printlogo


کد خبر: 161081تاریخ: 1395/5/5 00:00
رویدادها

همراه با سومین دوره بین‌الملل جشنواره عمار
تبانی مدعیان مبارزه با تروریسم در «پیمان با شیطان»
مستند «پیمان با شیطان» به دنبال پی بردن به این موضوع است که آیا اقدامات گروه‌های تندرو مثل داعش به صورت غیرقابل پیش‌بینی رخ داده است یا برخی کشورها با این گروه‌ها تبانی کرده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز» سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می‌شود که به‌دلیل موضوعات مختلف آن، آثار قابل توجهی هم در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند. مجید خبازان، یکی از مستندسازان ایرانی است که با مستند «پیمان با شیطان» (A Pact the Devil) در پی واکاوی ظهور و گسترش داعش و گروه‌‌های تروریستی مشابه است که در سال 2014 میلادی، شهر موصل عراق را اشغال کردند که در آن زمان، نخست‌وزیر وقت کشور انگلیس بدون اشاره به حمایت کشورش از گروه‌های تندرو، آنها  را بیمار روانی خواند. «پیمان با شیطان» در پی یافتن پاسخ این سوال است که چرا کشورهایی مثل انگلیس که سرویس‌های اطلاعاتی آنها اقدامات داعش و گروه‌های تروریستی را چند ماه قبل از ورود به عراق زیر نظر داشته‌اند، در برابر این اقدامات کاری نکرده‌اند.

چاپ دوم «توسعه‌گرایی و هویت فرهنگی در ایران معاصر»
کتاب «توسعه‌گرایی و هویت فرهنگی در ایران معاصر» نوشته محمدجواد هراتی به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، «توسعه‌گرایی و هویت فرهنگی در ایران معاصر» نوشته محمدجواد هراتی (عضو هیات علمی دانشگاه همدان) از سوی دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی به چاپ دوم رسید. موضوع اصلی این کتاب درباره توسعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلاب فرهنگی اسلامی ایران بر تلاش‌های رژیم پهلوی که همسو با توسعه شبه‌‏غربی بود، خط بطلانی کشید اما از آنجا که توسعه کشور از اولویت‌های دولت‌ها در دوران جمهوری اسلامی بود و الگوهای جدیدی براساس مبانی دینی و شرایط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدوین نشده بود، استفاده از برخی نمونه‌های بیرونی، چالش‌هایی را بویژه در حوزه فرهنگی به وجود آورد.

سوغات ایوبی از سفر چین سینما سیار افتتاح شد
صبح دیروز در دیدار مدیران ارشاد استان‌ها با ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از سینمای سیار رونمایی شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله ایوبی گفت: خیلی‌ها به من گفتند عمر سینما تمام شده اما ما با برگزاری برنامه سلام سینما ثابت کردیم مردم همچنان از حضور در سینماها استقبال می‌کنند. وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما ساخت سالن سینما و تجهیز آنها است که این کار در کوتاه‌مدت شدنی نیست. اکنون نزدیک به 300 پرده سینما وجود دارد اما در کشورهایی همچون چین 30 هزار پرده سینما دارند و 50 هزار سینمای سیار که در سفری که من به چین داشتم یک نمونه از سینمای سیار را به کشورمان آوردیم.  ایوبی تصریح کرد: امیدواریم تا یک ماه دیگر 100 سینمای سیار آماده شود و با همین کیفیت در استان‌های محرومی که سینما ندارند آنها را استفاده خواهیم کرد.  

مهرانه مهین‌ترابی:
علاقه‌ای به نقش‌های مکمل  و واسطه‌ای ندارم
بازیگر سریال «خانه سبز» از عدم علاقه‌اش برای ایفای نقش‌های مکمل سخن گفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهرانه مهین‌ترابی با اشاره به دلیل کم‌کاری خود در سال‌های اخیر گفت: در سینما بیشتر نقش‌های محوری را بازی می‌کردم اما هم‌اکنون فقط پیشنهاد نقش مکمل و گذری را دارم و به همین دلیل کمتر بازی در فیلمی را قبول می‌کنم. این بازیگر سینما و تلویزیون که کمتر علاقه‌ای برای گفت‌وگو دارد، افزود: علاقه‌ای به نقش‌های واسطه‌ای ندارم، از طرفی هیچ وقت این نقش‌ها به خوبی تجزیه و تحلیل و شخصیت‌پردازی نمی‌شوند. بنابراین ترجیح می‌دهم کمتر چنین نقشی را بپذیرم. بازیگر سریال «همه چیز آنجاست» درباره حضور در تلویزیون عنوان کرد: تلویزیون نسبت به گذشته  تولیدات کمتری دارد، به همین دلیل پیشنهاد قابل توجهی نداشته‌ام. امیدوارم در آینده روزهای خوبی را در صداوسیما شاهد باشیم، چراکه تلویزیون به دلیل گستردگی و دسترسی همگانی می‌تواند موضوعات امیدبخش و فرهنگ‌ساز را مطرح کند.


Page Generated in 0/0056 sec