printlogo


کد خبر: 161048تاریخ: 1395/5/4 00:00
اخبار

فروش فیلم مدافع حرمی«هنگامه» از مرز ۴۰ میلیون عبور کرد
با گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان شروع اکران‌های بلیتی فیلم «هنگامه» در جشنواره عمار، به همت فعالان مردمی، فروش این اثر از مرز ۴۰ میلیون تومان عبور کرد.  به گزارش تسنیم، با گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان رونمایی رسمی فیلم «هنگامه» به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم و شروع اکران‌های بلیتی آن در جشنواره عمار، به همت فعالان مردمی، فروش این اثر از مرز 40 میلیون تومان عبور کرد.

همسایگی ۲ خانواده مدرن و سنتی در «زیر آسمان شهر۴»
تهیه‌کننده سریال «زیر آسمان شهر۴» گفت: قصه پیرامون افراد حاضر در 2 خانواده می‌گذرد که هر کدام در حسرت دیگری هستند.  به گزارش فارس، مهران مهام، تهیه‌کننده سریال «زیر آسمان شهر4» گفت: در حال حاضر مدتی است به همراه رضا عطاران (مشاور و طراح) مشغول طراحی قصه‌های این سریال هستیم. وی در همین زمینه ادامه داد: به این دلیل که این سریال، شخصیت محور است باید کاراکترها را به دقت انتخاب کنیم تا به طور مشخص به شخصیت‌هایی که می‌خواهیم برسیم.  این تهیه‌کننده با اشاره به تعداد قسمت‌های «زیر آسمان شهر4» بیان داشت: طرحی که قرار است ارائه دهیم، 90 قسمت است اما باز هم بستگی به قصه کلی‌مان دارد، چراکه شاید قصه گنجایش بیشتر از 90 قسمت را داشته باشد.

مصطفی محدثی‌خراسانی:
جشنواره «شعر فجر» را اداره برق و گاز هم می‌توانند برگزار کنند!
مصطفی محدثی با بیان اینکه احیای قالب سرود نیاز به حرکت فرهنگی بلندمدت دارد، گفت: وزارت ارشاد برای شعر تنها سالی یک جشنواره برگزار می‌کند که آن را اداره گاز و برق هم می‌توانند برگزار کنند!  به گزارش مهر، این شاعر با اشاره به اینکه احیای قالب هنری سرود در روزگار کنونی امری دشوار  است، گفت: نظام فرهنگی کشور ما سال‌های سال از این ظرفیت هنری غفلت کرد و در سیاست‌گذاری‌های خود به آن توجهی نکرد. این مساله باعث شد عملا به دیگران اجازه بدهیم ذائقه مخاطبان ما را تغییر بدهند و بالطبع بازگرداندن این ذائقه به وضعیت ابتدایی خود کار دشواری است و زحمت چندین برابری نسبت به قبل را می‌طلبد.  محدثی‌خراسانی در ادامه با انتقاد از آنچه که از آن با عنوان هرج و مرج در بازار صدا و موسیقی یاد کرد، گفت: بدنه امروز موسیقی کشور به دنبال جذب صرف مخاطب و بازار است و کسی دلش به حال فرهنگ، شعر و موسیقی نمی‌سوزد که بخواهد در مسیر درستی گام بردارد.  وی افزود: اهمیت شعر در کشور ما تنها توسط رهبر انقلاب درک شده که تعابیر بلند و راهکارهای دقیقی برای بخش‌های مختلف این هنر دارند. امسال نیز موضوع احیای قالب سرود از سوی ایشان مطرح شد و عنوان کردند باید نهادهای مردمی فعال در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند.  این شاعر افزود: یک نهاد خصوصی مانند موسسه شهرستان ادب در سال مگر چقدر توان دارد؟ بیشتر از ۲۰۰ شاعر را می‌تواند در مسیر فعالیت‌شان تربیت کند؟ آیا وظیفه دولت نیست که از چنین حرکت‌هایی حمایت کند تا چنین فعالیت‌هایی در کل کشور جاری و ساری شود؟ این همان حرکت فرهنگی بلندمدتی است که مدنظر رهبر انقلاب است و نیاز به حرکت مداوم فرهنگی دارد.

فراخوان دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی تمدید شد
دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی با گذشت 3 ماه از اعلام فراخوان، مدت برگزاری آن یک ماه دیگر تمدید شد.  به گزارش تسنیم، با توجه به استقبال علاقه‌مندان از دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی و گذشت 3 ماه از اعلام فراخوان، مدت برگزاری جشنواره تا 5 شهریورماه 1395 تمدید شد و این آخرین فرصت متقاضیان برای ارسال اثر خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec