printlogo


کد خبر: 161029تاریخ: 1395/5/4 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران:
جایز نبود روحانی اصطلاح تراکم‌فروشی را غلط به کار ببرد
«توقع داشتم رئیس‌جمهور با توجه به اینکه حقوقدان است درباره تراکم‌فروشی برخورد حقوقی کند نه اینکه این اصطلاح را به غلط استفاده کند». علی صابری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه اصطلاح تراکم‌فروشی که در نخستین اجلاس شوراها و شهرداری‌ها مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفت، اصطلاحی اشتباه است، عنوان کرد: من به عنوان یک حقوقدان مقصر این نوع برخوردها را خود شورایی‌ها می‌دانم که تلاش نکرده‌اند مصوبات شورا از جایگاه قانونی لازم برخوردار باشد. وی با اشاره به اینکه اصطلاح تراکم‌فروشی از پایه غلط است به شهرنوشت بیان داشت: تاکنون بحثی فنی، دقیق و جدی درباره جایگاه شورا انجام نشده، چراکه از یک سو اعضای شورا نمی‌خواستند شأن‌شان کم شود و مصوبات‌شان بی‌اعتبار جلوه کند و از سوی دیگر افرادی که در بیرون شورا بودند تمایل نداشتند برای تثبیت جایگاه شوراها وقت بگذارند.

مرگ 118 تهرانی در تصادفات شهری
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کشته شدن 118 نفر در تصادفات شهری تهران خبر داد. سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: براساس آمار پزشکی قانونی و جمع‌بندی پلیس در 3 ماهه نخست امسال، 118 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تصادفات فوتی در بهار امسال در مقایسه با سال 94 کاهش 23 درصدی داشته است. جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: 48 نفر از کشته‌شدگان عابر پیاده و 52 نفر از آنها موتورسوار بودند. سرهنگ عابدی عنوان کرد: بیشترین دلیل وقوع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی، نداشتن توجه به جلو ناشی از مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی، خستگی و خواب‌آلودگی است.


آماده‌باش استانداری‌ها به دلیل گرمای هوا
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور از آماده‌باش استانداری‌ها در شرایط گرمای شدید هوا خبر داد. اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر اظهارداشت: اگر دمای هوا از حد نرمال بالاتر رفت در استانداری‌ها تشکیل جلسه داده می‌شود و بر حسب شرایط، ساعات ادارات کم شده یا تعطیل می‌شوند. وی به خبرگزاری صدا و سیما بیان داشت: همکاران در استان‌ها و استانداری‌ها آماده‌باش هستند تا اگر هوا از حد نرمال بالاتر رفت تشکیل جلسه دهند و ساعات کاری ادارات را کم یا تعطیل کنند. وی از آمادگی مراکز درمانی نیز خبر داد و افزود: در این زمینه اقداماتی انجام شده اما به طور حتم نمی‌توان کارهای بیشتری برای مقابله با گرما انجام داد. نجار با بیان اینکه تعطیل شدن ادارات نیز چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توان بسیاری از دستگاه‌های اجرایی را در این مواقع تعطیل کرد.

هشدار درباره گرمای مرگبار در 2 استان
وضعیت گرمای هوا در 2 استان کشور به گونه‌ای است که احتمال مرگ افراد بر اثر گرمازدگی وجود دارد. امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در این‌باره به میزان گفت: با توجه به افزایش محسوس دمای هوا در کشور، به صورت مرتب اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی ارائه می‌شود. وی افزود: در 2 استان خوزستان و ایلام، دمای هوا بشدت افزایش یافته و احتمال کشته شدن افراد بر اثر گرمازدگی در این استان‌ها وجود دارد. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به هشدارهای ارائه شده درباره گرمازدگی شهروندان خاطرنشان کرد: در هشدارها به صورت مستقیم مطرح نمی‌شود که احتمال کشته شدن افراد وجود دارد اما زمانی که اخطاری ارائه می‌شود، معنی آن این است که این هشدار برای افراد خطراتی را به دنبال خواهد داشت. نقشینه با بیان اینکه به دلیل افزایش دمای هوا، احتمال آتش‌سوزی در برخی جنگل‌های کشور وجود دارد، تصریح کرد: گرمای هوا به قدری است که احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد و در این‌باره هماهنگی‌هایی با سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.


Page Generated in 0/0055 sec