printlogo


کد خبر: 161062تاریخ: 1395/5/4 00:00
چهارگوشه

رهبر سبزهای آلمان: سعودی منبع تروریسم است!
رهبر حزب سبز آلمان وهابیت و عربستان سعودی را منبع ترور جهانی دانست.سم ازدمیر به روزنامه بیلد گفت که «داعش، القاعده یا بوکوحرام فرقی نمی‌کند و مرکز ایدئولوژیک همه این فرقه‌های بنیادگرا در وهابیت است که توسط عربستان سعودی در دنیا حمایت می‌شود. 90 درصد آموزه‌های اسلامی در عربستان سعودی با آموزه‌های تروریسم داعش یکی هستند.»این سیاستمدار ترک‌تبار همچنین از دولت آلمان و دیگر کشورهای غربی خواست مناسبات خود با حکومت ریاض را مورد بازنگری قرار دهند و به عنوان شریک برای آن سلاح نفرستند، چرا که خطر گسترش جهانی برداشت بسیار افراطی از مذهب اسلام وجود دارد.

20 کشته در انفجار کاظمین
صبح روز گذشته در انفجاری تروریستی در میدان «عدن» کاظمین در شمال بغداد پایتخت عراق دست‌کم 20 تن کشته  شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه‌نیوز هدف حمله تروریستی کاظمین پست نیروهای بسیج مردمی عراق در ورودی منطقه کاظمین بود اما دست‌کم 10 غیرنظامی بر اثر آن جان باخته و 11 تن دیگر مجروح شدند.  به گفته شاهدان محلی، یک خودروی بمب‌گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می‌کرد در ورودی منطقه کاظمین منفجر شد. داعش ساعاتی پس از این انفجار مسؤولیت آن را پذیرفت. پایتخت عراق و حومه آن طی هفته‌های اخیر صحنه حملات انتحاری متعدد از سوی گروه تروریستی داعش بوده است.

حملات داعش به 16 کشور  در ماه رمضان
رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل اعلام کرد، گروه داعش به طور مستقیم و غیرمستقیم، مسؤول 393 حمله تروریستی مختلف است که طی ماه مبارک رمضان در 16 کشور جهان صورت گرفته است. جین پائول لابوردی خاطرنشان کرد که بیشتر حملات داعش در ماه رمضان یعنی از
6 جولای تا 5 ژوئیه، در عراق و سوریه رخ داد. لابوردی ضمن ابراز تاسف از وقوع حملات تروریستی در جهان اظهار داشت: دنیای ما به دلیل ادامه تهدید تروریسم در بسیاری از نقاط به مکانی ناامن تبدیل خواهد شد.

تابستان فرانسه امنیتی است
با افزایش حملات تروریستی در سراسر اروپا و تهدید داعش به تشدید حملات خود در پاریس، رئیس‌جمهوری فرانسه تدابیر امنیتی را هفته‌ای یک بار در طول فصل تابستان مورد بازنگری مجدد قرار می‌دهد تا از وقوع حادثه‌ای تروریستی مشابه حمله مرگبار شهر نیس ممانعت شود. در همین حال بازرسی‌های امنیتی شدید باعث سنگین شدن تردد در کانال «مانش» شده است. در پی حمله 14 ژوئیه در نیس که یک راننده تونسی آن را رقم زد و جان 84 تن را گرفت، پلیس فرانسه در حال بررسی این مساله است که آیا این فرد با گروه تروریستی داعش ارتباطی داشته است یا خیر.

ناسا: این داغ‌ترین کره زمین است
سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا اعلام کرد 6 ماه نخست سال 2016 میلادی گرم‌ترین 6 ‌ماه ثبت‌شده توسط بشر طی 136 سال اخیر بوده است. طبق گزارش ناسا از ماه ژانویه تا جولای سال جاری میلادی (اواسط دی 1394 تا اواسط تیر 1395)، متوسط دمای هوا 3/1درجه سانتیگراد نسبت به دمای ثبت‌شده از اواخر قرن نوزدهم بیشتر بوده است. اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده  نیز اعلام کرد در 14 ماه متوالی گذشته، کره زمین گرم‌ترین دما را در مقایسه با دمای ثبت‌شده در سال 1880 داشته است. میزان یخ قطب شمال
40 درصد در نسبت با میزان آن در 30 سال پیش، کاهش یافته و سرعت آب شدن یخ اقیانوس‌ها از حد طبیعی بالاتر رفته است، به طوری که در 5 ماه از 6 ماه نخست سال 2016، براساس سنجش ماهانه‌ای که از سال 1979 تاکنون صورت می‎گیرد، وسعت یخ‌ دریاها کم‌ترین حد را داشته است. والت مایر، دانشمند بخش یخ دریای مرکز گودارد ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «افزایش جهانی دما در سال جاری بی‌سابقه بوده است اما گرمای بی‎سابقه در قطب شمال طی 6 ماه گذشته از آن هم شدیدتر بوده است.»


Page Generated in 0/0054 sec