printlogo


کد خبر: 161026تاریخ: 1395/5/4 00:00
سرخط خبر

 سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 227 قلم کالای وارداتی از مبدأ آمریکا که در فهرست کالاهای ممنوع‌الورود قرار گرفته‌است، آذرماه سال 94 منتشر و به گمرک ابلاغ شد و از آن پس هیچ فهرست جدیدی ارائه نشده است.
 هیأت امنای صندوق توسعه ملی بزودی احمد دوست‌حسینی را به‌عنوان مدیرعامل صندوق توسعه ملی به رئیس‌جمهور معرفی می‌‌کند.
  قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا گفت: تا پایان امسال 4 محصول شامل ساندرو جدید (کراس اور)، چانگانCS35، خودروی 212 (روی پلتفرم تیبا) و پادرا وارد بازار می‌شود.
 الجزیره نوشت: در دوران پسابرجام، جزیره کیش در حال تبدیل شدن به جدیدترین منطقه تجاری بین‌المللی در ایران است.
 معاون اول رئیس‌جمهور تهاتر مطالبات برخی شرکت‌ها با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان مالیاتی و سازمان خصوصی‌سازی را ابلاغ کرد.
 رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در سازمان خصوصی‌سازی هر جا در واگذاری‌ها بحث اهلیت طرح شده متاسفانه با یک فساد همراه بوده است.
 مجید طهرانیان، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران گفت: در حال حاضر علاوه بر رشته تعمیرات سیستم‌های الکترونیکی، رشته مراقبت و زیبایی(آرایش) و طراحی دوخت و لباس بازار کار خوبی دارد.
 به‌‌رغم تعدیل شرایط فروش واحدهای فاقد متقاضی مسکن‌مهر از سوی وزارت راه‌وشهرسازی، گزارش‌ها حاکی از عدم استقبال از این واحدهاست به طوری‌که تنها ۱۵۰۰ نفر برای ۱۱۷ هزار واحد مسکونی ثبت‌نام و درخواست خرید کرده‌اند. این واحدهای بدون متقاضی در سلفچگان، پرند، شیرین‌شهر، رامین، بینالود، لنگرود، هشتگرد، کهنوج و دهلران قرار دارد.
 رئیس شورای رقابت گفت: دلال‌بازی و واسطه‌گری در خودروهای تولیدی زیر 1500 سی‌سی را حذف کردیم.
 محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت گفت: از ۱۷ هزار و ۵۰۰ صادرکننده حقیقی و حقوقی فقط یکهزار صادرکننده فعال هستند و ۸۰ درصد صادرات را در اختیار دارند و حدود ۹۴ درصد از صادرکنندگان غیرفعال هستند.
 سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح شبنم یا ایران‌کد یک طرح کارشناسی شده بود اما متاسفانه یک‌شبه حذف شد در حالی که باید کالاهایی که از طریق مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند دارای کد باشند تا بتوان آن را از کالاهای قاچاق تشخیص داده و به این ترتیب با متخلفان برخورد شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec