران در نخستین ساعات کودتا برای ما ارزشمند بود
سفیر ترکیه در تهران گفت: اعلام موضع مقامات ایران در نخستین ساعات کودتا و ایستادن آنها در کنار دولت دموکراتیک برای ما بسیار ارزشمند است. رضا هاکان‌تکین در نشستی خبری در تهران گفت: ترکیه طی هفته گذشته از سوی یک گروه تروریستی که به ساختار حکومتی نفوذ کرده بود، صحنه یک کودتا شده بود. اقدام به کودتا و شکست آن عمق دموکراسی در ترکیه را نشان داد. وی ادامه داد: پس از کودتا، عمق ارتباطات و روابط ایران و ترکیه یک بار دیگر متجلی شد. اعلام موضع مقامات ایران در نخستین ساعات کودتا و ایستادن آنها در کنار دولت دموکراتیک برای ما بسیار ارزشمند است. وی درباره ادعای روزنامه ینی شفق مبنی بر دخالت ایران در کودتا نیز گفت: «بعد از کودتا آنقدر اخبار دروغ منتشر شده که وقت نمی‌کنیم آنها را تکذیب کنیم. به عنوان مقام رسمی باور نداریم چنین خبری واقعیت داشته باشد. از ساعات اولیه کودتا تا فردا ظریف و چاووش‌اوغلو 3 بار گفت‌وگو داشتند و ایران هم جزو نخستین کشورهای حامی دولت در کودتا بود و ما هیچ شکی در آن نداریم».

برگزاری 17 رزمایش تخصصی تا پایان سال جاری
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان امسال 20 رزمایش برگزار خواهد شد که 17 رزمایش آن تخصصی خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع خبرنگاران گفت: ما منتظر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح برای زمان برگزاری این رزمایش‌ها هستیم.  فرمانده نزاجا اظهار داشت: رزمایش‌ها بزرگ بعدی ما در جنوب شرق کشور خواهد بود و  پس از آن با حضور تیپ واکنش سریع در غرب کشور رزمایش دیگری برگزار خواهد شد.امیر پوردستان با اشاره به شبیه‌ساز تخصصی بالگرد 209  ادامه داد: تنها 5 ـ 4کشور ظرفیت ساخت شبیه‌ساز را دارند، متخصصان ما در هوانیروز توانستند به‌خوبی از پس کار بربیایند. با افتتاح این شبیه‌ساز، مجموعه هوانیروز کاملا تکمیل شد و ما امروز شاهد آن هستیم که شبیه‌ساز 209 قادر است موشک تاو و راکت شلیک کند.  امیر پوردستان اظهار داشت: امروز هوانیروز به سرعت می‌تواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد. مثلا در حوادث ایلام و کرمانشاه حضوری بموقع در مهار آتش‌سوزی داشت.

شهید رکن‌آبادی در روز حادثه منا زنده بود
حسین شیخ‌الاسلام گفت: براساس اطلاعاتی که من دارم پس از فاجعه منا، شهید رکن‌آبادی به صورت زنده به بیمارستان منتقل می‌شود و نکته مهم این است که در روز وقوع حادثه، ایشان زنده بوده‌ است. مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه براساس سند رسمی که از سوی مقامات سعودی صادر شد، تاریخ شهادت ایشان 3 روز پس از حادثه عنوان شده است، افزود:  طبق آن گزارش دلیل مرگ «ایست قلبی» عنوان شده و خبری از مشکل تنفسی و خفگی نیست. شیخ‌الاسلام با اشاره به مسؤولیت مهم شهید رکن‌آبادی در تصدی‌گری سفارت ایران در لبنان و اطلاعات و اشراف بسیار زیاد وی بر مسائل منطقه، تصریح کرد: با شناختی که از سعودی‌ها داریم و با توجه به کشتار و قتل‌عام زنان و کودکان یمنی در ۱۶ ماه گذشته، این نتیجه برای‌مان دست‌یافتنی خواهد بود که به دلیل قدرت و توانمندی‌های انکارناپذیر شهید رکن‌آبادی، سعودی‌ها اگر وی را می‌شناختند پس از حادثه منا اجازه زنده ماندنش را نمی‌دادند.

۱۰ مرداد؛ سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوریه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از سفر اعضای این کمیسیون به سوریه در روز ۱۰ مرداد خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، از سفر تعدادی از اعضای این کمیسیون به کشور سوریه خبر داد و گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، قرار است علا‌ء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس به همراه شهروز برزگر و خانم هاجر چنارانی سفری به کشور سوریه داشته باشند. وی افزود: قرار است رئیس و 2 تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس یکشنبه هفته آینده 10 مرداد به کشور سوریه سفر کنند.  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در سفر به سوریه با مقامات پارلمانی و دولتی این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec