printlogo


کد خبر: 161073تاریخ: 1395/5/5 00:00
همه در انتظار رونمایی از پرسپولیس جدید
باز هم گذر برانکو به فرکی افتاد

در ادامه هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران 4 دیدار دیگر امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود. در یکی از جالب‌ترین این دیدارها پرسپولیس با برانکو مقابل سایپا با حسین فرکی قرار می‌گیرد؛ تقابل دیدنی 2 همکار قدیمی. شاید بتوان گفت یکی دیگر از حساس‌ترین دیدارهای هفته نخست، دیدار سایپا مقابل پرسپولیس خواهد بود. این بازی از ساعت 20:45 در ورزشگاه تختی آغاز خواهد شد. پرسپولیسی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات با جذب 3 بازیکن خارجی و همین‌طور جذب سیدجلال حسینی، ساسان انصاری، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، محمدامین آرام‌طبع، صادق محرمی و احسان الوان‌زاده تیم قدرتمندی را برای لیگ شانزدهم آماده کرده‌اند. البته از این تیم سوشا مکانی، مهرداد کفشگری، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، بابک حاتمی، جری بنگستون و مایکل اومانیا جدا شدند تا شاهد تغییرات زیادی در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس باشیم بنابراین شاید در نخستین دیدار برانکو ایوانکوویچ تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته در تیمش ایجاد کند. در مقابل سایپا هم که با جدایی مجید جلالی، حسین فرکی را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد فقط 4 بازیکن جذب کرد که مسعود حسن‌زاده، سیامک کوروشی و سعید لطفی از بازیکنان سرشناسی بودند که به این تیم آمدند اما میلاد میداودی، آندرانیک تیموریان و مسعود ابراهیم‌زاده هم از این تیم جدا شدند تا سایپایی‌ها هم شاهد تغییراتی در ترکیب تیم‌شان باشند.
برانکو: فرکی را سال‌ها می‌شناسم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید هدف تیمش در فصل پیش‌رو خوشحال کردن هواداران است. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در صحبت‌های اولیه خود گفت: در آغاز لیگ برتر هیجان زده هستم و همه بازیکنان و دوستان من هم منتظر شروع مسابقات بودند. لیگ برتر نشان می‌دهد که برای چه چیزی حاضر شده‌ایم و چه کار خواهیم کرد. هدفمان خوشحالی هواداران است. وی با اشاره به تقابل پرسپولیس و سایپا در 5 سال گذشته، تاکید کرد: آمار می‌گوید سایپا بهتر از ما بوده است. آنها فصل پیش هم از 6 امتیاز ممکن 5 امتیاز را مقابل ما کسب کردند و یکی از دلایل قهرمان نشدن ما همین موضوع بود. بازیکنان خوبی را هم جذب کرده‌اند. دروازه‌بان برزیلی جدیدی به این تیم آمده و بازیکنانی از نفت، فولاد و ذوب آهن جذب کردند، اما نقطه قوت سایپا حضور حسین فرکی است که پیش از این با فولاد و سپاهان قهرمان لیگ برتر شده است.برانکو درباره حسین فرکی اظهار کرد: دانش حسین فرکی چالش بزرگی برای ما است. ما اهداف بزرگی داریم که باید از ابتدا با قدرت پیش برویم. باید جاه‌طلب باشیم و آن را نشان دهیم و برای قهرمانی بدویم. قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا هدف ما است. نکته مبهمی درباره فرکی وجود ندارد و فقط او یک مربی عالی است. شخصا او را می‌شناسم و می‌دانم که یک مربی عالی است و نتایج او در چند سال گذشته معرف توانایی‌هایش است. فرکی را از 10 سال پیش می‌شناسم و در هر جایی که حضور داشته موفق بوده است. او مربی‌ای است که می‌داند به چه چیزی نیاز دارد ولی در آخر این بازیکنان هستند که نتایج را رقم می‌زنند.
فرکی: به عنوان قهرمانی نگاه داریم/ هواداران پرسپولیس ما را ببخشند
سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید مصاف برابر پرسپولیس به شاگردانش انگیزه زیادی داده است.
حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال سایپا و پرسپولیس در ابتدای صحبت‌هایش گفت: خوشحالم که بعد از مدت‌ها مجددا در خدمت شما هستم. در حال حاضر به عنوان سرمربی سایپا در اینجا حاضر شده‌ام و آرزوی موفقیت برای شما دارم.  بازی با پرسپولیس نخستین گام ما است. امیدوارم همه کمک کنند تا یک لیگ خوب داشته باشیم و بازیکنان خوبی را به تیم ملی بدهیم. امسال، سال مقدماتی جام‌جهانی است و این لیگ می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. بازی نخست ما خیلی مهم است. پرسپولیس تیمی است که به همراه استقلال تماشاگران زیادی دارد. به دلیل شرایط ویژه این بازی، انگیزه زیادی در تیم ما وجود دارد. پرسپولیس و استقلال همیشه پرسپولیس و استقلال هستند. سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند تقابل شما و برانکو شطرنج‌گونه است، توضیح داد: برانکو همیشه به من لطف داشته است. من هم به او ارادت خاصی دارم، زیرا معتقد هستم که او استاد و بزرگ من است. من چند سال‌ در کنار او کار کرده‌ام. برانکو همیشه در فوتبال ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خوشحال هستم که برانکو در فوتبال ایران مجددا کار می‌کند. این موضوع من را خوشحال می‌کند چون مربیانی از جنس برانکو نیاز لیگ و فوتبال ما هستند. اینکه حالا برخی‌ها بازی را به شطرنج تشبیه کرده‌اند از جذابیت‌های فوتبال محسوب می‌شود. وقتی شاگرد و استاد روبه‌روی هم قرار می‌گیرند جذاب می‌شود و برای کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند حساسیت ایجاد می‌کند. از نگاه من بازی اینگونه است که در کنار رفاقتی که با هم داریم رقابت هم خواهیم داشت. شاید در هفته‌ اول، دوم، سوم یا حتی چهارم تیم‌ها شکل واقعی خودشان را پیدا نکرده باشند، اما اگر شکل واقعی خودشان را پیدا کنند مطمئنا بحث شطرنج جدی‌تر می‌شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec